30 Aralık 2011

Karışmayın yeni yıla


Çok kızıyorum bu aralar bazı insanlara.Vay efendim neden yeni yılı kutluyormuşuz, vay efendim neden salonun ortasına yeni yıl ağacı koyuyormuşuz, neden alışveriş merkezlerini dolduruyormuşuz. Hediye üstüne hediye alıyor ama fakiri fukarayı düşünmüyormuşuz.

Kardeşim sanane. Neden insanların küçücük mutluluklarına göz dikip, gölge olmaya çalışıyorsun ki. İnanç başka şey, yeni yıl başka. Bunu ayırdedemiyorsan sende sorun var demektir. Birincisi onlar christmas'ı kutluyor biz yeni yılı. Onların kutladığı tarih başka bizimki başka.Ağaç süslemeye gelince; türbelere mum dikmeyi, ağaçlara parçalar bağlayıp dilek dilemeyi bilirsiniz. Ama yeni yıl ağacı süslemeye gelince aman gevur adeti öylemi. Şu hayatta yaptığınız ve kullandığınız o kadar çok şey varki gavur adeti olan. Eğer bu beni ve benim gibi insanları mutlu ediyorsa kurarım da süslerimde. Keza yeni yıl ağacı süslemenin kökeninin de Türk'lere dayandığı biliniyor. Olmasa bile umrumda değil.

Evde yapılan tonla dekoratif süslemelere tamam da yeni yıl gelince yapılan bir ağaç süslememi rahatsız ediyor sizi. Bırakın Allah aşkına yaa. Uğraşıcak şey bulamayıp, sataşıyorsunuz insanlara.

Hediyelere gelince; sanki her zaman çok tutumlu milletiz de sadece yeni yıl gelince alışveriş yapıyormuşuz gibi konuşmayın. Bayramlarda nasıl hediyeleşebiliyorsak, yeni yılda da hediyeleşebiliriz. Ben sevdiklerimi mutlu etmeyi seviyorum ve onlara hediyeler almayıda. Ki hediye için tonla para harcamaya gerek yok aslında. Bir toka, bir çorap vs. Önemli olan mutlu ederken mutlu olmayı becerebilmek.

Fakir fukara meselesine gelince ; Sene boyunca yaşanan felaketlerde, verilen fitre-zekatlarda, illaki bir durum söz konusu olmadan yapılan yardımlarda yapıyoruz. Kimin ne yaptığını nasıl yaşadığını bilmeden yargılayamazsın. Bırakın bir günde insan sadece kendini ve ailesini düşünüp, mutlu olsun. İçinde insan sevgisi olan insan o gece bile zaten dualarında fakiri fukarayı düşünüyor, elinden geleni yapıyordur.

KISA HİKAYE

İlk okul yıllarımdı. Bizim evde öyle yeni yıl ağacı falan olmazdı. En fazla babam birsürü meyve alır ( genelde almadıklarından, pahalı olduğu için genelde muz falan yiyemezdik), kuruyemiş alır, karınca kararınca bir masa hazırlanır, TV seyredilir, yatılırdı. Yine böyle ilkokul 3-4'e gidiyorum. Her yer ışıl ışıl. TV'de çam ağaçları süslenmiş. Naıl hevesleniyorum. Babama söylüyorum, kızım ona para veremem diyor. Kardeşlerimde benim gibi hevesli. Çocuk aklı işte demeyin; Bir kutu bulup, içini mıcırlı inşaat toprağıyla doldurdum. Gidip bahçedeki çamdan birkaç dal koparıp içine sapladım. Süs falan yok tabi. Evde yıldız şeklinde ve yuvarlak rengarenk pullar vardı. Onları çam dallarına sırayla geçirdim deliklerinden. Etrafınada rafyamıdır nedir, hediye paketlerini süsledikleri şeritten sardım. Aralarınada pamuklar sıkıştırdım. Koydum vitrinin  orta rafına. Yanlarına 2 adet o eski beyaz mumlar vardır ya onlardan yaktım. Evdeki herkese biriktirdiğim harçlıklarımla çorap alıp paketledim ve evde her birini başka yere sakladım. Bunu gören kardeşlerim çok sevindiler. Babam ne yaptın öyle dedi ama oda sevdi aslında, söylemedi tabi. Yemek yenildi. Hediyeleri aramaya koyuldu herkes. Bulunca çok sevinirdik. Bu küçücük şeyler mutlu ederdi bizi en çokda beni. Ardından hep beraber tombala oynardık. TVseyredip kestane yer, sobanın çıkardığı sesi dinler mutlu olurduk. Hele birde soyulan portakalların kabukları sobanın üstüne konur ve evi miss gibi bir koku sarar ya deymeyin insanın keyfine.

