28 Mart 2012

Bizim ev ma aile hastalık hallerinde

Offf offff offfff !

Kemiklerim sızlıyor, etlerim acıyor, boğazım acıyor, burnum akıyor, genzim yanıyor, kusuyorum, kollarımı kaldıracak gücüm de yok.

Dün sabah Begüm kreşe gitti. Öğleden sonrası için arkadaşıma oturmaya gidecektim. Lakin Buğra efendi önceki akşam saat 10 sularında yatmış olmasına rağmen dün öğleden sonra saa 2 gibi anca uyandı. Hatta bu saate kadar nasıl hiç uyanmadı diye korkarak kontrol ettim, gayet mutlu uyuyordu. 2 gibi uyandı. Ama ateşler içinde. Emdi, şurubunu içti, ateşi 37,2 ye düştü. Giyindik çıktık.

Eeee saat geç olduğu için Begüm'ü de kreşten alıp öyle gittim arkadaşıma. Begüm böğür böğür öksürük halinde, halsiz, ateşli. Ateşi düşük ama. Neyse vardık. Ne görelim ordaki yakışıklı ve ablasıda hasta.

Ne yedik ne içtik anlamadım. İki lafı bir araya getirmekse eh işte. Arkadaşımın Temmuz ayında düğünü var. İşte bu düğün hazırlıkları falan iraz sohbet eder, biraz dertleşiriz demiştiş ama çocukların hastalıkları gölge oldu malesef.

Yaramazlık yok komil olan biri bir bacağımda diğeri öbüründe oturdu durdu gelene kadar. Nefes alamadım resmen. Bir ara dellendim atıveresim geldi kucağımdan ama kıyamıyor işte insan. Anında ikiside salya sümük ağlıyor.

Neyse, Orhan'ı çağırdım, o geldi aldı bizi. Erken gelip bana biraz yardımcı olsun istedim amma gelen adam hasta gelince işin şekli değişti.Eve döndük. Buğra yedirilip, şurupları verilip uyutuldu. Kocaya yemek hazırlandı, ıhlamurlar kaynatılıp içirildi. Üstüne de 2 adet ilaç verilip yatak odasına dinlenmeye gönderildi.

Begüm salonda çizgi film izleyerek battaniye altında uzandı.Yemek yemedi, onun yerine patlamış mısır istedi. Patlattım tabiki biraz koca, biraz kızı yiyip bitirdiler.Sonra ben ortalığı toplamaya daldım. Bir baktım Begüm salonda uyuya kalmış. Onu al yerine yatır. Sonra evi toplamaya devam et. Biraz nete takıl.

Sonra kaçırdığım ikindi ve akşam namazını kaza et, yatsıyı kıl. Biraz dua et. Bir de baktım saat 2 olmuş. Sonunda bende yatabildim. Ardından gecenin 5'i Begüm ağlayarak yanımıza geldi. Ona su ver. Bizimle yatmak istedi ve atladı hemen benim yerime girdi. Tabi bana yer kalmadı. Neyse dedim hazır kalkmışken sabah namazını kılayım.

Sabah namazlarına uyanamıyorum genelde kaza ediyorum. Hazır kalkmışken ezanı bekledim. 40 dk beklemişim. Namaz kıl, 30 dk. dua et (o kadar sürdüğünün farkında bile değildim) Sonra koca uyandı. Öksürük krizine boğuldu. Aralıksız 20 dk. öksürdü. Ihlamur ısıtıp içti. Birşeyler yedik. O salona geçti uykum kaçtı diye. Ben yatağa Begüm'ün yanına kıvrıldım. Bir ara yine uyandım, Orhan salonda uyuya kalmış. Tekrar uyumaya gittim.

Netice de bu sabah saat 11:35 anca uyanabildik çocuklarla. Bir ara kreş servisi aradaı göndermeyeceğimi söyledim Begüm'ü. Artık pazartesiye kadar göndermem. İyice iyileşsin. Malum bu seferki hastalık yemek bile yedirmiyor. Ve hergün ateş. Şu an itibariyle ikiside öğle uykularına yattılar.

Artık bu satırları sonlandırır sonlandırmaz bende uykuya kaçarım.

8 yorum:

  1. Canım çok geçmiş olsun ortalıkta salgın var sanırım herkes hasta.Rabbim acil şifalar vrsin inş hepinize.

    YanıtlaSil
  2. evet fena bir salgın var.. üstelik bizde önce norovirüs oldu o geçmeden daha grip salgını başladı ve sanırım şu anda sizin yakalandığınız da o.. grip dediysek domuz gribinden bin beter.. bilen biler.. geçmiş olsun Selmam..

    YanıtlaSil
  3. biz de geçen hafta atlattık, çok çok geçmiş olsun...

    YanıtlaSil
  4. Merhaba...
    Bloglari dolasirken blogunu kesfettim....
    cok hosuma gitti ve izlemeye aldim
    sende buyur gel cok sevirnirim :-))

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. elma çayı işe yaramamış galiba:)
    çok geçmiş olsun tekrar...

    YanıtlaSil
  6. Herkese çok teşekkür ederim. Evet deliş domuz gribinden beter bu hastalık.

    Yemekheyecanı ziyaretinize çok memnun oldum. İadei ziyarete geleceğim :)

    YanıtlaSil
  7. Nuryolu ; yapmadığım şey kalmadı. İşe yarayan sadece kestane balı oldu yine :)

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...