30 Mayıs 2013

Kısır partisi verme zamanı


Fotoğraf netten alıntıdır

Eveeet, üzerinden epeyi bir zaman geçti. Hatırlayanlar olacaktır ama aranızda eminim ki ! Zamanın birinde sevgili Sitare ile yaşadığımız bir yanlış anlamanın ardından, durumu tatlıya bağlamış ve kendisinden kısır sözü almıştık. Almıştık diyorum; çünkü benim gibi bu konuya sıcak bakan bir çok blogger arkadaşım olmuştu.

Gelelim zurnanın zırt dediği yere ; evet sonun da bu kısır partisini gerçekleştirmeye karar verdim. Haziran ayı içerisinde (ramazan gelmeden yapmak lazım), hatta Haziranın 15-16 veya 22-23 tarihleri gibi düşünüyorum.

Kısır partisini evimde düzenleyeceğim. Gelmek isteyen tüm blogger hatunları davetlimdir. Başımın üstünde yeriniz var.

Bu bir kısır partisidir. Elinden gelen, yapabilen kişilerin, zahmet olmazsa küçük bir kap kısırla gelmelerini isteyeceğim. Ben dahil hepimizin elinin emeği, tadı olsun bu partide.

Ha sadece kısırla aç kalırız diye düşünmeyin, ben yanına sizi doyuracak kadar bol bol atıştırmalıklar hazırlayacağım.

Parti başlasın o halde :)

Sevgilerimle,

NOT: Kısır partisine gelmek isteyen arkadaşların bu posta yorum bırakmalarıını rica ediyorum. Yorum da mail adreslerinizi de yazın lütfen. Haziran ayının 10'una kadar davet açıktır. Davetli listesi hazırlanınca gelecek arkadaşların maillerine adresimi göndereceğim. Bu arada partinin çocuklu veya çocuksuz olma durumu tamamen gelecek kişi sayısıyla orantılı.

28 Mayıs 2013

12. Bümed çocuk şenliği




Haftalar öncesinden programlamıştım bunu. Günü geldi, sabah uyanıldı, kahvaltı hazırlandı itinayla ama daha masaya oturamadan çocuklar terör estirdiler evde. Zaten 2 saatlik uykuyla uyanmış ve mükellef bir kahvaltı masası hazırlayacağım diye kendimi hırpalamışım, çocukların bu yorucu halleri çileden çıkardı beni.

Gitmiyorum ve hiç bir yere götürmüyorum sizi dedim. Vurdum kafayı yattım kahvaltı sonrası. Orhan, allem etti, kullem etti ikna etti beni yine.

Neyse hazırlanıp çıktık yola. Nursen'lere de haber vermiştim ama gelip gelemeyecekleri belli değildi. Onlar da gelme kararı vermişler. Böylece iki aile daha keyifli oldu gün tabi.

Varır varmaz ilk olarak kantinden karnımızı doyurduk. Ardından doğruca aktivite alanına indik. Çocuklar bolca oynadılar, eğlendiler.

Etkinliğin bitmesiyle geri dönmek için hazırlandık fakat bu kez de yeşillikleri görünce dayanamayıp attık kendimizi sere serpe o yeşilliklere. Frizbi oynadılar bu sefer çocuklar. Yanıma ne olur ne olmaz diye piknik örtümü ve biraz da abur cubur almıştım. İyiki de almışım :)

Hayran oldum resmen okulun konumuna. Mükemmel bir manzara eşliğin de okumak ne keyiflidir kim bilir. Orhan Boğaziçi mezunu olduğu için bizden daha çok keyif aldı seneler sonra orada olmaktan.

Çok güzel çok keyifli bir gündü. Bu etkinlikte emeği geçen herkese çok teşekkür ederim.

Etkinlik çıkışı, açık havanın karnımızı acıktırması ve evde tekrar yemek telaşı ile uğraşmamak için simit sarayına oturup tıka basa doyurduk karınları. Eve dönüldü, sütler içirildi veee cukka yatak.

22 Mayıs 2013

Doğum günü partilerinden arta kalan stickerlar için alternatif bir çözüm


Begüm'ün 4 yaş doğum günü partisinden kalan stickerları buldum çekmeceden. Atıyım-atmıyım derken, gözüme cıbıl cıbıl duran abur cubur kavonozları ilişti. Tamamdır dedim ve koyuldum işe. Stickerların orta kısımlarını kesip çıkardım. Kavanoz kapaklarının tutma yerlerinden geçirip, pembe kurdele ile fiyonk yaptım.

Oldu mu! oldu valla, hemde çok şirin oldu.

