17 Ocak 2013

Bu haftanın aktivitesi renkli kartonlardan kuş evi


Bu akşam üzeri Begüm sıkılınca ne yapsak  diye düşünürken, aklıma dün gece sevdiğim bir blogda gördüğüm bu aktivite aklıma geldi. Beraber oturduk Begüm'ün masasına ve başladık kalemleri açmaya. Renk renk kalemleri kalemtraşla açıp dökülen parçaları dikkatlice ayırdık. Ardından kağıda yapıştırdık ve kalemle istediğimiz figürlere döndürdük. Bunlar Begüm'ün elinden çıkma. Yeşilli olan aslan, yelpaze tutan bir kız ve tokası-eteği olan başka bir kız. Ben onu odasında bırakıp Buğra'nın yanına gittim. O devam etti bir sürü şekillerle hayal gücünü konuşturdu :)





PAZARTESİ AKŞAMI AKTİVİTEMİZ KUŞ YUVASI YAPMAKTI


Vazoda dekor olarak kullandığımız dallar epeyi işimize yarar oldu :) önce yeni yıl süslerimizi asmıştık, şimdi ise kuş evlerimizi :)

Orijinal fikir http://kiflieslevendula.blogspot.com/2012/05/baglyos-papirgurigas-mobil.htmlbloguna ait. Ben oradan çok faydalanıyorum bu aktiviteler için. Yukarıdaki aktiviteyi de buradan bulmuştum. Tabi onlar harika şeyler yapıyorlar. Ben o kadar uğraşmıyorum. Çünkü önemli olan çocukları eğlendirmek. Bu nedenle mükemmel olmaları gerekmiyor. Çocuklar için kolaylaştırıyorum çoğunu.

Örneğin; orjinalinde tuvalet kağıdı rulolarını boyamışlar, tepelerine külahları normal bir yapıştırıcı ile yapıştırmışlar. Ben tek tek tuvalet kağıtlarını boyamak yerine, evde olan, doğum günlerinden artan renkli karton kağıtları 12-18 ebatlarında kesip zımbayla birleştirdim. Külahlarıda zımbayla birleştirip, silikon tabancasıyla yapıştırdım. Silikon tabancasını kullanmak dışında diğer işlemlerin çoğunu Begüm yaptı. Zımbalamak dahil.


Evde bir tane kuşumuz vardı. O da buzdolabı magneti aslında ama biz onu buzdolabı yerine bu kuş evine koymayı tercih ettik. Şimdilik bir tane ama diğer kuş evleri için biraç tane daha alıcaz artık. Yada kağıttan kendimiz yapıcaz :)


Oğluş uyuyordu biz Begüm'le bunları yaparken. Uyanıp salona gelince gördü ve a aaaaaa diye tepki verdi. Bayıldı bunlara, hemen emmeeeee diye beni çağırdı göstermek için :) hala anne diyemiyor da kendisi sağolsun. Emmeeee diye çağırıyor beni


Yaptığı işle gurur duyan prenses kurmuş makineyi ve çekmiş kendi fotolarını bol bol kuş evleriyle :) Zaten bu kız benden daha çok foto çekiyor. Dolu bataryanın bir bakıyorum şarjı yok. Makineyi bir boşaltıyorum yüzlerce foto. Sağolsun hepsi Begüm'e ait :)Bir gün ayrıca bir post yapıcam zaten Begüm'ün gözünden kareler diye :)



Kendi çizdi, kendi kesti bir bir


Evde olan her kağıdı değerlendirdik :)


Bu çocuk feci yaramaz bir şey oldu. Eğer 10 dakika ses çıkmıyorsa ondan hemen şüphelenmeniz gerekli :) acaba yine ne karıştıryor diye :) Geçen gün ortalarda görünmeyince meraklanıp bir bakiim ne yapıyor dedim. Bütün evi aradım yok. Meğer sen benim ebeveyn banyoya aç suyu, suyla oyna. Üst-baş, heryer su olmuş. Kızmadım ama o gün 4 kere üst değirmek yordu tabi :)


Tavuk ve civcivleri gibiyiz  :) 


Fotoğrafı Begüm çekiyor, makineyi ona vermiyor diye kızgın kızgın bakıyor yakışıklım


Babaannesine gittik pazar günü. Orada da almış makineyi çantamdan kurup kurup çekiyor.


Oburiks


Dedesiyle avize avında :)


Ömrümün iki delikanlısı


Babaanneyle ışıkları kapatıp açmaca oyunu :)





Bu dünyanın cenneti bunlar bize



Mutlu, evli, çocuklu ama yorgun çift


Bunlar da hiç yaşlanmayan, mutlu, evli, çocuklu ve hala birbirlerine aşık çift :)


Mısır sırası krizi yaşamadık Allah'dan :)


Bu hafta sonu Nursen'ler ile Palladium'da buluştuk. Çocukları jetonlu oyunlarda oynatmak için. Hem keyifli hem yorucu oluyor çocukları oynatma seansları nedense benim için artık. Herhalde, o çocuk oyun bölümünde ki gürültü migrenimi tetiklediği için diye düşünüyorum


Bu güzellik benim ömre bedelim


Canım benim, büyüdü de ablalık yapıyor artık. Öyle melek yürekli bir çocuksun ki, görmedim senin gibisini bebeğim.


Ablasının kumbarasını kurcalamış ve arakladığı bozukluklarla, koridorda oynarken yakalanmış bir yaramaz. Bari ablanın odasının önünde oynama :)


Dünyada en sevdiğim fotoğraf bir çocuğun uyurken ki hali herhalde.  En duru ve en saf güzellik onların ki. Rabbim evlatlarımızı bizlere, bizleri de evlatlarımıza bağışlasın.

6 yorum:

  1. Kuş evleri özel ilgi alanım ve sizinkiler de çok güzel olmuş, bakayım o verdiğin adrese bi, biz de yaparız belki bişeyler sömestr tatilinde...
    Fotoğraflar ayrı bi güzel çünkü içinde güzel çocuk suratlara var :)
    Sevgiler....

    YanıtlaSil
  2. Esen'cim çok teşekkür ederim. Çocukların yapabileceği basit aktiviteler arıyordum, bu blogu keşvettim. Birbirinden güzel ve kolay şeyler var. Biz kuş eviyle başladık. Çok aman aman birşey değil aslında ama çocukların elinden çıkınca dünyanın en şeker şeyleri haline geliyor.

    YanıtlaSil
  3. uuu şaşırdım, babam avizeye dokundurtmazdı pek ama baya eğlenmişe benziyorlar :)kuş evinde gözüm kaldı, seneye biz de aktivitelere başlarız bu direk aklımda, fotolar her zamanki gibi süperler :)

    YanıtlaSil
  4. eeee torun tatlı oluyor desene :) çocuklarına yaptırmadıklarını torunlara bal gibi yaptırıyorlar :) Yakında sen de başlarsın bol bol aktivitelere. Hoş aslında sen çoktan başlamısın ya, halıdan söz ediyorum sen anladın :)

    YanıtlaSil
  5. hehe anladım yayınlayacağım inşallah, belki ben de birilerine ilham olurum :)

    YanıtlaSil
  6. Bak işte bunu da ben anladım :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...