16 Ekim 2012

Kızıma nasihatlar



Başka bir şey var senin senin huyunda, suyunda, hamurunda. Bedeninden büyük bir yüreğe sahipsin. Canını acıtırlar, sen karşılık vermezsin. Canının nasıl acıdığını bildiğin için ''ama anne bende öyle yaparsam çok canı acır''diyorsun bana. Kızım uyardığın halde insanlara bir şeyleri anlatamıyorsan, sana yaptıklarının aynısını yap ki işte o zaman o da yaşasın ve bilsin ki bu gerçekten çok can yakıyormuş ve yapmasın. Ama sendeki yürek kıyamıyor kimselere. Rabbim hamur gibi yumuş yumuş bir yürek vermiş sana.

Narinsin, güzelsin, sevimlisin, terbiyelisin sen bir sürü şeysin. Ama en önemlisi benim yüreğime güç veren bir meleksin. Üzüldüğümde; biraz dinlen annecim diyen, ağladığımda; ağlama annecim bak ben yanındayım ve senin en iyi arkadaşınım diyen, sinirlendiğimde; gel kardeşim annemiz bugün biraz sinirli deyip kardeşini kaptığın gibi odana götürüp orada oynatan, ben mutluyken benden daha çok mutlu olan, neşesi hiç bitmeyen bir meleksin annem sen.

Seninle olmak, seninle koyun koyuna uyumak, kokunu duymak hiç bir şeye değişilmez. Hele ki çok yorulup yatağa yığıldığımda pıtır pıtır yanıma gelip yağa girmen ve annecim sana masaj yapayım mı deyip beni rahatlatman. O minnacık ellerinle yaptığın masajı asla unutamam ben senin.

Çok hızlı büyüyorsun. Abla oldun evet ama sen hala minicik bir çocuksun meleğim. Ev di, işler di, Buğra'y dı derken seninle layıkı ile ilgilenemiyor olmak, hele ki böyle bir dönem de yüreğimi tırmalıyor. Kreşe gitmiyorsun. İstemiyorsun beni bırakmayı. Sürekli bahaneler uyduruyorsun ama en sonunda bana ''ben gidersem sen çok yalnız kalırsın ve çok sıkılırsın. Hem de beni çok özler ve üzülürsün ''dedin. Bu sözlerin senin kreşe gitmemekte ki gerçek nedenin olduğunu bilmek beni daha çok incitiyor. Bir çocuğun annesine ihtiyacı olur ve bir anne çocuğu için böyle şeyler düşünür. Biz de ise bu ters işte. Sende ki bu olgunluk korkutmuyor değil diğer yandan beni.

Kimseye kıyamamak kendine kıymak demektir. Ben hayatımı bu felsefe üzerine ve bu şekilde yaşadım, yaşıyorum da. Senin böyle olmanı istemiyorum aslında. Seneler sonra birden yorulan ve aldığı nefesten dahi dolu dolu keyif alamayan bir insan olursun. İnsan doymayan bir yaratıktır. Ne verirsen ver alır ve daha fazla der. Sen insanları 40 gün sırtında taşırsın 1 gün indirirsin senden kötüsü olmaz. Hep iyi olunca, yapılan en ufak yanlış gözden düşürür seni. Hep iyi, hep güçlü olmamak lazım. İçinde bulunduğun hayatı olduğu gibi yaşamak lazım kızım. Üzme de, üzülme de annem.

Son 3-4 aydır her gece kabuslar görüyorsun ve 2-3 kere ağlayarak uyanıp yanıma geliyorsun. Anlatmıyorsun da ne gördüğünü. Geçenlerde zorla anlattırdım sonunda sana. Bana '' anne sen görünmez oluyordun ve ben sana ulaşamadım''dedin. Neden böyle hissettin, neden böyle rüyalar görüyorsun bilmiyorum ama bunun benden kaynaklı olduğunu tahmin ediyorum. Benim yaşadığım gelgitler, sende ters etki yaratıyor. Asla istemiyorum korkan bir insan olmanı. Malum annen yalnız bile kalamıyor evimizde, bunları yaşayan bir anne olunca asla evlatların senin gibi olsun istemiyorsun.

