6 Ekim 2016

Amasya gezimizden kareler ( 19,05,20016 )

Amasya' da  gece  şahane bir renk cümbüşüne dönüyor şehir merkezi. İnsan kendini fotoğraf çekmekten alamıyor.

Amasya'ya şöyle bir tepeden bakmak nasıl olur dedik ve soluğu doğruca Ali Kaya restoranda aldık. Buradan manzara yani Amasya muhteşem görünüyor. Şehir çarşaf gibi önünüze serilmiş bir halde ''gel beni seyre dal'' diye duruyor sanki.

Oğluşum ''biraz da benim fotoğrafımı çek anne '' dedi. Emir baş üstüne küçük prensim :)

Akşam üzeri vardığımız Ali kaya restoranda bir yandan yemeklerimizi yerken bir yandan şehrin hava karardıkça nasıl bir hale göründüğünü kare kare fotoğraflama şansım oldu. Amasya'ya gidecek olanlara tavsiyem; kesinlikle akşam üzeri saatlerini tercih etmelerinden yana olacak. Böylece gece karanlığına kadar ortaya çıkan manzara ve fotoğraflara bayılacaklarına garanti veririm.

Bizim dayı bey Amasya'da yaşıyordu bir süredir görev icabı. Bu sene tayinleri çıkmadan önce artık bir gelin dedi ve 2 aile soluğu Amasya da aldık. Vardığımızda akşam üzeri saatleri idi. Önce bir hasret giderildi ardından dayı bey bizi Ali Kaya restorana götürdü. En iyi şehir manzarasını buradan yakalarsınız diye. Gece saatlerine kadar oradaydık ve bol bol fotoğraf çekme şansım oldu.

Ertesi günü dayı bey bizi Yağmur köye  götürdü ve orada bir arkadaşının köy evinde ağırlandık.

Köydeki çocuk parkı ve 2 çocuğun park keyfi

Huzur

Anne ördek ve yavrucukları :)

Ve bizim için kaynayan tencere :)

Ablalar sağolsunlar emek vermişler neler neler hazırlamışlar

Vira bismillah :)

Yemede yanında yat dedikleri türden bir sofraydı. Hemde bahçede ağaçların altına efil efil

Çocuklar masada, büyükler yer sofrasında idik.

Bahçeden topladım vallahi miss gibiydi

Tam kiraz ve erik mevsimiydi şansımıza. Bu sayede bol bol dalından toplayıp yedik. Hele çocuklar, onlar bayıldılar dalından toplayıp yemeye bu kirazları.

Toplamaya doyamadılar :) Yetmedi bir koli toplayıp arabaya koydular ve gezinin devamı boyunca ( Tokat, Çorum) yollarda yiye bitirdiler :)

Ben ! ben toplamadan durur muyum yahu :)

Bir baktım madımak topluyorlar

O kadar yedik madem biraz eritelim deyip Nursen'le yürüyüşe, daha doğrusu fotoğraflamaya çıktık. Dağ tepe muhteşem.

Bu fotoğrafıma bayılıyorum. Çeken ellere sağlık, eline sağlık görümce :)

Anasının oğlu, aşkın ta kendisi, ömre bedel küçük prensim benim. Ben nerede o hep yanımda

Aynı ben bu çocuk yahu ! Hiç yadırgamaz, nerede olursa olsun hemen kolaylıkla uyum sağlar. Oluğu gördü ''anne gel bak çeşme'' dedi. Daldık beraber buz gibi akan suyun tadına varmaya.

Yedik, içtik, gezdik, keyiflendik ve akşam üzeri köyden ayrıldık. Dayı bey bizi ''paraşüt tepesi'' denen bir yere götürdü.

Bizim dayı bey hayatın tadının nasıl çıkarılacağını iyi bilir. Hafta sonlarını doğa ile baş başa geçirecek harika planlar yapar. Daha biz Amasya'ya gitmeden bizim çin harika bir program hazırlamış ve onun sayesinde tık tık tüm noktaları zaman kaybetmeden gezip görmüş olduk. Hele benim fotoğraf hastalığımı bildiği için sağolsun hareket halinde iken bile pat diye durup, arabadan inip bizim arabaya gelip ve ''Selma bak buradan çek burası harikadır açı olarak'' dedi sürekli. Hiç kare kaçırmama izin vermedi. Bu konuda gerçekten harika, bir turist rehberi gibi

Dayı bey yine hazırlıklı, doldurmuş uçurtmaları arabaya. Hepimize bir uçurma verdi. Mesela Yavuz hayatında hiç uçurtma uçurmamış. İlk kez uçurdu. Hepimiz gökyüzüne saldık uçurtmalarımızı muhteşem bir manzaraydı. Öyle İstanbul'da uçurduğumuz gibi değil; bildiğin uçurtmalara kaç kez ip eklememiz gerekti hatırlayamıyorum. Artık gök yüzünde görünmez hale gelene kadar gökyüzünde yükseklere çıktı uçurtmalarımız. Harika bir yer burası kesinlikle Amasya'ya gidenler buraya gidip uçurtma uçurmalı.

Uçurtmalar gökyüzüne yeni yeni salınırken :)

Fotoğraf çeken görürsem kaçırmam anında yakalarım :)  Baktım Nursen yine kaptırmış kendini, tamamdır Selma hadi dedim :)

Yakışıklı adamsın vesselam be koca :)

Benim tabirimle aşkım, anneannemin deyimiyle efendim :)

Biz işte ya :)

Eee Nursen'le gezersen poz vermekten kaçamazsın :) laf aramızda hatun en dandik cep telefonu ile bile harika fotolar çekerdi. Şimdi elindeki fotoğraf makinesine dans ettiriyor. Bir de ben doğru dürüst poz verebilseydim :)

Selfie olmazsa olmaz )

Paraşüt tepesinden

Ana-oğul aşkı gece gündüz dinlemez :)

Şehir merkezinde ki Ferhat ile Şirin heykelleri

Amasya, duru, düzenli, tarihi dokulara saygı duyup sahip çıkan, temiz, ışıl ışıl halleriyle aşık etti beni kendine tek kelimeyle.