19 Ocak 2013

Bu akşamın aktivitesi renkli karton kağıtlardan penguen yapımaktı


Önce yaptı sonra onlarla bir güzel oynadı


Baba, anne, Begüm ve Buğra sıralaması ile karşınızdayız :)


Ben mutfaktayım, yemek hazırlıyorum. Makinayı istedi. Kurmuş makinayı kardeşini çağırmış gelmeyince kucakladığı gibi poz vermek için yerlerini almışlar. Kendi yapıyor, kendi oynuyor, bir de üstüne kendi fotoğrafını kendi çekiyor :) daha ne  isterim :)


Baltacı ailesi oldu mu size penguen ailesi :)

Bugün ne yapıcaz anne diye yanıma gelen Begüm'e penguen yapıcaz kızım dedim. Önce şaşırdı, tamam dedi ardından penguen ailesi yapalım o zaman dedi. Neden dedim, e bizim ailemizi yapalım da ondan annecim dedi.

Kolları sıvadık ve başladık bu akşamın aktivitesine. Önce malzemeleri hazırladık.

Eski veya eşleri kaybolmuş çocuk çorapları
Siyah, beyaz ve turuncu karton kağıt
Keçeli kalem
Yapıştırıcı
Tel zımba
Cetvel ve kalem
Minik lastik toka

Önce siyah kartona 12-18 ve 20-18 ölçülerinde noktaları koydum. Noktaları cetvelle birleştirmek Begüm'den. Ardından çizdiğimiz çizgilerden kesti kızım. İki kenarı birleştirip zımbaladık. Zımbalama işini de yavaş yavaş Begüm'e devrediyorum artık.

Sonra beyaz renkli kartona ön kısımlarını ben çizdim o kesti. Bu arada Buğra'da eline verdiğimiz turuncu kartonu kesmekle uğraşıyor. Parçalıyor desek daha doğru olur herhalde :) Kestiğimiz ön kısımların arkalarına yapıştırıcı sürüp siyah kartondan oluşturduğumuz gövde kısımlarının üzerine yapıştırdı kızım.

Kollarını ben çizip kestim çünkü mandalina yiyesi geldi küçük hanımın. Yapıştırma işini o halletti ama. Turuncu kartondan gagalarını da kesip yapıştırdık.

Son olarak Begüm gözlerini çizdi. Ben de çorapları kestim ve kafalarına geçirip, lastik tokalarla bağladık. Ortaya harika bir penguen ailesi çıkardık. Bu aktivitemizden çok keyif aldı özellikle Begüm.

Yarın yine yanıma gelip ''bu gün ne yapalım anne ''diyecek. Ben daha tasarlamadım yarın ki aktiviteyi. Sonum hayrola. Bunları yapmak çok eğlenceli, eğlenceli olmasına da ev doldu taştı biraz elemek lazım eskileri :)

Hafta sonu için çocuklarla yapılabilecek çok basit ve çok keyifli bir aktivite.

2 yorum:

  1. Merhaba, öylesine gezerken rastladım blogunuza ve iki sevimli bıcırın annesi olduğunuzu görünce de daha bir kanım kaynadı :) Kaç yaşındalar şu an ? benimki 26 aylık :) takipteyim bundan sonra bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    hoşgeldiniz dieyim öncelikle :) kızım 4,5 yaşında, oğlum 25 aylık :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...