16 Şubat 2012

Özür dilerim kızım



Bu aralar sendeki değişiklikler babanı ve beni çok üzüyor. Sana seslenmelerimize tepki vermez, bizi duymaz oldun. Kulağının dibine kadar girip konuşunca, anca dikkatini çekebilir olduk.Bu durumun bizi fazlası ile sinirlendirir ve neticesinde kızgınlıklara yol açar oldu.

Son bir aydır agresif tavırlar sergiliyorsun. Bizi duymuyorsun, evin her tarafını dağıtıyorsun. Oynamak için aldığın oyuncağı ben yanına gelince fırlatıp atıyorsun. Örneğin; benden spagetti yapmamı istiyor, ardından spagettini yemen için getirdiğimde ben istemem aç değilim diyorsun.

Kardeşine kötü davranır oldun. Onu mümkün olduğu kadar kendinden uzak tutmaya çalışıyorsun. Ki sen kardeşine deli gibi düşkün bir ablasın. Bunu bilmeme rağmen neden bugünlerde hepimize böyle davrandığını çözemez olduk. Dün evde sinir harbi yaşattın. Sana bağırmaya kıyamayan babanı bile çileden çıkararak avaz avaz bağırttın. Yaptığın diğer çirkin hareketleri saymıyorum bile.

Seninle konuşup anlamaya çalışıyorum ama sen hemen konuyu değiştiriyor ve dikkatimi başka yere çekmeye çalışıyorsun. Bu konular hakkında konuşmak istemediğini de anladım. Öyle büyük sinir harplerine neden oluyorsun ki içinden çıkılmaz durumlara ve yürek acılarına bırakıyorsun beni. 2 gün önce yine beni delirttin ve dayanamayıp tokat attım sana. Sonra odana gönderip yatırdım. Sen yattın hıçkıra hıkçıra ağlayarak uyuya kaldın. Ben mi; ben kendi kendimi yedim durdum. Ağladım, anlamaya çalıştım, kendime kahrettim. Nasıl tokat atarım diye. Sonra yanına uzanıp, uyuduğunu bilmeme rağmen dakikalarca özür diledim senden. Öptüm, kokladım ve söz verdim böyle birşey birdaha olmayak diye.

Ertesi gün seni karşıma alıp özürümü tekrar diledim. Bir daha yapmıycam kızım çok üzüldüm annecim ben dedim. Ve sen boşveeeer anne, hissetmiyorum ki şimdi üzülme sen dedin. Beni bitirdin. Sende ki bu yürek bir de babanda var. Herşeye dayanabiliyorsunuz. Benim gibi değilsiniz. Allah'tan bu konuda babana çekmişsin kızım. Sarıldın boynuma ve ben seni çok seviyorum annecim dedin. Yerin dibine giresim geldi. Sen nasıl bir çocuksun meleğim. Allah senden razı olsun kızım.

Sonunda bunda bir terslik var diyerek  bu sabah öğretmenini aradım. Senin son bir aydır bizi duymadığını, hırçınlaştığını ve agresif tavırlar sergilediğini söyledim. Merak ettiğim okulda da mı böyleydin. Öğretmenin bana 2 gündür onu da duymadığını, sana birkaç kez seslendikten sonra anca cevap verdiğini söyledi. 2 gün önceki müzik dersinizde çekilen fotoğraflardan bahsettim öğretmenine. Bütün çocuklar dans ediyor ama Begüm sandalyesinde tek başına oturuyor neden dedim. Normalde herkesten daha fazla aktifsindir böyle anlarda. Şaşırdım o fotoğrafı görünce. Öğretmenin de bana; aynı şeyi bende far ettim ve ona sordum ''sen neden dans etmiyorsun Begüm''diye dedi. Senin verdiğin cevap ''öğreniyorum şu anda''olmuş. Meğer o gün ki  şarkıları yeni öğreniyormuşsunuz ve sen diğer arkadaşların gibi sadece kendini müziğe bırakmaktansa öğrenip öyle eşlik etmek istemişsin. Ki sonraki fotoğraflarda sende dans ediyordun ve eşlikte ediyordun. Öğretmenin; Begüm resmen kayıt ediyor. Bilmeden atlamak istemiyor herşeye. Bu çok güzel bir durum dedi. Cevabın karşısında öğretmenin de bizde çok şaşırdık ve mutlu olduk aslında. Aktivite derslerinde de mesela öğretmeninin dikkatini önce kendine çekmek için birşey yapıyormuşsun. Önce hep senden başlamasını istiyormuşsun. Bu yüzden bugünlerde Begüm'le daha öncelikli ilgilenir oldum dedi.

