28 Kasım 2012

İçimi dökeyim mi sana

Keşkelerle dolu bir yaşam benim ki. Keşke dolu bir 35 yıl. Bu 35 yılın ilk 5 yılını çıkar. Geriye kalandır benim asıl ömrüm. Anlatsam ağlarsın. Sen ağladıkça ben devam ederim anlatmaya ve yine devam edersin ağlamaya.

Yorucu, yıpratıcı, yürek acısı bir ömür. Tatlı yanları son 5 yıla ait çoğunlukla. Elbette 30 yılda yaşanan güzel yanlar da var. Gel görelim ki acısı fazladır benim hayatımın. Acıyı da geçtim, keşkesi normal standartlar da yaşanan bir 30 yıla oranla daha fazladır.

Çok geldim, gittim ben. Çok kendimi öbür tarafa ait hissettim. Çok orada olmayı burada olmaya tercih ettim. Bana bağlı değil bu bilirim ama isterim işte.

Boğazımda bir düğüm var. Candan acıtan bir düğüm. Gırtlak kanseri olsam bu düğümler kadar canım acımaz belki. Hani dilimin ucunda nasılsa, söyleyivereyim gitsin dersin belki. Ben yapamam bunu. O da içim de kalsın, bu da. Böyle geçmiş bir yaşama bir düğüm daha ne yapar ki dimi !

Değil öyle, çok şey yapıyor artık. Boğazda ki yüreğe işleniyor. Yüreğin bile belleği var. Bu gibi durumlar da daha önce ki düğümleri bile çıkarıveriyor insanın karşısına.

Biraz önce o sordu ''neden sessizsin'' diye. Ben de cevap verdim '' kendimi mutlu etmeye çalışmaktan yoruldum'' diye. Bu cümle öyle bir cümle ki, tabi anlayana.

Hayatım boyunca şunu yaşadım; bir ben var insanların gördükleri, bir ben var insanların yaşadıkları ama görmek ve kaile almak istemedikleri. Örneğin; bir konuda fikir almaya gelirler ''şunu şunu yap''derim. Bir gün gelir karşıma''şu konuda, şu kişi şunu şunu söyledi. Ne kadar doğru gidip bunu yapıcam''der. Sanki daha önce bana sormamış ve ben aynı şeyi söylememişim gibi. Madem o veya bu kişinin dediğini yapıcan, ne diye gelip bana sorarsın ki. Madem ....vs.vs.vs. Bunlar gibi milyonlarca örnek.

Belki doğru anlatamayışımdandır kendimi diyerek empati kurucam yine ama inan empati falan kurasım kalmadı kimseye karşı.

Sen 40 gün emek verip sırtında taşıyorsun bunu görmüyorlar ama biri bir gün taşıyor ona köle oluyorlar. Köleliği onun olsun da hak ver, hakkı hak sahibine ver be kardeşim.

Belki de bu dünyanın mantığını çözememişimdir ben ha ne dersin. Mış'lı davranamayışımdandır.

Hayatı alaylı öğrendim ben. Okullu değil. Belki de bundandır.
Belki verdiğim değerin karşılığını görmek isteyişimdendir.
Belki de beklenti içinde olmamdandır.

Hayatı yarım bile değil çeyrek yaşıyorum ben. Dedim ya keşkelerim çoooook.

Keşke, hiç keşkem olmasaydı. Yada her insanın hayatında olduğu kadar olsaydı. Yani boyumdan büyük keşkelere sahip olmasaydım.

Keşke kuran okumayı bilseydim.
Keşke üniversiteyi okuyabilseydim.
Keşke ingilizce biliyor olsaydım.
Keşke bir mesleğim olsaydı
Keşke şu an çalışıyor olsaydım
Keşke olduğum gibi değil olmak istediğim gibi bir anne olabilseydim çocuklarıma
Keşke daha iyi bir evlat olsaydım
Keşke sahip olmak istediğim o küçücük mutluluklara sahip olmakta bu kadar zorlanmasaydım.
Keşke sigara içmiyor olsaydım
Keşke tırnak yemiyor olsaydım
Keşke insanları bu kadar çok sevmiyor olsaydım yahut da sevdiğim kadar sevilseydim.
Keşke verdiğim değerin karşılığını alabilseydim
Keşke kitap okumaya daha çok vaktim olsaydı
Keşke iyi bir fotoğraf makinam olsaydı ve kursa gidebilseydim
Keşke dikiş dikmeyi biliyor olsadım
Keşke yapmak istediğim şeyler için şartlar daha uygun olsaydı

Ve en büyük keşkem

Keşke babamla 12  senedir süren küslüğümüz bitseydi ve biz yine baba-kız olabilseydik. Bir insanın babasının burnunun dibinde olup onu 12 senedir göremiyor ve sesini bile duyamıyor olması öyle büyük bir keşke ki.