İşte o gün bu gündür kutlarım ben yeni yılı. Ben ve ailem.Çünkü önemli olan bizim için beraber keyifle, birbirini mutlu ederek zaman geçirmektir. Ve yeni yıl herkesi bu duygunun içine alır aslında.

Nasıl bakarsan öyle görürsün diye boşa demişler. Ben yeni bir yıla girmenin heyecanını seviyorum. Rabbim aileme ve bana bir seneyi daha ömür kıldığı için dua etmeyi seviyorum. En çokta o gece dua etmeyi seviyorum.

Bu yüzden rahat bırakın insanları da yoruldukları seneyi uğurlayıp, yeni bir seneye dualarla, dileklerle, aileleri ve sevdikleri ile beraber mutlu ve mesut girsinler.

NOT: Ağacımı kurdum, süsledim bebişlerimle beraber. Koyduk altına yine sevdiklerimize vermek üzere hediyelerimizi. Aldık tombalamızı. Bugün kestaneyide aldıkmı tamamdır. Hazırız yeni yıl sana :)

Tüm insalığa, sevgi saygı dolu, sağlıklı, huzurlu, mutlu ve neşe dolu bir yıl diliyorum.

Tüm annelere, dolu dolu, yorulmadan yaşanan günler, hergünü ayrı bir tatla yaşayacakları bir sene, evlatları ile cıvıl cıvıl, rengarenk mutluluk dolu bir ömür diliyorum.

Yeni yılınız kutlu olsun. Mutlu senelere inşallah

21 yorum:

  1. Selmam, inşallah benim yazdıklarım dokunmamıştır bana.. ben kendime yazdım.. hissetmiyorum, zorlayamam kendimi diye.. yoksa kim ne kadar kutlamış bana ne elbette.. İçinde gerçekten kutlama sevinci hisseden kutlasın, kime ne.. iyi yıllar

    YanıtlaSil
  2. Kaldı ki, birinin inancını sorgulamak hiçbir kula düşmez..
    "Kalplerde olanı ancak Allah bilir" benim düsturum da bu ayettir.

    YanıtlaSil
  3. Yok be tatlım senin yazdıklarını şimdi, yazımı yayınladıktan sonra okudum ve sana yorum bıraktım.

    Tatlım sen çok güzel ifade etmişsin zaten kendini. Bu yazının seninle hiç alakası yok.

    Bazı insanlar sadece yargılıyor karşılarındakileri. Onlara kızdım.
    Bakma bende kendimi ittire kaktıra hazırlıyorum yeni yıla. Bu sene bende de buruk. En çokta hastalıklar, üzüntüler biraz kırdı yüreğimi. Ama nasıl başlarsa öyle gider düsturundan yola çıkarak, iyi başlaması için teşvik ediyorum işte kendimi.

    Sanada mutlu yıllar delişim :)

    YanıtlaSil
  4. İşte buna kesinlikle katılıyorum. Benimde düstur edindiğim bir düşüncedir o.

    YanıtlaSil
  5. Yazık sadece yazık
    Kısır bir bakış açısı sadece
    Sırf
    Inandığın gibi yasamazsan
    Yaşadığın gibi inanirsin
    Cümlesine
    Takilarak
    Bu postu dosemen ve ne acı ki bu fikre gönülden inanan insanları
    Türbelerde mum dikmek
    Ağaçlara caput bağlayıp dilek tutmak gibi basit ve müslümanlıktan uzak eylemleri yapmakla suçlamak.
    Hiç yakışmadı sana hiç.
    Ki ben ne bağnaz biriyim ne şu ne bu.
    Herkesin düşünüp kimsenin yazamadigini yazdım.
    Aferin bana iyiki yaptım.