Ve bana senin tek sıkıntının öncelikli olmak istemen olduğunu söyledi. Bana ; bırakın dağıtsın, bırakın yemesin, üstüne gitmeyin tek istediği değerli olduğu hissetmek ona sadece bunu gösterin dedi. Benim merak ettiğimde buydu aslında. Onun için aramıştım öğretmenini. Okulda normal evde böyle hırçın davranıyor olsaydın sorunun bende olduğunu düşünecek ona göre davranacaktım.

Şimdi seni anlıyorum kızım. Kardeşinle sürekli beraber olmamız, senin kreşte olman, kreşten döndüğünde kardeşini yedirme, uyutma seramonilerim. Arkasından yemek telaşı derken bu aralar farkına varman seni ihmal etmişim. Beni zorlayan da şu son 2 aydır sürekli bir takım rahatsızlıklar geçirmemdi kızım.

Beni affet annecim. Senden milyonlarca kere özür dilerim. Şu satırları yazarken gripten yatak döşeğim ve migren son sürat öldürüyor beni. Ellerim egzama oldu acısından suya zor sokar oldum. Sanki dıştan içe çürüyorum. Ama söz kızım. Birdaha seni ihmal etmemek için elimden geleni yapıcam.

Ömrümün en güzeli. Sana tokat atan ellerim kırılsın. Anlamadan dinlemeden. Bu çocuğun nesi var acaba demeden. Ama ben bu ayıbımı unutmam yavrum. Asla unutmam. Özür dilerim meleğim çok özür dilerim. Sen; benim seni ne kadar çok sevdiğimi biliyorsun. Affet anneni kızım.

16 yorum:

  1. Gözlerim dolu dolu okudum postunuzu, lütfen burada yazdıklarınızı onada hissettirin...Canım benim.

    YanıtlaSil
  2. :((( gözlerim dolu dolu oldu. Bazı anlar insan kendini tutamıyor sebepsiz olmuyor aslında huysuzlukları ama anlamak da güç oluyor. Çabuk anlamışsınız ne güzel :)

    YanıtlaSil
  3. nuryolu...16/2/12 19:59

    Başka insanlar evlatlarını üzdüklerinden acıtıklarından ihmal ettiklerinden bi haber yaşarken sizin evladınıza duyduğunuz şefkat ve özveri inanın gurur verici.yazınızdaki en can alıcı nokta begümün o tertemiz yüreği ile seni çok seviyorum annecim deyip sarılması.nasıl güzel bi yürek tertemiz sımsıcak içinde hiç kötülük yok melek gibi.çocukları bu yüzden çok seviyorum işte.benim cancağızım da bu ara hırçın ve agresif.nedenini anlayamıyorum ama sorunu ilgisizlik olmadığı kesin.bir bilsem ....

    YanıtlaSil
  4. Selmacığım bazen sabır taşı çatlıyor ,çatlamasa iyi ama ne yazık ki çatlıyor.Öyle durumlar için çok yüklenme kendine.Netice de sonuçlar sınırların ötesine kadar zorluyorlar...
    Eminim ki iyileştiğinde daha çok sabırlı ve daha fedakar olacaksındır..Kızının gönlünü o zaman daha iyi alırsın..
    Çok geçmiş olsun canım...

    YanıtlaSil
  5. kendini bu kadar yıpratma çocuk o elbet hatırlamayacak sanki biz annemızden yemedıkmı birşeyler:)
    hangısını nefretle anıyorsun gülüyoruz bile:)
    elbette olmasın keşke ama sınırlar taşıyor bizde insanız ..
    ama durumu iyi tahlil etmek çok önemli bu gibi durumlarda..kardeşde olunca zor gerçekten dengeleri kurmak
    allah yardımcımız olsun

    YanıtlaSil
  6. Açıkçası postun sonunda işitme sorunu falan bekliyordum ne yalan söyleyeyim. Kardeş gelince ilk çocukların tahtı sallanıyor. Selma kendini yeyip bitirmene gerek yok. Hepsinin telafisi var. O da seni çok seviyor annesi. bunların hepsi geçici dönemler.
    Dilerim tez zamanda geçer migren ve egzamaların.

    YanıtlaSil
  7. Canım benim üzme kendini.İki çocuk arasında dengeyi kurmak o kadar zor ve bizler için o kadar yıpratıcı olabiliyor ki çok iyi anlıyorum seni ve hissettiklerini...

    YanıtlaSil
  8. çok üzüldüm selmam bende merakla sonunu bekledim.ama onu az çok anlıyorum kendimi onun yerine koyunca sırf ilgi için benim de içe dönüklüğüm çok olmuştur.sanada şifa diliyorum migreni ve egzamayı ne olduğunu annem ve kızkardeşimden biliyorum zor ikiside.çok çok geçmiş olsun.Çocuklar yüksek gönüllüler merak etme birde kendini bunun için harap etme lütfen.

