12 Ocak 2017

Ben sana can derim...


Allah bana 2 evlat verdi. Biri güneş biri ay. Begüm Güneşim ''gündüzümü aydınlatan'' Buğra ise Ayım ''gecemi aydınlatan ''. Ruhumu aydınlatan ışığım benim onlar. Enerjileri, neşeleri, duru oluşları, saf ve temiz oluşları yani sözün özü çocuk oluşları. Hayatını nasılda değiştiriyor insanın. Dünyanın bütün dertleri gelip sizi buluyor ve evladınız karşınıza geçip öyle sıcacık bir gülücük atıyor ve ''gel anne sana şarkı söyleceğim ''diyor ki. İşte o an tamam diyorsun yahu; dünya da dertleri de geliyor ama geçiyor da işte. O bana öyle gülümsesin yeter ki diyorsun.

Aldı eline gitarını holde benim için çalıp söylemeye başladı. O an ne gam kaldı ne keder. Üzülecek çok şey var evet, Ülke ve yaşananlar yetiyor zaten insanın içini karartmaya bir de herkesin kendi dünyasında yaşadığı kendine özel can sıkıcı sorunları. Eh be dünya diyor insan eh be. Yeter be. Tamam, Allah dağına göre kar verirmiş. Hep bu söze sığındım hayatım boyunca ve dedim ki kendi ''vardır yaradanın bir bildiği, veriyorsa bunca derdi tasayı omuzlarıma ''. Sustum, bekledim, sabrettim hep. Sonunda şükürler olsun -Rabbim hep düzlüğe çıkardı bir şekilde. Ben böyle gördüm büyüklerimden böyle kabullendim. Hayatta bir şeyden çok korktum kendimi bildim bileli. O da kul hakkı. Kul hakkı yemekten çok korktum ben hep. Bilerek yada bilmeden. Ondandır ara ara insanlardan helallik istememin nedeni. Her gece yatarken kelime-i şehadet getiririm 7-8 yaşlarımdan beri. Uyurken ölürsem diye. Af dilerim, tövbe ederim, şükür ederim. Görünen görünmeyen bütün kötülüklerden korumasını dilerim Allah'dan beni, ailemi ve tüm sevdiklerimi.

İnsanın çocuğu olunca hayata başka gözle bakıyor. Anne isen panter gibi oluyorsun. Hem korkuyorsun hemde korkularını yüreğinde saklayıp panter gibi oluyorsun. Annelik zor be. Yürek zorlanıyor en çok. Hep tetikte, her anı düşünerek yaşamak gerekiyor hayatı. Önce evladın diyorsun kendini bir kenara itip. Önce onlar yesin, önce onlar uyusun, önce onlar mutlu olsun.

Olsun. Hep mutlu olsunlar, hep gülsünler ki bu dünyanın çivisi çıkmasın. Biz büyüklerin dünyası mutsuz çocuklar da olmasa nasıl mutlu kalınır ki bu dünyada.

Allah tüm evlatları anne babalarına, tüm anne babaları da evlatlarına bağışlasın inşallah.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...