Keşke ben bu hayata sil baştan başlayabilseydim

http://www.youtube.com/watch?v=-5cab7bmOtM bu şarkı daha bir iyi anlatıyor

14 yorum:

  1. :((( üzüldüm..ama emin olun şu yazdığınız satırlarda pek çok yerde kendimi gördüm.Keşkem yok diyen insanlara inanmam ben.Herkesin keşkeleri vardır..Nacizane önerim ..Kuran okumayı öğrenebilirsiniz,kurslar var ben daha geçtiğimiz yıl gittim,hiç okuyamam sanırdım allaha şükür birkerede olsa hatim ettim..Gönlünüz ferahlar ,huzur bulursunuz..sonra diğer keşkeleriniz okadar zor değil hiçbiri..Sadece babanızla ilgili kısma birşey diyemem.Hakkaten en büyük KEŞKE odur ..umarım herşey gönlünce olur ve düzelir..

    Artık takipteyim:)

    YanıtlaSil
  2. Canım benim,
    Bugün ki aklın dün olsaydı şimdiki sen olabilir miydin?Boşver geçmişi keşkeleri,nelere sahipsin bugün onları düşün.Elindekilerin kıymetini bil ve bolca şükret.Huzurlu bir yuva herkese nasip olmuyor değil mi?Keşkelerinin bir çoğu hiç uzak şeyler gibi görünmüyor.Babanla ilişkin dışında.O bile hallolmayacak bir mesele değil.Allah affediyor kullarını biz zavallı kullar mı affetmekten aciziz.Sen çok güçlü bir kadınsın bence,eziyetin kendine.Takılıp kalma negatif şeylere.Bak ne güzel konserler,arkadaşlarla gece gezmeleri,kardeşinle yaptığınız programlar...dolu dolu geçiyor günlerin..
    Hayat güzel,keşkelerle ziyan edilmeyecek kadar...
    Öperim Selmammmm..

    YanıtlaSil
  3. Cevap türküde gizli "Bu da gelir bu da geçer ağlama!" Keşkeler olmadan olmuyo ama o keşkelere saplanıp kaldığımızda da bugünümüz bugün olamıyo malesef...
    Bence sen yine oğlanın doğum günü hazırlıklarına dön, onları göster ve anlat ki bize, bu karamsar havan dağılsın, hatta yine sezen aksu desin ki "Gülümse, hadi gülümse, bulutlar gitsin"
    Elden gelen budur, keşke daha çok yardımcı olabilsem ama...

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. BİR:) KEŞKELERİN ÇOĞU YAPILA BİLİR BAŞTA GÜLDÜM KURAN OKUMAK ÇOK KOLAY İNGİLİZCE 6 AYINI ALIR GERİSİNİ İNAN HER KİŞİ FAZLASIYLA YAŞIYOR BU DÜNYADA POLYANNA OYNAYACAKSIN BİRAZ ÇOK MUTLU OLAN YOK KÜSLÜĞÜ BABAN DÜŞÜNSÜN SEN EVLATLIK GÖREVİNİ YAP TAMAM ARTIK HAYATINA DÖN GEREKSİZLİKLERİ YAPANLAR DÜŞÜNSÜN BİRAZDA... SAĞLIKLA KAL YAVRUM...SAĞLIK ÇOK ÖNELİ YAVRUNA SARIL VE DOYASIYA YAŞA OGÜZELLİĞİ

    YanıtlaSil
  5. Sen önce çok güzel Rabbimin özene bözene yarattığı mükemmel bir insansın. Beceriklisin, hamaratsın çocuklarına çok güzel annesin kendine haksızlık ediyorsun. Onlar için herşeyi yapıyorsun. Ve iyi bir eşsin. Sağlıklı dünya tatlısı iki tane evladın var. Babana gelince gün gelicek gene eskisi gibi baba kız olacaksınız. Sen babanın varlığını biliyosun oda senin varlığını biliyor. Seni çevrende herkes çok seviyor benim çocuklarımın bile seni çok seviyor tabi bende çok seviyorum canım arkadaşım benim. keşkeler yerine kendini anlatsaydın zaten yeterdi çünkü sen MÜKEMMELSİN TAMAM MIIIIII ÖPTÜM. SEVGİ VE DUA İLE KALLLL

    YanıtlaSil
  6. Ben iç güzelliğin insanın yüzüne yansıdığını düşünenlerdenim.Ve senin yüzüne baktıkça seni tanımadan içinin ne kadar güzel olduğunu görebiliyorum.Ama son zamanlarda yazdıkların, hastalığın beni nedense düşündürüyor.Üzülüyorum.En çok kimin için ama biliyor musun ? Sana , senin iyiliğine, mutluluğuna muhtaç olan yavruların için üzülüyorum.Kusura bakma.Sen iyi,mutlu olacaksın ki onlarda mutlu olacak.
    Lütfen artık çık bu karamsarlıktan.Pişmanlıklarına gelince sigarayı bırakmak için savaş.Ne bekliyorsun?