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Sitare; neden kendi üstüne alınıyorsun sadece onu bilemem ama bu yazı sadece senin yazdıkların üzerine cevaben yazılmış bir yazı değildir. Kaldıki etrafımdaki tek insan sen değilsin. Benim senin yazına bırakılmış bir yorumum varmı arkadaşım. Neden gocunuyorsun. Sen kendi düşünceni dile getirmişsin ben kendi düşüncemi dile getiriyorum. Kimsenin bakış açısına kısır diyemezsin. O halde aynı cümleyi senin için sarfetmem gerekir ki bu bana göre büyük bir saygısızlık olur.

    Senin yazdığın o fikri bende savunmuşumdur her zaman. Lakin müslümanlıktan uzak insanlar değillerdir o dediklerimi yapan. Kimliklerini açıp baksan müslüman yazar.

    Sana dair ne bir düşüncem, ne bir yargım, ne bir sözüm, ne de bir yorumum olmadı.

    İnsanların mutluluklarına göz dikip yıpratmaya çalışan insanlar var benim bu yazım onlara.

    Ben kime ne dediğimi biliyorum. Ne yazdığımıda iyi biliyorum ve arkasındayım.

    Bu kadar kısır bir bakış açısı olduğunu düşündüğün birini okumazsın olur biter

    YanıtlaSil
  7. Elime her kısır aldığımda seni okumaya geleceğim artık şart oldu :-)

    YanıtlaSil
  8. Eh iyi olmuşken yanına bir bardakta çay al benim için :)

    YanıtlaSil
  9. Selmacım,
    hikayen çok dokunaklı,çocuk olmanın naifliği nasılda güzel kılıyor herşeyi,nasıl da dokunuyor yüreklere...
    Dileyen dilediği gibi yaşasın elbet.Herkes kendi yaşadıklarından sorumlu.
    Kısır yerseniz beni de çağırın:)
    Öperim çoookkk...

    YanıtlaSil
  10. bizim buranın kısırı meşhurdur.:)

    mutlu yıllar selmacım

    YanıtlaSil
  11. Kızlar çay benden de kısırı Sitare getirecek. Hep beraber yer içerz işte afiyetle :)

    Sizlerede iyi seneler

    YanıtlaSil
  12. tamam çay selmadan kısır benden:)))olmazsa nilhan da getirsin fazla kısır göz çıkarmaz:)

    YanıtlaSil
  13. Doğru ya Nilhan'da getirsin, bakalım nasılmış :) severim ben kısırın her türlüsünü :)

    YanıtlaSil
  14. Bugün kızlara hediye almak için oyuncakçıdaydım birbirimize almasak bile onları es geçmedik üç yıldır çünkü o gülen gözlerini görmek bana mutluluk veriyor.

    Neyse oyuncakları seçiyoruz arkamdan bir bayan söyleniyor da söylenir vay efendim gavur adetine tonla para harcıyormuşuz iyiden iyiye dinden çıkmaya başlamışız.
    Eşim huyumu biliyor aman sus diyor ama bir dk. sonra bende dayanamadım yeni yılı karşılamak farklı onların karşıladığı ya da beklentileri farklı bizim kutladığımız daha doğrusu sevindiğimiz acısı ile tatlısı ile bir yılı arkada bırakmak yeni bir yıla umutla bakmak.

    Hanım 5 dk. sonra kasada benim yanımdaydı elinde oyuncak ben paketletme için sıra bekliyorum sorduğu soru "Torunuma yeni yıl hediyesi aldım paketlermisiniz"!!!

    Kimsenin , inancına , dinine adetine , töresine özenç değil en azından benimki ben kuzularımın gözlerinde o ışıltıyı göreyim bana yeter:)
    Yeni yılın kutlu olsun canım.Bu arada kısır yerseniz bana da haber verin gelemesem de buradan eşlik ederim:)

    YanıtlaSil
  15. İkiz Annesi; yazdıklarının altına imzamı atıyorum canım. İnsanların çoğu böyle aslında. Söylenselerde aslında onlar da bizim kadar kutluyorlar.

    Biz adı üstünde ''YENİ YILI'' kutluyoruz. Dini bir durumu değil yani. Bunu anlamak .ok zor olmasa gerek aslında ama anlamayanlar, yada anlamak istemeyenler var.

    Mesela benim eşim içinde önemli değildir yeni yıl. Ben kutlamasam o asla kutlamaz. Ama onda doğum günü ve evlilik yıldönümü haricinde diğer günler önemsizdir de ondan. Ama ben hazırlık yapınca ister istemez onunda şenleniyor içi.

