2 Haziran 2013

İnsanın canı yanıyor ...




Ağaçlara herhangi bir şey olduğu zaman benim yüreğim yanar, gözyaşım durmaz. Hele de en çok yaz aylarına girerken çıkarılan yangınlar. O yangın kolumu kanadımı kırar. Ormanlara yapılan saldırılar, menfaat için gözden çıkarmalar, sadece bugününü ve kendini düşünen insanların bitmek bilmez hırsları acıtıyor insanın canını.

Gezi parkı için yaşanan bunca olay, günlerdir süregelen bu çatışmalar, neden diye soruyor insan kendine. Neden ya ! yazık yaa! Halkın istemediği bir şeyi bu kadar diretip zorlamak niye ?

Bu olayların bu kadar büyütülmesi, bu noktaya getirilmesi, hepsi planlanmış şeyler. Londra başlık atmış ''Türkiye uyandı'' diye. Bu ülke uyumaz, metre karenin hesabını yapan bir ülkeyiz biz. Uyumuyorduk, sadece susup bekliyorduk.

Ben ne sağ bilirim ne sol. Ben önümde ki yolumu bilirim. Küçükken babama sorardım ''hangi takımı tutuyorsun baba'' diye ''milli takımı derdi'', ''biz neyiz baba, sağcı mı, solcu mu'' ''biz milletiz kızım, insan olmanın sağı-solu olmaz. Ülkeni sev, saygılı ol ve vatanına sahip çık.''derdi.

Ah ülkem, taşına toprağına yüzyıllardır kanıyla sahip çıkan ülkem. Biz olamayız başkaları gibi, olmamalıyız. Biz Hazreti Muhammedin ümmeti, Atatürk'ün torunlarıyız. Rabbim bize peygamberlerin en yücesini, başkumandanların en büyünü nasip etmiş. Biz onların bugünkü yüzüyüz.

Böyle olmamalıyız.

Bu olaylar meselenin görünen yüzü. Görünmeyen yüzünde neler dönüyor kim bilir. Bu olaylar kimlere yarıyor, kimler ülkenin bu halinden nemalanıyor ?

Kanmayalım, aldanmayalım ! Hani bir atasözümüz vardır ya ''kol kırılır yen içinde kalır'' biz kendi derdimizi, kendi sorunlarımızı kendimiz çözelim. ''Arkandayız Türkiye, dayan Türkiye'' diye destek veriyorlar kendi çaplarında diğer ülkeler. Yok arkadaş; destek de olmayın, köstek de. Bizi bize bırakın, karışmayın, karıştırmayın.

Allah'ımı, Peygamberimi, Atatürk'ümü, Vatanımı, İnsanımı çok seviyorum.  Sevmediklerim ise............



Rahmetli Barış Manço ne de güzel söylemiş;

Dıral Dedenin Düdüğü 

 Hele destur maşallah bu ne bolluk böyle
Hele destur helalinden kazandıysan söyle
Hele destur gözümüz yol Allah daha çok versin
Ama paylaş, gel beni dinle, paylaşırsan sevaba girersin

Aç gözünü daha vakit erken gör şeytanın gör dediğini
Bir kulak ver de dinle sağır sultanın duyduğunu
Sen öyle devekuşu gibi şaşkın şaşkın bakınırsan
Birgün elbet duyarsın Dıral dedenin düdüğünü

Hele destur maşallah bu ne iştah böyle
Hele destur yetim hakkım yemedin mi söyle
Hele destur gözümüz yok afiyet şeker olsun
Ama paylaş, gel beni dinle, gariplerin karnı doysun

Aç gözünü daha vakit erken gör şeytanın gör dediğini
Bir kulak ver de dinle sağır sultanın duyduğunu
Sen öyle devekuşu gibi şaşkın şaşkın bakınırsan
Birgün elbet duyarsın Dıral dedenin düdüğünü

Hele destur maşallah bu ne kudret böyle
Hele destur zayıfları ezmedin mi söyle
Hele destur gözümüz yok Allah daha iyi etsin
Ama paylaş, gel beni dinle, ardından herkes dua etsin

Aç gözünü daha vakit erken gör şeytanın gör dediğini
Bir kulak ver de dinle sağır sultanın duyduğunu
Sen öyle devekuşu gibi şaşkın şaşkın bakınırsan
Birgün elbet duyarsın Dıral dedenin düdüğünü

6 yorum:

  1. bence ülkemizin insanları neye ne tepki vereceğini bilmiyor ,şehitlerimiz toprağa verilirken neredeydi bu kalabalık,vatan hainleri silahlarını konuştururken neden bu tepkiler verilmedi....,hatayda onlarca insan hayatını kaybettiğinde bakona Türk bayrağı asmakmıydı ülkeye sahip çıkmak ... malesef insanların kafası çok karışık.vatana sahip çıkmak bu değil bu olmamalı.

    YanıtlaSil
  2. sanırım Selma'm bir kesimin koyu bir biçimde taraftarı değilsen yalnız kalıyorsun ve herkes memnuniyetsiz kalıyor.. Biz o minik azınlıktanız:)

    YanıtlaSil
  3. Olsun be delişim, yanızlık iyidir :) insanları memnun edeceğim diye insanlıktan çıkamam, kusura bakmasınlar artık...

    YanıtlaSil
  4. Sevgili adsız;

    İnsanlar aslında neye tepki vereceklerini iyi biliyorlar bence. O tepki verecekleri zaman konusunda yanlışa düşüyorlar sadece.

    YanıtlaSil
  5. İnsan kendinden memnun olmalı, ve benim ölçüm kalbim; oradan bakarım bunu yaparsam Rabbim ne düşünür, o memnunsa dünya karşında olsa ne yazar.. O yüzden hakkı savunmak yalnızlığı getirse de, o taraf da bu taraf ta çemkirse ve aslıdna ben o çemkirmelerin içinde çok da sıkılsam ve bunalsam da yaptığım birşey.

    YanıtlaSil
  6. Delişim; insanların çoğu, hatta bazı blogger'larda da görüyorum. Benim düşüncemi paylaşmıyorsan beni takip etme, diye yorumları. Üzülüyorum. Her şeyin birbirine karıştırılmasına üzülüyorum. Önemli olan, saygılı ve huzurlu bir toplum olmak. İnsan annesi, babası, kardeşi ile bile farklı bir hayat görüşüne sahip olabilir. Ne olacak ; sen benim ailem değilsine mi varacak tavır. Olmaz.

    Önemli olan candır. Gerisi sadece dünyevi. Bizim baktığımız pencere doğru pencere delişim. Taraf olmadan, hak yemeden ama hakkı koruyarak.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...