16 Haziran 2012

Begüm'ün ilk yıl sonu gösterisi





İLK OYUN PRENSES VE YEDİ CÜCELER








Bizi göremediği için sahneye ilk çıktığında adapte olamamış ve ağlamıştı meleğim. Kreş bize aman, sakın görünmeyin, konsantrasyonu bozulur dedi ama işler bizde öyle yürümüyor. Çünkü Begüm, bizi göremezse işte o zaman dağılıyor.



Sonra sahnenin yanına kadar indim ve kendimi gösterdim. O andan sonra oyununu gayet güzel sergiledi.









Ablasını alkışlaya alkışlaya ve biraz da dans ede ede izledi. Az buçuk da yaramazlık yapmadı değil.


İki kuzen merdivenlere oturarak beraber izlediler gösteriyi bir ara

BALERİN KIYAFETLERİ İÇİNDE ŞAHANE BİR DANS GÖSTERİSİ


Bu kıyafeti ve danslarıyla kuğu gibiydi prensesim.




En arkada oturuyorduk. Sonra öne geçtik ve böylelikle bizi net bir şekilde görebildi. İşte gösterinin bundan sonrası onun için daha keyifli ve daha güvenliydi. Her fırsatta el sallayıp durdu bize.




Yüzündeki gülümsemeye aşığım senin ben. Gülünce bütün yüzün gülüyor meleğim benim










Beni mest eden poz. Yarabbim sen bütün meleklerini çocuk kılığında mı gönderdin dünyaya. İnsan her saniye aşık oluyor tekrar tekrar bu güzelliğe. İçim sana akıyor kızım

ÇİFTLİĞİM ŞARKISI EŞLİĞİNDE DANS GÖSTERİSİ










Bale dersleri baya işe yaramış belli. Balerin gibi sıçrayışını izlemek büyük bir keyif. Bu kareyi yakalamak da ayrı bir mutluluk.




Gösterinin bitişi ve prensesin gözlerinin bizi aradığı an




Kültür merkezinin bahçesinde gördüğü köpekle bol bol oyun oynadılar. O attı pet şişeyi köpek getirdi.


Yakışıklılarımız eksik kalır mı, onlarda sevdiler köpeği tabi :)





Begüm'ün kreşte ilk senesiydi ve bu nedenle ilk yıl sonu gösterisi oldu. Gösteri Türkan Saylan Kültür ve Sanat merkezinde yapıldı. Biz her zaman ki son dakika yetişebildiğimiz için, anca en arkaya oturabildik.

Gösteri başladı, fakat Begüm olduğu yerde duruyor ve ağlıyordu.Bizi göremediği için ürküyordu. Sonunda sahnenin yanına, onun beni görebileceği kadar yakınına gittim. İstiklal marşı ile başladılar. Ardından kulise doğru ilerlediler. Tam bu sırada onunla konuşma fırsatı buldum. Ağlamamasını, hepimiz burada olduğumuz ve onu izlediğimizi söyledim. Biraz rahatladı ve ''anne suyumu getirdin mi'' dedi sadece bana. Suyunu verdim. Sen oyununu en güzel şekilde oyna, ben senin fotoğraflarını çekicem dedim. Ve ardından gösteri için kulise ilerledi.

İlk olarak prenses ve yedi cüceleri oynadılar. Cüce olmuştu meleğim. İkinci olarak balerin, üçüncü olarak dansçı. Üç gösteri yaptı her yaş gurubu. Toplam 4 saat sürdü. 

İnsan çok tuhaf oluyormuş böyle anlarda. Kendimi ağlamama konusunda ne kadar telkin ettiysem de tutamadım göz yaşlarımı. Onu sahnede her görüşümde burnumun direği tekrar tekrar sızladı. Ayrı bir gururlanma, ayrı bir sevdalanma sanki insanın evladına karşı duyduğu hisler böyle anlarda.

Gösteride, arkadaşları arasında bütün hareketleri sırası ve düzeni ile tek doğru yapan oydu. Bu bizi şaşırttı çünkü Begüm dans etmeyi çok sevmesine rağmen çekingendir genelde. Bunu yenmişti. Balerin edası ile yaptığı dansları kare kare gözümün önünden hiç gitmiyor.

Bir sene boyunca çalışmışlar bunları ama benim ketum kızım, öğretmenleri evde asla ailenize yapmayın ve bahsetmeyin bu çalışmalardan dedikleri için, hiç göstermedi bize gösteri için yaptıkları çalışmaları. Tam bir süpriz oldu yani. Sadece gösteriden üç gün önce ağzından kaçırdı cüce olacağını o kadarını biliyorduk :)

Bir de sınıf arkadaşlarından, yani yaşıtlarından daha iri olduğunu farkettik onun. Daha büyük gösteriyordu arkadaşlarının yanında. 

Gösteri bitti, yanımıza geldi ve öpücükler, sevgi gösterileri sardı hepimizi. Doyamadım kızıma. Saatlerce izlesem yine de doyamam herhalde.

Gösteri sonrası bahçede gördükleri bir köpekle oynadılar bol bol ve sonunda evlere dağıldık. 

Öğretmenlerinin sözünü öyle tutuyor ki, hala şu anda bile ''kızım hadi bize biraz dans gösterisi yapsana'' diyorum. Yapmıyor asla :)

3 yorum:

  1. Seni çok seviyorum kızım.. hayatımıza bir güneş gibi doğdun.. güzelliğine her gün hayran kalıyorum.. yüzün gözün bir yana, ruhunun güzelliğine meftunum..

    o kalabalık içinde gözlerinin beni seçip, dudaklarından heyecan içinde bir "baba" sözcüğünün dökülmesini görmek kadar şu hayatta beni daha ne mutlu edebilir ki..

    annen, kardeşin ve ben hep yanında olacağız, seni hep çok seveceğiz..

    baban..

    YanıtlaSil
  2. allah mutluluğunuzu daim etsin selma çok güzel kareler var yukarda:)

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim canım. Cümlemizin inşallah

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...