8 Eylül 2016

Ne kadar kitap o kadar yaşam... ''MERHUME'' - Murat Uyurkulak...




Bunaldığımda kendimi dışarı atar, kulağımda son ses müzik, başlarım hızla yürümeye. Ta ki yorulana kadar. Yorulduğum anda kendimi hep aynı starbucks cafede espresso double söylerken bulurum.

Geçtiğimiz hafta, yine öyle bir anıma denk gelen bir gün bu sefer kendimi D&R de buldum. Bazen böylede olabiliyor. Madem buraya geldik vardır bir hikmeti diyerek dolanmaya başladım kitapların arasında. Gözüme ilişen bir kaç kitabı kurcaladıktan sonra dikkatimi Murat Uyurkulak isimli yazarın MERHUME isimli kitabı çekti. Bir kitabı okuyup okuyamayacağımı anlayabileceğim bir formülüm vardır. Kitabı elime alınca rastgele bir sayfa açar bir paragraf okurum. Eğer kalemiyle, ruhuyla bir bütünse ve insanı içine çekebiliyorsa tamamdır. 

MERHUME daha önce okuduğum kitaplara benzemiyordu. Ne tarzı ne dili. Üslubu çok da benlik değildi ama bir şey vardı. Yeni şeyler denemeyi severim ama denemeyi göze aldığım şeyin bile bir yanıyla bana hitap etmesi gerekli. Özellikle kitap ve yemek konularında yeniliğe açığımdır. Yaşamın içinde yer alan diğer şeylerde çoğunlukla alışkanlıklarına bağlı bir kişilik sergilerim.  Neyse;

Tamam dedim alıyorum. Kitabı aldım ve starbucks'a uğrayıp kahvemi aldım. Her zamanki yerime oturdum. Bir sigara yakıp kahvemden bir yudum aldıktan sonra açtım kitabın kapağını ve okumaya başladım. 

Annelik saatleri bitip evde sessiz, sakin saatler ; yani şu anda ( an itibariyle saat tam olarak 02; 45 ) olduğu gibi gece yarısı olduğu andan itibaren zaman yine benim oluyor. Kendimi kütüphaneye atıp, kahvem ve sigaram eşliğinde kitaba kendimi kaptırmam bir oldu. Bu kitapta en çok dikkatimi çeken şey, kitabın '' en heyecanlı yeri'' diye bir şeyin olmaması. Böylece, zamansızlık mevhumu giriyor devreye ve kitap, durmanıza, sıkılmanıza fırsat vermeden sizi baymadan, aşırı meraklandırmadan belirli bir debi ile akan su gibi okutuyor size kendini. Belki daha önce bu tarzı okumadığımdan, belki yazarın okuyucu kitlesine normal ama bana farklı gelen bir yan bu.

Kitabın daha yarısındayım ( yuh bir hafta olmuş demeyin, zaman arkadaşım zaman yok. Olan zamanı zaten kitaba ayırıyorum) ama dün dayanamayıp gittim D&R ye ve yazarın diğer kitaplarını da aldım. Bir de ne göreyim; hayatım boyunca olduğu gibi yine tersten başlamışım. Yazarın son yazdığı kitapmış MERHUME. Ya hep böyle ters olur benim başlangıçlarım. 

Hadi bu gecelik sohbet muhabbet yeter. 

İyi geceler,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...