9 Ocak 2013

Kış akşamları

Dünden kareler 


Dün dinmek bilmeyen kar yağışı yüzünden çıkamadık dışarı. Burada sürekli yağdı. Akşam tam da yemek vakti evde ekmek olmadığını farkedince kocaya söyledim. O da dur alıp bakkaldan geleyim dedi.  Begüm ''bende bende '' diye ısrar edince, e hadi hep beraber inelim, hem ekmek alır hem de 5-10 dakika karda oynamış olurlar dedim ve indik.

Akşam saati ayazı bir yandan, kar yüzümüze yüzümüze yağıyor diğer yandan, olsun biz yine de çıkardık karın tadını.


Sere serpe yattılar


Kartopu oynadılar


Kar da ayak izi çıkardılar

Eve döndük yemekler yendi, ardından patlamış mısır, dondurma ve ballı, zencefilli süt sonrasında cukka yatak. Yattılar yattılar da, gece 2 ma aile ayaklandık bir anda. Biz zaten daha yatmamıştık kocayla. Buğra uyandı, belli üşütmüş gazı var çıkaramıyor garibim. Önce onu halledeyim derken sesine Begüm uyandı. Bizim yatakta dördümüz uyumaya çalıştık cık olmadı. Çocukların karnı aç anladık. Birer süt daha ardından kocayı salona uyumaya yolladık. Ben bizim yatakta, Begüm yanım da Buğra ayağımda. Sonun da Buğra uyudu yerine yatırdım. Koca salonda uyuya kalmış. Begüm ise yanımda çizgi film izleyerek uyumaya çalıştı olmadı. Sabah saat 6:30 TV'yi kapattım ve anca uyumaya dalabildik. 15 dakikalık kar sefası, bütün geceyi kapsayan bir cefaya dönüştü. Canları sağolsun.




Dondurma dediğin böyle yenir arkadaşım. Bulaştırıcan ağzına burnuna, korkmıycan :)


Bu akşamdan kareler






Bu akşam söylemesi ayıptır ama cevizli,tereyağlı erişte makarna pişirdim. Çocuklar için yanına portakal sıkayım dedim ama onlar benden önce koştular. O minicik eller işte böyle portakal sıktı ve afiyetle içtiler.

Kardeş olmak paylaşmaksa, bunlar hayatın her dakikasını çok güzel paylaşıyor. Begüm asla Buğra'ya ''Buğra'' diye seslenmez mesela, hep kardeşim diye seslenir. Gel kardeşim, bak kardeşim, al kardeşim. Kardeşini o kadar çok seviyor ki her hareketi ve sözü ile ifade ediyor. Bu akşam babası işten gelince üstünü değiştirmek için bizim yatak odasına geçmiş. Begüm o arada odada ki Buğra'nın fotoğrafını görmüş ve ''ah bi de eşşek olmasan''demiş :) Orhan bunu duymuş ve hemen bana da söyledi.

Kardeşinin yaramazlığından böyle diyor ama aynı zamanda deli gibi seviyor onu. Ne zaman okula gideceksin kızım diyorum mesela ''Buğra biraz büyüsün öyle anne '' diyor bana :)

Bu akşam yemeği hazırlamadan önce bir ara kütüphane kaçtım bir sigara içmeye. Biraz canım sıkkındı. Hemen yanıma geldi ve ''neyin var anne, neden üzgünsün''diye sordu bana. Bende yok birşeyim kızım dedim ama bu sefer ''yok yok birşeyin var, bana anlatabilirsin, bak rahatlarsın o zaman '' dedi. Şaşakaldım o anda. Biraz başım ağrıyor biliyorsun ondan kızım dedim ''geçer annecim boşver düşünme, düşünürsen üzülürsün tabi ''dedi.

O küçücük yüreğinde taşıdığı büyük insanı çok seviyorum onun.Her anne evladını sever. Ben sadece bir evlat olarak değil bir insan olarak çok seviyorum onu. Hayatımda bir insan tanıdım gerçek anlamda iyi olan, o da şimdi kocam, bir diğeri de kızım. Bu özelliğini babasından almış bundan eminim. Çünkü ben bu kadar iyi değilim. Hayata ve insanlara karşı onlar kadar iyi olamıyorum ya da iyi bakamıyorum diyelim.