    Kurslara gelince adres :İsmek.Muhakkak vardır yakınlarında bir yerlerde hemde hangi branştan istersen.
    Çalışmak mı ? Evden ,internetten yapmaya çalış.
    Bunların hepsi sana iyi gelecek.

    Yeter ki istemekle kalma , bir an önce HAREKETE GEÇ.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. selmoş her şey sende bitiyor, yorum yapan arkadaşlardan Nuray hn. a katılıyorum, hiçbiri yapılamayacak şeyler değil, her şeyin bir zamanı var, biraz daha sabret, sonu selamet inan bana :) her insanın bi dolu keşkeleri vardır, olmaması mümkün değil zaten.. hayat keşkelerle iyi ki lerle dolu.. keşke çalışmıyor olaydım da birlikte bi foto kursuna gideydik :) bak benim bile pat diye keşkem oluverdi :)

    YanıtlaSil
  8. Kızlar hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim ederim bu içten yorumlarınız için.

    Bu yazı bir iç dökmeydi. İçime atarsam malum zona oluyorum.İçimde kalacağına dışımda kalsın bir nebze de olsa rahatlayayım istedim o an için.

    Bu yazıdan şu anlaşılmasın sakın; ben 7-24 bu ruh hali içerisinde falan değilim. Bazen, bir şarkı falan tetikler beni. Dün de işte aynen böyle oldu.

    Evet çok keşkem vardır ama takılıp kalmam. Ara ara yoklar beni, bir iç sızısı yaşatır sonra dönerim günlük rutinime. Keşkelerimin çoğu yapılabilecek şeyler biliyorum lakin benim bunlar için şu an zamanım yok. 2 sene daha beklemem lazım. Kızım okula, oğlum kreşe başlayınca bende bir bir sıraya koyacağım o keşkeleri.

    YanıtlaSil
  9. bir anda gelir bu karamsar duygular ve bence o anda dibine kadar karamsarlığı yaşamak lazım ki daha kuvvetli bir şekilde yaşama dönebilelim.bunlar da besler insanı bence.
    herkesin keşkesi vardır bana göre,yok diyen yalan der.öyle olmasını ister çünkü.
    günlük tutabilirseniz de iyi olur,her gün yatmadan önce içinizdekileri dökersiniz deftere ve zihniniz arınmış olur belki biraz.
    sevgiler,mutluluklar dilerim çok çok!

    YanıtlaSil
  10. O saydığın keşkeler var ya hepsi sende saklı, hepsi sende gizli. Keşke sigara içmesem yerine, sigara içmeyeceğim diye uyan bir sabah güne ve bitir. İşte bak bir keşken gitti bile!... SAydıklarının hepsini yapabilirsin...

    Bence rabbim seni ne güzel yaratmış, iki evlat vermiş, yuva vermiş, başına dam sermiş, şükredecek neler var hayatında bir baksana!...

    Haydi optum seni: )

    YanıtlaSil
  11. Niye hicbirimiz mutlu degiliz,yasamdan doydukta ondan midir?Nedir bizi bu kadar hüzünlendiren,yasayamadiklarimiz mi yoksa zamanin cok hizli gecmesi mi???
    Ahh Anne Karinca,hepimiz sen gibiyiz aslinda...
    Bu da gelir bu da gecer olmuyor hayatta...gecmeye geciyorda iz birakip öyle geciyor...
    Sevgiyle ve dostca kal

    YanıtlaSil
  12. Eylül harikalar diyarında; çok teşekkür ederim ama ben günlük tutabilecek en son kişiyim herhalde :)

    YanıtlaSil
  13. Annemahsustan; bizim ki şımarıklık gibi geliyor değil mi başkalarına bakınca. Evet saydıklarının hepsinin farkındayım lakin insanız işte...Şeşiyoruz

    YanıtlaSil
  14. Yıldız; bilmek beraberinde ihtiyaçları getiriyor da ondan bence. Ne kadar bilir, ne kadar görürsen, göz de gönül de ister oluyor her birini. Ama köy yaşamındakileri düşününce şöyle bir; sabah gün aydınlanır iş-güç başlar. Akşam hava kararır herkes evinde, ocağında maaile başbaşa. İki sohbet, iki muhabbet hayat geçer. Özendiğim odur aslında.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...