22 Şubat 2013

Eski çerçeveden yeni takvim



Dıy dediklerinden az biraz galiba :) Bu çerçeve düğün fotoğrafçımızın büyük bir resmimiz ile beraber hediye ettiği bir çerçeveydi. Geçen sene düşürdüm ve camı kırıldı, kenarı çatladı.

e tabi atmadım, koydum kenara. Bir gün bir şeye lazım olur diye. İşte bu sene lazım oldu :) Aralık ayında bu ve buna benzer bir sürü şey yaptım. Bu biten parça. Bitmeyen, boyası yapılmış ama cilası atılmamış bir kaç şey daha var beni bekleyen.

Önce su bazlı akrilik boya ve vernik aldım. Hobi boyaları diye geçiyor genel ismi.  Çok bilmem bende aslında. Bu ilk denemem ne de olsa :) aslında kahverengi olan bu çerçeveyi, önce tamir ettim ardından bir kat beyaza boyadım. Sonra 3 saat kurumasını bekleyip bir kat daha ardından yine 3 saat bekle ve bir kat daha boya. Böylece boyama işlemi bitti. İyice kuruması için ertesi güne kadar bekledim ve ertesi gün de 2 kat vernik çektim üstüne.

Daha önce netten indirdiğim bu baykuş figürlü takvim yapraklarını ozalitçiye gidip kuşe kağıda bastırdım. Eve döner dönmez kestim ve hazırladım.

Ardından çerçeveye arka kısmından aralıklı üç sıra beyaz ipi silikon tabancası ile yapıştırdım.  Sıra takvim yapraklarını asmaya geldi. Ama küçük mandalım yoktu, bende Begüm'ün figürlü mandalları taktım. Fakat sağolsun daha sonra canım arkadaşım Şerife'm bana şu an fotoğrafta görünen fiyonlu ve puantiyeli minik mandallardan bulup almış. Hemen eskileri çıkartıp bunlarla tutturdum takvim yapraklarını.

Çerçeve bitmişti ama gözüme eksik göründü nedense. Hemen üst kısmına iki adet uğur böceği, alt kısmına da yeşil bir deniz kabuğu yapıştırdım. İşte şimdi tamamdı.

Tatatataaaam huzurlarınızda el yapımı harika bir 2013 takvimi. Çok şirin oldu ve hemen mutfakta ki duvar da yerini aldı.

Ne dersiniz sizce de şirin değil mi ?

Not: Uzun zamandır eklenmeyi bekleyenlerin başında geliyordu bu çerçeve. Kısmet bugüneymiş. Ama fotoğrafını çekerken flaş parlaklığı oluyor. Bende hem flaşlı hem flaşsız çektim. Artık bu seferlik böyle olsun.

9 yorum:

  1. çok yaratıcı ve kesinlikle çok güzel olmuş, harikasın Selmam:)

    YanıtlaSil
  2. Canım benim çok teşekkür ederim. Bu tarz çerçeveler yapıp başka şeyler asanlar çok var. Takvim neden olmasın dedim. Çok şirin oldu :)

    YanıtlaSil
  3. gayet başarılı :) bende evde boya yapıyorum, hatta son postumu iş yerinde kullanmak için boyadığım kelebekli sürahime ait :)
    http://emreylehayat.blogspot.com/2013/02/kelebekli-surahim.html

    YanıtlaSil
  4. Emreyle hayat; çok teşekkür ederim. Hemen baktım canım bloguna süper olmuş sürahi. Ben senin kadar iyi değilim bu işlerde. Ufak çaplı şimdilik :)

    YanıtlaSil
  5. ŞAHANE OLMUŞ..ELLERİNE SAĞLIK SELMACIM.

    YanıtlaSil
  6. Sağol tatlım çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  7. çok yaratıcı ellerine sağlık çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel olmuş elinize sağlık,elindeki eşyaları farklı şekillerde değerlendiren kadınlara bayılıyorum :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...