Kaçırmayın derim


The Woo'ya gidip kendini kaybeden kadın profili...The Woo mağazalarının hepsi kapanyormus. Palladium mağazasında bir şey kalmamış ama Avrupa yakasında olanlar kaçırmayın derim. Bunlar aldıklarımın birkaçı, çamaşır kurutmalığa kadar bir sürü şeyi toplayıp geldim eve. 
Bana indirim demesinler kardeşim. Tutamıyorum kendimi işte.





20 Mayıs 2013

Yine bir doğum günü hazırlığı



Biliyorum Ağustosa çok var ama Ramazanı da düşünerek yavaş yavaş başladım hazırlıklara. Daha bahar temizliği bile yapmadan niye verdim şimdi kendimi bunlara bilmiyorum. Ama artık eski gücüm yok. Hevesim çok ama sürekli bir yorgunluk hali var üstümde.

Temizlik di, doğum günü için konsept hazırlığıydı derken, bu bir kaç ay su gibi geçer gider biliyorum.

Begüm'ün 5 yaş doğum günü partisi için seçtiği konsep Winx Club oldu. Oldu olmasına da kabak yine benim başıma patladı. Winx Club'a ait çoğu parti malzemesi yok Türkiye'de. Olanlar da çok pahalı. Bakalım bu sefer nasıl bir parti çıkaracağız ortaya.

Yine pasta dahil bütün konsept ellerimden öper. Süslemeler, menü, oyunlar, hediyelikler herşey. Gözüm korkuyor artık itiraf ediyorum. Yaşlanıyormuyum ne !

18 Mayıs 2013

Kız bebekler için ponponlu pileli elbise, patik ve saç bandı

 Eski blogumdan 2008 Nisan ayına ait yayın.


Bu takımı erkek kardeşimin 1.5 ay sonra doğacak olan kızı Zeynep ece için ördüm. Anlayacağınız 1.5 ay sonra hala oluyorum, 4 ay sonrada anne oluyorum Allah'ın izniyle . Bu aralar bebeğimiz hareketlerini daha iyi hissettiğim için çok mutluyum. Allah isteyen herkese bu duyguyu yaşatsın.

16 Mayıs 2013

Kastamonu usulü Tarhana tarifi ( yaş tarhana )



Eski blogumdan 2008 Ocak tarihli bir tarif.
 Melahat teyzemden Kastamonu usulü yaş tarhana tarifi
Harcı için :
5 kilo yoğurt, 4 demet dereotu, 4 demet taze nane, 4 demet maydanoz, 2 demet fesleğen, 10 adet soğan, 2 kilo domates, 1 kg kırmızı biber, Yarım kg sivri biber, 2 avuç tuz

Ali nazik tarifi

Eski blogumdan 2008 Ocak ayı tarihli bir tarif



Masada bulunanlar :
Ali Nazik
Yaprak sarma
Kısır
Patatesli tepsi böreği
Salata

Sıcak yemekler :
Domates çorbası
Bezelye yemeği
Sebzeli pilav

Tatlı olarak fırın sütlaç.

Kaygana ( Ordu usulü )

Bu tarif eski blogumdan alıntıdır. 


Şubat 2008

Ben bu yemeği yapalı neredeyse 1 ay oldu fakat yayınlama fırsatı şimdiye nasipmiş. Bir gece saat 1 sularında eşim televizyonda kanalları gezerken ordu yöresini tanıtan bir programda gördüm bu tarifi ve program biter bitmez gecenin bir yarısı yaptım ve eşimle afiyetle yedik. Sizlere de kesinlikle tavsiye ederim. Hafta sonu kahvaltıları içinde güzel bir tarif bu.


Yumuşacık şekilli poğaçalar


 Malzemeler :

Yarım paket katı yağ
2 kahve fincanı sıvı yağ
3 Yemek kaşığı yoğurt
2 Adet yumurta
1 Paket kabartma tozu
Alabildiğince un

13 Mayıs 2013

5. anneler günüm



Anne olmak başka bir şey. Deliliğin dibine vurmak gibi. Hayatın hiçbir aşaması, anneyken öğrendiklerin kadar çok şey öğretemiyor sana. İşin aslı anne olunca insan, erken büyüyor sanırım.

3 Mayıs 2013

Mutluluğun fotoğrafı



Onlar birbirlerini çok seviyorlar. Biri birşey yaparken ( yemek yerken, abur cubur yerken, sevdiği bir çizi filmi izlerken vs) diğerini arıyor gözleri hemen. Eğer yanında değilse kalkıp yerinden buluyor kardeşini. Bunu her ikisi de yapıyor birbirleri için.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...