Rabbim sana dünyanın en büyük güzelliklerini yaşatsın, hayatın boyunca kötülük nedir yaşama inşallah annecim.

Sana dair ; Hala R ve L harflerini söyleyemiyorsun. Y diyorsun onların yerine de. Saçların yine uzadı ve yine lülelerin olmaya başladı. Tırnaklarını yiyorsun ve bıraktıramıyorum. Malum benim de aynı şeyi yaptığım düşünülünce bırakman daha zor  oluyordur. Her gece hala bilmem kaç tane kitap okutuyorsun bana uyuyabilmek için. Nutella ve tost delisi oldun. Bıraksam yemek yerine tüm öğünlerini bunlarla doldurursun.Kardeşinle çok iyi anlaşıyorsun ama onun sürekli vurma eylemlerine karşılık vermemen ileride senin için sıkıntı doğuracak bunu sana anlatamıyorum. Sürekli tatile gitmek ve gezmek istiyorsun. Aktivite yapmaktan içim dışıma çıktı, hergün yeni bir taleple geliyorsun karşıma. Oyuncakların pek oynamıyorsun, onun yerine dergilerin, boyama kitapların ve kitaplarınla vakit geçirmeyi daha çok seviyorsun. En çok da arkadaşsızlıktan yakınıyorsun ki bu ikimiz içinde çok sıkınlı bir durum gerçekten.

Seni çok ama çok ama çoooooooook seviyorum ömre bedelim.

8 yorum:

  1. çok duygulandım yaa, begümün çok davranışını kızımınkilere benzettim... çok vicdanlı, empati kuran, verici, fedakar bir kız anladığım kadarıyla elif gibi... elindekileri hep verir benim kızım da kardeşine ve arkadaşlarına... ben de ileride üzülmesinden, yıpranmasından korkuyorum, sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir yazı olmuş gerçekten.Kızınız cok tatlı maasalllah.cokda duygusalmış.Dediğiniz gibi Kimseye kıyamamak kendine kıymak demektir.Bende oğlumun duygusal olmamasından yakınıyorum cogu zaman

    YanıtlaSil
  3. kimseye kıyamadığında kendine kıyıyorsun demektir, :(

    keşke tersi mümkün olsaydı.. keşke dünya öyle bir yer olsaydı ki merhamet edildiğinde karşıdaki küstahlaşmasaydı ve daha bir sürü şey

    ama sanırım şu bellersek içimiz rahatlar: kim ne türlü karşılık verirse versin, kim ne türlü bir edepsizlik içine girerse girsin bizim yaptıklarımız onlar için değil. Biz Allah için iyi olmalıyız, gerisi fasa fiso gelmeli..
    Melek Begüm de, sen de bu düsturla emin ol hırpalanmazsın. Rabbim kendi rızasını gözeteni ortada bırakmaz

    öpüyorum Selmam:)

    YanıtlaSil
  4. Anne Kaleminden; Begüm genel anlamda babaya benzeyen bir çocuk. Eşimde kızım gibi aynı yüreğe sahipler. Bana da çok benziyor. Böyle olunca içi dolu yürekli bir çocuk çıkıyor karşımıza tabi. Benim de tek korkum ileride hayal kırıklığına uğraması

    YanıtlaSil
  5. Hayat paylaştıkça; Eşim ve ben kızımız doğduğundan beridir bu özelliğinin farkındayız. Ama benim genel hayat felsefen azı karar, ortası yarar çoğu zarar yönünde olduğu için korkutuyor beni. Sen duygusal olmamasından ben fazla olmasından yakınıyoruz. İşte tam da dediğim gibi ortası olsa :)

    YanıtlaSil
  6. Delişim;keşke dediğin gibi olsa. İnsan kendi yaşadıklarını, kendi deneyimlerini görünce evladı için fazladan bir endişe duyuyor işte. Rabbim şaşırtmasın ve yine rabbim doğru olandan ayırmasın.

    YanıtlaSil
  7. fındık kurdum16/10/12 20:40

    evlatlarımızla ne kadar guru duysak azdır.onlar bizim herşeyimiz.

    YanıtlaSil
  8. Fındık kurdu; çok doğru söylemişsin

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...