18 Mayıs 2013

Kız bebekler için ponponlu pileli elbise, patik ve saç bandı

 Eski blogumdan 2008 Nisan ayına ait yayın.


Bu takımı erkek kardeşimin 1.5 ay sonra doğacak olan kızı Zeynep ece için ördüm. Anlayacağınız 1.5 ay sonra hala oluyorum, 4 ay sonrada anne oluyorum Allah'ın izniyle . Bu aralar bebeğimiz hareketlerini daha iyi hissettiğim için çok mutluyum. Allah isteyen herkese bu duyguyu yaşatsın.


Saç bandının yapılışı

2,5 nolu şişe 20 ilmek geçirdim ve 2 ter 2 düz ördüm. Baş çevresine olabilecek şekilde olduktan sonra bitirip diktim. Dikiş yerinin üzerine ponpon yapıp saç bandını bitirdim.

  
Elbisenin yapılışı :
Ben ebruli ince bebek yünü ile ama ipi iki kat yaparak ördüm bu elbiseyi.  4,5 nolu şişe 68 ilmek geçirin ve 4 ters 4 düz olacak şekilde 38 sıra olana kadar örün daha sonra 3,5 nolu şişe geçip aralardan 50 ilmek kalana kadar eksiltin. Bu 50 ilmeği 16 sıra olanak kadar 1 ter 1 düz lastik şeklinde örün. Kol kesme yerine geldik burada 3,2,1 şeklinde her iki taraftan da kolu kestikten sonra 19 sıra 1 ter 1 düz örmeye devam edin. Yaka yerine gelince 11 ilmek sağ  tarafta 11 ilmek sol tarafta kalacak şekilde ortada kalan ilmekleri kesip örgüye devam edin. 6 sıra daha örüp bitirin. Elbisenin kenarlarını ve omuzlarını tersten dikip çevirin ve yaptığınız ponponları omuzlara dikin. İşte bu kadar. 

Patiğin yapılışı :

3,5 nolu şişe 25 ilmek geçirin ve 30 sıra haraşo örün daha sonra 10 ilmeği kesin 4 sıra ters 4 sıra düz olacak şelilde, düzler 9 tersler 8 sıra olana kadar örüp bitirin. Daha sonra haraşo kısmı üst üste gelecek şekilde katlayıp dikin, ter ve düz olarak ördüğünüz yeri ise teğel yaparmış gibi dikip büzdürün patiğin altını da aynı şekilde dikip ters çevirin patiğin arkasını aşağı kıvırıp üstüne pon pon dikerek bitirin.


5 yorum:

  1. Canım hayırlı olsun yeni bebişin Begüm ve Buğra ya demek bir kardeş daha geliyor çok sevindin Allah sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin .

    YanıtlaSil
  2. Tatlım yok yanlış anladın :) Bu kayıt eski bloguma ait. Yani 5 sene öncesine :) eski blogu buraya aktaramadığım için, benim için değerli olanları buraya da alıyorum ki, ileride ulaşabilmem kolay olsun.

    Ben o defteri kapadım tatlım. Allah, olmayan ve isteyenlere versin inşallah.

    YanıtlaSil
  3. Thank you for your visit and your kind words. I wish google translator did a better job translating Turkish, but I can not understand much :(

    This dress and the shoes are so cute.

    YanıtlaSil
  4. Thanks Regina,I'm following your web site and it's so beautiful.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...