3 Nisan 2012

Hafta sonu aktivitemiz ( atık malzemelerden deniz yapmak )



















Eveeet geçtiğimiz cumartesi günü için sabah kahvaltıya arkadaşımı davet etmiştim. Dünyalar güzeli kızı Zeynep Betül ve yakışıklı oğlu Mehmet Eren'le beraber geldiler. Begüm'e bir gün önce söylemiştim geleceklerini. Akşam erken yattı. Sırf sabah çabuk olsun diye. Onun as arkadaşıdır Zeynep Betül çünkü.

Saat 10:30 gibi geldiler. Kahvaltıya geçtik hemen. Uzun uzun kahvaltılar yapıldı. Hasret giderildi. Çocuklar bol bol oynadılar.  Kahvaltı sonrası çocuklara kum boyama verdim. Salonda oynadılar. Zeynep Betül çok sevdi. Derken Begüm sürekli kulağım ağrıyo diyordu son 3 gündür. Şerife; gel bunu bugün gösterelim doktora dedi.

Neyse ki yetişebildik doktora. Malum hafta sonları saat 13:00'a çalışıyorlar. Şerife evde küçüklerle kaldı. Biz; Orhan'la beraber, Begüm ve Zeynep Betül'ü de yanımıza alıp hemen doktora gittik. İltihap kulağına kadar vurmuş. Antibiyotik dahil 5 tane şurup verdi. Zaten üçünü ben veriyordum bir haftadır.

Doktor çıkışı kızlara; ''markete gidip kum boyama alalım mı biraz daha'' dedim. Havalara uçtular. Markete uğrayıp alışverişimizi yaptık ve eve döndük. Bizden sonra Şerife Buğra'yı uyutmuş sağolsun. Biz geldiğimizde yeni uyanmıştı.

Ardından öğle yemekleri yendi. Kızlar yeni aldığımız kum boyamayı da oynadılar. Öğle uykusu vakti geldi. Begüm, Buğra ve Mehmet Eren uyudu. Zeynep Betül artık öğlenleri uyumuyor. Bu nedenle çocuklar uyuyunca canı sıkıldı biraz ama bizde üçümüz oynadık.

Biraz üç boyutlu puzzle yaptık, biraz normal karton puzzle'la oynadı, biraz ahşap giydirme, biraz internet, biraz suluboya çalışması, biraz Meraklı Minik dergi oyunları derken baya bir oyaladık. Bir yandan akşam yemeği pişirildi. Derken Buğra ve Mehmet Eren uyandı. Begüm hala uyuyor bu sırada.

Çocukları oyala et derken, Begüm'de uyanınca ev ahalisi tam oldu. Gel gelelim kızların canı sıkıldı ne yapalım ne yapalım diye düşünürken, Zeynep Betül ''hani Begüm uyurken şey demiştin, Begüm uyanınca faliyet yaparız demiştin. Deniz yapacaktık, yapalım mı ? '' tamam dedim. Begüm'e de sözüm vardı zaten. eee söz ağızdan bir kere çıkar.

Orhan salonda Buğra ve Mehmet Eren'i oynattı, bizde Begüm'ün odasında 4 hatun (anneleri ve kızları yani  ) koyulduk işe. Ivır zıvır çekmecesini açtı Begüm hemen. Tuvalat kağıdı ve kağıt havlu ruloları, karton, pastel boyalar, silikon, makas, birde mavi bir kumaş ( hoş ben kumaş bulamadım, onun yerine şu çiçekçilerin ambalaj yapmada kullandıkları o kumaş gibi malzeme vardı elimde onu kullandım.

Ortaya bir örtü serildi. Bütün malzemeler yerleştirildi. Boyamaları ve kesmeleri için, küçük kartonlara balıklar çizdim. Önce boyadılar, sonra kestiler. Bende bir yandan denizin zemini için karon kestim ve ruloları silikonla kartona yaptırdım. Böylelikle dalgaları oluşturmuş olduk. Üzerine de mavi kumaşı yapıştırdım.

Sonra çocukların hazırladıkları balık, ahtapot ve feneri yapıştırdık. Ardından süpriz yumurtalardan çıkan deniz canlıları oyuncaklarını da yerleştirdik. Böylece denizimiz hazır olmuş oldu.

Biz yaparken çok eğlendik. Bunu tamamen kafadan attım. Daha önce hiç bir yerde görmedim. Bu yüzden bu kadarını başarabildik. Hoş mesele zaten çocukların gönlünü edip, mutlu olmalarını sağlamaktı. Bunu da ziyadesiyle başardık.

Ardından, kızlar bilgisayar oyunlarına koştular, oğlanlar ne buldularsa oynadılar. Böylelikle akşam oldu ve Yahya geldi. Akşam yemeği yendi. Çaylar içildi. Mısırlar patlatıldı. Keyif yapıldı.

Lakiiiin; bizim Şerife ile iki sohbet etme fırsatını yakalamamız akşamın 11'ini buldu. Çocukların uykuları geldi. Saat 12:30 gibi ayrıldılar bizden. Begüm gitmesinler diyor, Mehmet Eren ve Zeynep Betül gitmeyelim diyor. Sonra yine gelecekler diyerek ikna edebildik sonunda Begüm'ü.

Çok güzel, çok keyifli, dolu dolu bir gün geçirdik. Hava güzel olsaydı çocukları açık havaya çıkarmak istiyordum ama hem havanın kötü olması, hemde çocukların hasta olması fırsat vermedi buna.

Havalar ısınsa da piknik sezonunu başlatsak.

Pazar günü ise; semt pazarına uğradık alışveriş yaptık. Sonra çocukları kayınvalidemlere bırakıp Naitülüs'e gittik. Boyner kelebek indirimlerini fırsat bilip bir iki parça bir şey aldım.  Tekrar kayınvalidemlere dön. Hep beraber yemekdi, çaydı derken eve dönmemiz 10:30'u buldu. Çocukları uyut. Alınanları yerleştir. Behzat Ç'yi netten izle.Uyumamız gcenin 4'üünü buldu. Yoğun, dolu dolu ama keyif dolu ir hafta sonunu da böyle bitirdik işte.

Şimdi çocuklara sözüm var. 3. faaliyetimiz uzay olacak. Artık ne zamana kısmet olursa.

5 yorum:

  1. ngürlü3/4/12 01:24

    bravoo ya bayıldım denize, acaip imrendim benim bile yapasım geldi :) bu faaliyetlerini bir gün senden yemek tarifi alırcasına alacağım amannn sakın unutayım deme :)

    YanıtlaSil
  2. Beğendin demek. Aslında uydurmasyon bişey ama bayaa şirin oldu bencede. Unutmam şekerim, sen yakışıklıyı büyüt o zaman beraber yaparız :)

    YanıtlaSil
  3. ne güzel bir gün olmuş çok seviyorum ben de böyle günleri :) deniziniz gayet başarılı denemek isterim en kısa zamanda :)

    YanıtlaSil
  4. Tavsiye ederim, insan çocuk gibi eğleniyor bu aktiviteler sayesinde gerçekten.

    YanıtlaSil
  5. oyy o minik erkek ,onların arasında pek bir kuzucuk kalmış..kıyamma o yakışıklıya....

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...