31 Ocak 2013

Bizim evden kış akşamlarına yakışır kareler


İki akşam önceydi. Buğra öğleden sonra uykusuna yatmış, saat 8 olmuş ama hala uyanmamıştı. Orhan işten geldi ve ''Buğra uyuyor mu '' diye sordu. Bu arada kütüphanedeyiz. Kapı aralandı, bir de baktık Buğra efendi. Orhan ve ben şok tabi. Nasıl indi yatağından, imkansız parmaklıklar var diye konuşurken aramızda, bir yandan da onun odasına doğru gittik.


Bir de ne görelim ! Beyefendi yatağının parmaklıklarından birini sökmüş ve öyle çıkmış yataktan. İkimiz de gülme krizine girdik :) Begüm geldi ''nasıl inmiş anne''derdemez gördü olanları, o da Buğra'ya ''ah seni yaramaz''demesin mi biz iyice koptuk gülmekten.


Biz aslında bu evin ebeveynleri değiliz. Evde bir firari, bir de büyümüşte küçülmüş var. Asıl ebeveyn onlar oluyor galiba :)


''Oğlum nasıl çıktın yataktan, nasıl çıkardın bu parmaklığı''dedik,Buğra efendi hemen nasıl çıkardığını ve nasıl çıktığını uygulamalı gösterdi :) başımız daha çooook ağrıyacak bu fırlama yüzünden bizim :)




Banyo delisi bu çocuk. Begüm'ün aksine. Evden çıkıp bir yere gidelim, döner dönmez duşa girmek istiyor. İşte duş sonrası baba ile neşeli anlardan bir kaç kare



Bu kutunun içine aslında üçümüz girip otobüsçülük oynuyoruz. Nasıl sığıyorsunuz demeyin, onu bende bilmiyorum sığıyoruz valla :)


Bir kaç hafta önce kayınvalideme Begüm okuma yazma öğrenmek istiyor, ne yapmalıyım, nasıl başlamalıyım diye sormuştum. Kendisi emekli ilkokul öğretmeni olduğu için onun yönlendirmesini tercih ettim doğal olarak. Sağolsun o da bize bu hafta bu kitapları göndermiş. İlk harfimiz e idi. Onu çalıştık. Ardından, boyama ve çizgi birleştirmelerini yaptık.


Geçen hafta bir akşam çocuklar sıkılınca ne yapsak diye düşünürken, netten sipariş verdiğim parmak boyaları geldi aklıma. Gündüz Begüm'le izlediğimiz bir aktiviteyi yapalım dedik. Parmak boyalarından yarım çay kaşığını bir bardağa koyup üzerine biraz su ilave ettik. Ardından kalın fırçayla karıştırıp, kağıda sulu sulu şekilde birkaç damla boya damlattık ve pipetlerle bu boya damlalarına üfleyerek değişik desenler çıkardılar.


Yaparken çok eğlendiler. Babaları da onlara eşlik edince daha keyifli bir hal aldı. Seviyorum ailece yapılan herşeyi. Ne olduğunun önemi yok. Önemli olan ailece geçirilen zaman dilimleri insanı mutlu ediyor.



Allahım allahım allahım, ben bu şekerparimi çok seviyorum. Rabbimin en güzel emanetleri bunlar bana bu dünyada. Gülüşüyle ömrüme can katan oğlum. Seni o kadar çok seviyorum ki bebeğim. Bilemezsin.


Bu gün ışığım, diğeri ay ışığım. İkisi de ömrümü aydınlatan en güzel renkler


Asansörde biz :)


Buğra kucağıma gelip dans etmek istedi. Tam bu sırada Begüm bende diyerek dönmek istedi. Ortaya işte böyle bir kare çıktı. Eğlenmekse yol çoook :)



Uykusu gelmiş garibimin yastığını battaniyesini almış, salona gelmiş. Emmeeee ( yani anne) diye bana sesleniyor. Bilmiyor ki o sıra da bu halini görüntülemeye çalışıyorum :)

6 yorum:

  1. pess diyorum küçük paşaya :) nasıl sökmüş o yatağı nerden aklına gelmiş pesss :))

    YanıtlaSil
  2. :) zevkle okudummm. birşey sorucam siz salonda oturuyorsunuz değilmi oturma odasını çocuk odası yaptınız anladığım kadarıyla . iki çocuk olunca :)
    peki salonda oturunca temizlik zor oluyormu daha çok mu iş çıkıyor ben de ilerde yapmayı düşünüyorumda fikir almak istedim sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. Nursen adam rahat rahat inip çıkmak istemiş yatağına ve kendince en uygun çözümü bumuş :) Aklını seveyim onun :)

    YanıtlaSil
  4. Günlük Bayan ; canım bizim ev 4+1, çocukların odaları ayrı ayrı, evet salonu kullanıyorum çünkü evin kapısından girince direk salon çıkıyor karşına. Koridorda sırayla çocukların odaları ve en sonda ayrıca kütüphane dediğimiz büyük bir dinlenme odamız var. Aslında oturma odası gibi de denilebilir. Ama bu oda da TV veya Müzik seti yasak. Kitap okumak, internete takılmak, kafa dinlemek için ayrılmış bir oda. Ayrıca evde sadece bu oda da sigara içme izni var. Yani bir nevi sigara odası da. Ama salonda oturmak daha kolay ve keyifli. Bir de ben misafirim bu dünya da zaten diye bir düsturum olduğu için misafir odası diye bir ayrım yapmayı sevmiyorum.

    Temizlik konusuna gelince, acayip kirleniyor tabi salon. Zaten evde en çabuk salonun mobilyaları eskidi :) keyfim yerinde olsun canım sağolsun anlayacağın :)

    YanıtlaSil
  5. uy öperim o yaramazı ben ya maşallah çok tatlı:)fındık faresi gibi artık sanırsım,allah yardımcınız olsun :)
    fotoğraflar çok güzel,keyifli bir anlatım olmuş,zevkle okudum..

    YanıtlaSil
  6. Eylül harikalar diyarında; bizim oğlan tam da dediğin gibi bir fındık faresi. Duana amiiin diyorum :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...