Oğluşumsa aynı ben. İlk özelliği inatçılık, ikinci özelliği kıskançlık. Aynı benim gibi. Zarar veren cinsinden değiliz ama ne yapıyorsak kendimize yapıyoruz. Keşke o da babasına çekseymiş diyorum bazen. Bizim gibilerin kendilerini ifade etmesi çok zor oluyor da ondan :)

Neyse; güzel başlayan yeni yıl tüm güzelliğiyle devam ediyor Allah'a şükür. Rabbim bugünlerimizi aratmasın.

15 yorum:

  1. Ellerine sağlık Selmacığım ,afiyetle yemişlerdir inşallah :)
    Çocukalrın çok güzel maşallahhh.O bıcırığın saçlarını dağıtasın geldi fotolara bakarken :)

    YanıtlaSil
  2. Yemezler mi hiç tatlım, o saçlara bende bayılıyorum. Herkes önlerini kesin çocuk rahatlasın diyor ama cık kestirmeeeem :)

    YanıtlaSil
  3. Çivi çiviyi söker dedin kar üstüne dondurma verdin haaa,o da iyiymiş :)
    Kız çocukları başka be Selmammm.Daha hisli daha halden anlar oluyorlar..
    Aferin Begümcüğüme,annesine ne de güzel yoldaş oluyor..
    Öperim Selmammm

    YanıtlaSil
  4. oy oyy onun iyilik dolu minik ama bi o kadar da kocamaannn yüreğine kurban olurum, canım benim merhametli küçük melek o :) gülüm karda cebelleştikten sonra dondurma ne alaka yahuu

    YanıtlaSil
  5. allahım ne güzel bir mazara:) karlar içinde olanını ben çok sevdim biz şehir dışına karda kışta çıkmadıkça böyle bir fotoğrafta yerimiz yok galiba:(

    imza
    kar fakiri izmirliler:)

    YanıtlaSil
  6. Valla doğru diyorsun Gönül, onlar bir başka. Diğer yarım sanki...Ya dondurmayı çok seviyor bizimkiler. Buğra da külahları görünce çıkarmak şart oldu :)

    YanıtlaSil
  7. Nursen bu ara seni çok sorar oldu Begüm haberin ola :) onun yüreği hep başkaydı zaten di mi ...Ya sanki Buğra'yı bilmiyorsun ne kadar inat, külahları gördü bende çıkardım :)

    YanıtlaSil
  8. Eviminnuru; kar fakiri gülümsetti beni. Buralara buyrun, misafirim olun kar keyfi yaşatalım o zaman size :)

    YanıtlaSil
  9. ilk gözağrımız o canımdır benim.. halasını soruyosa bi zahmet buluşturun yanim bizi

    YanıtlaSil
  10. e cumartesi görüşmüyormuyuz zaten şekerim, senden haber bekliyoruz :)

    YanıtlaSil
  11. henüz net değil, perş. cuma yine konuşuruz demiştik, haber vereceğimdir :) iyi de ctesi harala gürele begüm halasından anlamaz bile zaten :)

    YanıtlaSil
  12. OYŞŞ CANLARIM BENİM YA NASILDA YATMIŞLAR KARDA :) ÇOK TATLILAR MAŞALLAH

    YanıtlaSil
  13. Teşekkür ederiz Günlükçü bayan :)

    YanıtlaSil
  14. resimler çok şeker ,her karesi ayrı bi neşe veriyor insana. bişey aklıma takıldı,zencefilli süt verdim dediniz, ne gibi bi faydası var kuzucuklara ?

    YanıtlaSil
  15. soğuk algınlığına çok iyi geliyor. İkisi de böğür böğür öksürmeye başlamışlardı. Kayınvalidem zencefilli ballı süt ver dedi. Bir de biryerde okumuştum bozanın soğuk algınlığına çok iyi geldiğini. Sabah akşam yemeklerden sonra 4-5 kaşık boza içiriyorum bir de yatmadan kestane balını ve çay kaşığının ucuyla az biraz zencefil tozunu sütlerine karıştırıp içiriyorum. Allaha şükür tayak döşek olmadan 2. günü sadece burun akıntıları kaldı. Öksürüğün de çoğu gitti. Bayaa iyi geliyormuş ben de yeni denedim.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...