8 Aralık 2011

Güne hem iyi hem kötü bir başlangıç

Dünkü yazımı okuyup, hayata attığım çığlığı duyan ve hemen derdime derman olmaya çalışan bütün blogger arkadaşlarıma binlerce teşekkür ederim. Öncelikle dualarını ve ilginiz beni fazlasıyla iyi etti. Boşluğa seslenmediğimi görmek ve sesime ses duymak iyi geldi.

Sizler bana huzur verdiniz rabbim size daha fazlasını nasip etsin.

Güne hem iyi hem kötü başladım diyebilirim.

İyi başladım; çünkü kızımın sesiyle uyandım. Onu kreşe yolladım.

Kötü başladım ; çünkü komşum ve arkadaşım olan zat sabahın 9'un da kapımı çaldı ve onunla ufak bir tartışma yaşadım. 24 Katlı 100 daireli binada bir tek birbirimizle komşuyuz. Aynı katta, çarpraz dairelerde oturuyoruz. Uzunca bir zamandır canımı sıkan ve beni üzen bazı davranışları vardı. Bu davranışlar bir arkadaş olarak ona daha fazla ihtiyaç duyduğum bu Kasım ayında daha da ayyuka çıktı.

Ortalama 1,5 senedir her sabah 9'da gelir kahvaltı yaparız ve öğlene kadar btün dertlerini anlatır sonra gider. Çatlaktır matlaktır ama severim. Kötü huyu sadece kendini düşünmesi. O isterse konuşulur, o isterse bir yere gidilir. Sen hep onun yanında olmalısın. Tek dert onda var sanırsın.

Tek çocuğu olan, anası, ablası ailesi her biri 2 bina ötesinde yaşayan, gak deyince koşulan guk deyince koşulan hautndur kendileri.

O hastayken kucağımda çocukla hastanelere kadar götürdüğüm, ömründe internete girmemiş olduğu halde, kolundan tutup laptop aldırıp mağaza mağza gezerek interneti bile öğrettiğim bir arkadaşım.

Maddi durumu iyi, çalışmayan, çocuğu tam gün kreşte olan, altında arabası, temizlikçisi olan bir hatun. Ama asla mutlu olmayı ve takdir göstermeyi bilmeyen biri. Komşumdur, arkadaşımdır deyip her türlü dengesizliğine katlandığım, çocuk kandırır gibi beni kandırmaya çalışmalarını göz ardı ettiği biri.

Pireyi deve yaparak ve onun hayatını ona bunun hayatını buna anlatan biri. Elimden geldğince özel hayatından, arkadaş hayatına kadar yardımcı oldum. Sıkıldığı bunaldığı zamanlar bile 2 çocuğumu kocama bırakıp akşamın 9'larında sinemalara götürdüm ki kafası rahatlasın.

Meğer onun genel haliymiş bu. Dengesiz bir kişilik ve dengesiz, sağlıksız bir hayat. Değişir sanmakla yaptım asıl hatayı. Dedim ya. ben mutlu edebildiğim sürece mutlu oluyorum.

Neyse sabahın köründe kapımı çaldı ve kocan bana niye selam vermiyor diyor. Dünde sormuştu ve cevabını vermiştim. Orhan'nın böyle bir tavrı olmaz. Onun sabah sabah atomu patlamıştır ondandır. Sadece başını sallayarak selam veriyormuş neden konuşmuyormuş. Önceden konuşurmuş. Yahu önceden Begüm'ü servise ben indirirdim, onu görmezdin. Şu son bir aydır o indiriyor. Her sabah gördüğün adam ne konuşsun seninle. Selamını veriyor işte daha ne istiyorsun.

Bende asıl onun yaptığın ayıp olduğunu biraz önce sizde asansör beklerken Orhan Begüm için tutmadın bile asansörü kapattın indin bak oda buna alınmış dedim. Bana ne dese beğenirsiniz, ohhh bilerek yaptım. Ya be akıllı orda benim evladım var. Hani o ölüp bittiği Begüm.  Ne ayıp ne çocukça şeyler bunlar. Neyse konu konuyu açtı ve herkes içindekileri döktü kapı ağzında.

Meğer ne çok şey varmış içimizde biriken. Bende biriken çok vardı da, onda da varmış. 5 yıllık komşuluğumuz zarfında, bir kere bana kahvaltıya geldiğinde ben bayılmışım, bu yüzden arkadaşıyla olan randevusunu iptal etmiş ve benimle ilgilenmiş ( toplamı 30 dk. kaldı ben ayılıp kendime gelene kadar), diğerinde ise Begüm'ün doğum günü hazırlıkları için kadıköye inmem gerektiğinde evde 2 saat annesini de çağırıp kendi çocuğu dahil oynatmıştı bizimkileri. Allah razı olsun.

