23 Nisan 2015

Çocukluğum, köy evi, etli ekmek ve doğa






İtiraf ediyorum ömrümde hiç denemedim etli ekmek yapmayı ama kızım 4 yaşından beri anneannesi ile beraber hep etli ekmek yapmıştır. Onun bu öğrenme isteği ve merakı hayran bırakıyor beni



Hazır yine toplanmışken etli ve patatesli ekmekler yapılmasa omazdı :)









Aynı duvarın sol tarafında mutfak dolap bulunurken sağ tarafında da bu banyo dolap var. Biz banyolarımızı hep bu dolap banyoda yapardık.


Bu normal bir dolap değil. Bu aynı zamanda salon içerisinde bulunan mutfak dolap denilen bir dolap.


Bu evdeki her süsleme teyzelerimin ellerinden çıkmadır


Popo üstü kayılan merdivenler :)



Bu köşe en sevdiğim köşe olmuştur her zaman. Kitabımı alıp çekildiğim ve doğanın miss gibi kokusunu içime çekip huzur bulduğum köşe.










Orhan Sinop'lu ben Kastamonu'luyum. Düğün vesilesi ile gittiğimiz Sinop'dan Kastamonu'ya da uğramadan olmazdı. Fotoğraflardaki ev benim teyzemin evi. Bir numara köy evi diyebiliriz. Yazları okullar tatil olunca babam bizi doğruca Kastamonu'ya gönderir ve tüm yaz tatilimiz orada geçerdi. Tüm akrabalarımızın orada olması bizim için bitmeyen bir tatil olmasını sağlardı yaz tatillerinin. Özellikle bu evin benim hatıralarımda yeri büyüktür.

Tüm teyzeler ve aile büyükleri toplanırdı biz geldiğimiz zaman bu evde. Etli ekmek ziyafetleri, hayvanları otlamaya götürme, ormandan kanlıca mantarı toplama, 12 kuzen bir araya gelip köyün altını üstüne getirme, harmanda oynama, bostandan taze sebze meyve toplama, evin o merdivenlerinden popo üstü kaymaca oynama vs...

Asla hiçbir karesini unutmak istemeyeceğim anılarımla dolu o ev benim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...