    YanıtlaSil
  9. Kızlaaar hepinize çok teşekkür ederim. İlaç gibi geliyorsunuz. Begüm'le aramız gayet iyi bir duruma büründü. Ama işte ben kendime kızmaktan vazgeçemiyorum tabi. Şimdilik iyiyiz ama. Hatta şu anda mesela ma aile evde hazine sandığı bulma oyunu oyuyoruz. 2 dakikalığına kaçtım ama yakalandım. Begüm buldu beni:)

    YanıtlaSil
  10. melek aktunç17/2/12 22:06

    selmacım yazını okudum yaşadıkların benide yansıtıyor emrede ikizler bir yaşına girince kıskançlıklara başladı daha öncede söylemiştim tam bir senedir hergün kusuyor asabi sinirli aksi bir çocuk oldu birçok doktora götürdüm psikolojik kıskançlıktan yapıyor dediler senin kızda aynı durumda büyüyen bir kardeşi var ilgi onada akıyor doğal olarak oda bunun farkında ilgileri hep kendine çekmek için değişik çabalar içinde inşallah zamanla gecer emrede en azından şimdi haftada bir iki kez kusmaya başladı yani düzelme var :) çocuk büyütmek çok zor bazen ben pes ediyorum allahtan annem haftada 2-3 gün bende yoksa inan çok zor allah tüm annelerin yardımcısı olsun ve sağlık versin bu herşeyden daha önemli..

    YanıtlaSil
  11. Melek'cim canım çok özledim seni de. Bir türlü görüşemedik. En kısa zamanda tamamen iyileşir senin ufaklık inşallah. Dediğin gibi annelik zor zanaat.

    Begüm'de öyle aman aman zorlayan bir durum yok. Ama şu son 1 aydır agresif ve duymak istemiyor bazı şeyleri. Neyse Allah'tan 2 gündür iyiyiz. Ona biraz daha fazla ilgi gösterince yoluna girmeye başladı.

    Belki bu kadar yadırganacak şeyler değildir ama ne bileyim Begüm 3,5 yaşında ve biz daha önce hiç böyle yaşamadık. Bu belki de bize tuhaf gelen. Neyse herşeyin hayırlısı olsun. Sadece kendime kızgınıp. Anlamadan dinlemeden çocuğun üstüne gitmem ve onu incitmem yaraladı beni biraz.

    YanıtlaSil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. nuryolu...18/2/12 13:55

    bende yıllarca egzema ile savaştım.doktorlar kremler jeller denemediğim yöntem kalmadı.son olarak 1 yıla yakın ellerimdeki yaralar tamamen kayboldu.elma sirkesi kullandım bol bol.ellerimi her ıslattıktan sonra kurulayıp sirke sürdüm şimdi izi bile yok.bir yakınımız söylemişti iyi geldiğini.ayrıca uyumadan önce Excipial lipo diye bir krem vardı doktorun verdiği onu kullandım o da iyi geliyordu.egzemanın nasıl can yaktığını çok iyi biliyorum.paylaşmak istedim belki yararı olur size de...

    YanıtlaSil
  14. Çok teşekkür ederim. Doktor olan bir arkadaşımla konuşup ona anlattım. O da havaların bu kadar soğumasından olmuştur. İleri derece egzama değildir dedi. Oda bir krem önerdi. Şimdi onu kullanıyorum. Türlü türlü kremler, masaj yağları, vazelin falanda kullanıyorum zaten. Biraz biraz düzelmeye. Ama senin kremi de deniyeceğim. Tekrar sağol.

    YanıtlaSil
  15. ya çok duydulandım. kızım ve oğlum arasında 19 ay var. dönem dönem aynı şeyleri yaşıyoruz. en çok da duymama, çağrılara cevapsız kalma, diyaloga kapalı kalma, konu değiştirme. çok benzer durumlar çok şaşırdım ve kızıma çok benzettim tepkilerini... ama full sevgi ve ilgi verince dünyanın en uyumlu en işbirlikçi kızı oluyor benim kızım. iki çocuklu anneler birer ip cambazı gibiyiz, kolaylıklar diliyorum sana, hiç kendini suçlama olur mu..

    YanıtlaSil
  16. Anne Kaleminden; doğru söylemişsiniz. Gerçekten ip çambazı gibiyiz. Şimdi biraz daha iyiyiz kızımla. Umarım daha da iyi oluruz. Sevgiler,

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...