Haaa anlattığı 2 şey ve 5 yıl. Peki bu  yıl boyunca neredeyse Allah'ın her günü bende, bütün gün dert anlatırken, 1 hafta boyunca hastaneydi, doktordu, alışverişti, bilgisayarcıydı diye kucağımda kapı kapı onu gezdirirken ne oldu. Ya da yaşadığı özel sıkıntılardan bana sığınırken, yahut rahatlasın diye onu gezdirirken. Saymakla bitmez de neyse bu kadar deşifreye gerek yok. Özeli özelimde kalsın.

Sürekli beni ekip, yalanlar söyleyen sen, benden talepler de bulunan sen. Sen benim arkadaşımsın ne kadar sen benimle olmak istiyorsan o kadar bende seninle olmak istiyorum. Ama sen benim seninle olmak istediğim zamanları senden bir ümit beklermiş gibi algılıyorsan sorun sende arkadaşım.

Söylediğin şu iki cümle kötüydü arkadaşım biri'' sen dünya senin etrafında dönsün istiyorsun'' dedin bana. Benden evden çıkmayan ve bütün gün eviyle, çocuklarıyla meşgul olan bir insanım. Sen spordu, danstı, cafeler-barlardı gezen insansın. Her gün bir kapı arayan sensin kendine. Dün bile 4 kapı gezdin ve bana doktora gidicem diye yalan söyleyerek. Acaba dünya kimin etrafında dönüyor. ikincisi''seni şuraya-buraya götürmemi bekliyorsun'' diyorsun bana. Yahu ben bu zaman kadar senden beni şuraya götür diye bir talebim oldumu arkadaşım. Sen hayatında diğer suni insanlarla karıştırdın beni. Ben sana acile gitmem lazım ayakta durmakta zorlanıyorum bana eşlik edermisin dedim. Yahut da gel seninle biraz gezelim bak için sıkılıyor yine dedim. Altında araba var diye böyle düşündüğünü bilmiyor değilim be gülüm. Ama senin atladığın birşey var. Ben senin dostluğunu istedim arabanı değil. İstanbul'da ki bütün taksiler benim, bir aloya bakıyor Allah'a şükür.

Sen sapla samanı birbirine karıştırdın. Bir eksik bir fazla ne farkeder. 5 yıl önce yoktun 5 yıl sonra olmazsın. Tamamdır. Kapıyı kapatrken söylediğim gibi biz arkadaş olmayı beceremedik daha fazla birbirimizi kırmadan komşuluğumuzu koruyalım.

Sadece ben seninle konuşurken ki konuşturduğun kadarı ile ağlata ağlata konuşturdun ya beni ben bunu unutmam komşum. Senin yaptıkların benim gücüme gitti Allah'ın hoşuna gitsin. Gitsin ki onun nazarında kul hakkımı yememiş ol.

Yolun açık olsun.

18 yorum:

  1. Herşeyde bir hayır vardır.Böyle olması gerekiyormuş kendini üzmemeye çalış bence.Hayat dengesiz insanlarla dolu ben,ben,ben bu ben öyle bi hece ki ansiklopediler yetmez herhalde anlatmaya..Günün geri kalanı çok çok güzel geçsin inşlh..

    YanıtlaSil
  2. Herşeyde bir hayır vardır.Böyle olması gerekiyormuş kendini üzmemeye çalış bence.Hayat dengesiz insanlarla dolu ben,ben,ben bu ben öyle bi hece ki ansiklopediler yetmez herhalde anlatmaya..Günün geri kalanı çok çok güzel geçsin inşlh..

    YanıtlaSil
  3. Ben hayatımdan ve evimden birşeyler attıkça rahatlayan ve hafifleyen bir insanım. Bugün evi şöyle bir deşip atacak birşeyler arayacaktım ki bu sefer hayatımdan atmam gerekiyormuş.

    Üzülmüyormuyum evet üzülüyorum. Kazanmak seneler kaybetmek ise birkaç dakika. Ne yapalım herkesin canı sağolsun.

    Amin canım teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. ne diyeyim bilemedim...

    YanıtlaSil
  5. benim hiç komşum yok ki, yani senin anlattığın gibi bir komşuluk hiç yaşamadığımdan ne diyeceğimi bilemedim. ama şu var insanlar öyle acayip hale gelmiş ki, dostluğu, arkadaşlığı, ,iyi niyeti çok güzel kullanıyorlar artık. hep bana hep bana....
    komşun çok şey kaybetti. için rahat olsun selma

    YanıtlaSil
  6. Denicek bişey kalmıyor ki deliş :)

    YanıtlaSil
  7. Nilhan'cım sağol canım. Bizim de ikimizden başka komşumuz yoktu, artık o da yok. Zaman ne gösterir tabi bilemem ama artık eskisi gibi olmaz hiçbirşey.