    Önemli olan mutlu olmak ve mutlu etmek, gerisi hikaye.

    Senin ve aileninde yeni yılınızı en içten dileklerimle kutluyorum tatlım. Nice mutlu seneler dilerim.

    Kısır partisi düzenleteceksiniz bak gerçekten sonunda bana :)

    YanıtlaSil
  16. BENİM BU KONUDA TEK SIKINTIM KARŞIMIZDAKİNİ HEP ÖTEKİLEŞTİRİYORUZ BİZDEN DEĞİLSİN DEYİP UZAKLAŞIYORUZ HALBUKİ HERKES BİRBİRİNE SAYGI DUYSA ,KİM NE İSTİYORSA ONU YAPSA TABİ KENDİ SINIRLARI İÇİNDE KİMSEYE ZARAR VERMEDEN NE OLUR Kİ.MUTLU OLAN İNSAN ÇEVRESİNEDE MUTLULK SAÇAR EĞER Kİ BÇYLE MUTLU EDİYORSA BÖYLE AĞAÇ DİKSİN .bU GECEYİ SIRF DUA EDEREK KURAN OKUYARAK GEÇİRMEK İSTEYENDE ÖYLE YAPSIN.HER İKİSİDE KABULÜMÜZ OLSUN YETER Kİ KÖTÜ GİDEN BİR ÇOK ŞEYİ UNUTACAK BİR ZAMN DİLİMİMİZ OLSUN.AÇIKCASI BEN KUTLAMIYORUM EVİMDE DE(İMKAN VE FIRSATIM OLSA DEĞERLENDİRİRDİM BELKİDE) YOK AĞAÇ YADA SÜSLEME AMA BİR KAÇ SENE ÖNCE YILBAŞI GECESİ İÇİN BİRMİLYONCUYA GİDİP ANNEME,KARDEŞİME ,GELİNİMİZE ,YİĞENİME BİRER HADİYE ALMIŞTIM Kİ TOPLAMI 10 MİLYON BİLE TUMAMIŞTI(KUPA,CAM EŞYA ,TOKA GB)ACAYİP ŞAŞIRMIŞ VE MUTLU OLMUŞLARDI ŞİMDİ BU ANI TEKRAR YAŞAMAK VE YAŞATMAK İSTERİM LAKİN FIRSATIM MALESEF YOK BELKİ OĞLUMLA SIRADAN BİR AKŞAM GİBİ BELKİ EŞİM ERKEN GELİRSE ÜÇÜMÜZ GİRECEĞİZ YENİ YILA AMA UMUTLA GİRECEĞİMİ BİLİYORUM.BENİM EŞİM DE HİÇ HOŞLANMAZ NE GEREĞİ VARDI DER HER ÖZEL GÜNE ONUDA YUMUŞATMAK BANA DÜŞÜYOR:))
    MAKSAT MUHABBETSE BENDE KISIR YEMEYE GELİYORUM BİLESİNİZ:)

    YanıtlaSil
  17. iyi yillar Anne Karinca :)

    YanıtlaSil
  18. Sezocum aynen işte budur anlatmak istediğimde. Küçük hediyeler, büyük mutluluklar. Saygıyı kaybetmedikten sonra mutlu olmaya ve mutlu etmeye çalışmanın grururu da keyfide büyük oluyor. Kısıra beklerim tatlım :)

    İyiseneler diliyorum canım

    Aslı'cım sana ve ailenede iyi seneler canım :)

    YanıtlaSil
  19. Ağzına sağlık annekarınca... Çok güzel dile getirmişsin içimden geçenleri... Parayla imanın kimde olacağını bir allah bilir, diğer herkese da susmak düşer bence de...
    Kısır partinize de beni de çağırın lütfen, şahsen tanımak istediğim arkadaşlar var orada:-))))
    sevgiler, filiz.

    YanıtlaSil
  20. Çok teşekkür ederim yorumunuza Filiz hanım. Kısır partisi bu gidişle gerçek olacağa benziyor. Hastalıklardan kurtulur ve fırsat yaratabilirsem yapıcam bu kısır partisini. Elbetteki sizi de beklerim.

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  21. Sen çağır, gelmeyen ne olsun:-))) Ama Sitare de gelsin mutlaka:-)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...