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. selmacım dua et bu komşun yani dış kapınn mandalı benim malesef yakınım böyle yani atsan atılmıyor satsan satılmıyor.Her işte bir hayır vardır .Hem böyle insanlar külfet oluyor bazen ,madem dostsun ,arkadaşsın bari aptal yerine koyma dimi.
    Boşver her şeyin hayırlısı olsun hayatında.
    kusura bakma sabahtan evde değildim geldim hemen bloğuna girdim hep aklımdaydı bütün gün.

    Biazda olsa iyi olmana sevindim.Bu konuda ciddiyim ihtiyacın olduğun da bana ulaş mert i anneme bırakır yardım etmeye çalışırım.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. bazen böyle insanları hayatımzıdan çıkartmak gerekiyor.İnsanı strese sokuyorlar.Varsın kimse olmasın evlatların eşin sana yeter canım.Bak bizde burdayız:)Hep iyi ol inş.Evlatlarının sana ihtiyacı var.Allaha emanet ol canım

    YanıtlaSil
  11. Sezobigo; canım güzel yüreğin için binlerce teşekkür

    YanıtlaSil
  12. Sevilay sağol canım,
    evet insanın ailesi yetiyor kendisine. Ama işte bazen bir dost, bir muhabbet arıyor insan. Dert ordağı olmasa bile bir ses arıyor. Rabbim ne verirse hayırlısını versin.

    YanıtlaSil
  13. melek aktunç10/12/11 00:35

    selmacım yazını okudum valla biraz beni anlatmışsın.benimde çocuklar yüzünden morelim sıfır hep hastanelerdeyim çok kusan çocuklar bendene sinir minir kalmadı eşime bazen diyorum beni bir psikoloğa götür çünkü çocukları dövmeye bile başladım.tabi sonra daha çok üzülüyorum eşimlede bu yüzden çok tartışır olduk benimde sohbet edebileceğim dertlerimi anlatabileceğim hiç kimsem yok.
    komşuna gelince benimde yan komşum aynı senin komşun gibi... anlayışsızın biri eşim kapıdan çıkar o kapı çalar kahvaltı bile yapamadan 2 yaramaz çocuğunu alır gelir yüzüne karşıda çok söylüyorum ama nafile kadın anlamıyor ev süpürürken bile inan çocuklarını alıp gelir insan makinenin sesinidemi duymuyor. böyle insanlar bencil sadece kendi menfaatlerini düşünen insanlar boşver gitsin bazı şeyleri kafana takma..
    saglıgına gelince inan çok üzüldüm bence en büyük sebep stres herşeyi kafana takmamaya çalış düşenin dostu olmaz demişler sen hasta olursan inan bakanın olmaz sen iyi olki çocukların ailende iyi olsun.
    allah sana sağlıklı ve mutlu günler versin selmacım.

    YanıtlaSil
  14. Melek canım benim; senin blogumu okuduğunu bilmiyordum. Ayyy ne kadar uzun zaman oldu görüşmeyeli. Gel bigün uzun uzun dertleşir, eskileri çocukluk yıllarımızı yadederiz.

    Hepimiz aynıyız işte şeşer-beşer. Evet önce can sonra canan diye boşa dememişler. Önce insan kendine iyi bakacak ki (hele ki biz anneler) sonra ailesine bakabilsin. Oluyor bende senede bir böyle. Kırgınlık, kızgınlık ama çabuk geçiyor Allah'tan.

    Üst üste gelen aksilikler beni isyan ettiren ve bu kadar üzen. Yoksa sırayla geldimi başa çıkabiliyorum Allaha şükürler olsun.

    Senin adına daha çok üzüldüm. Sende 3 tane var birde. Allah yardımız olsun ne diyeyim.

    Bak yakında oturuyorsun bana, bir sabah söyle eşine işe giderken bıraksın seni, çocukları bana. Takılırız akşama kadar :)

    Annene ve Erdal'a çok selam söyle

    YanıtlaSil
  15. melek aktunç10/12/11 22:27

    tamam canım gelecem sen bana müsait olduğun zaman haber ver

    YanıtlaSil
  16. NURYOLU....3/1/12 19:01

    bu durumlar o kadar zor ki.kırmak istemezsin tepene çıkar kırarsın eyvallahı keser.yahu yok mu bunun bir orta yolu.yok bacım yok.hakkedene hakketiği gibi...

    YanıtlaSil
  17. Nur yolu; ben sorunlu insanları hiç düşünmeden hayatımdan çıkararak buldum yolu. Dediğin gibi, hak edene hak ettiği gibi

    YanıtlaSil
  18. Nur yolu; ben sorunlu insanları hiç düşünmeden hayatımdan çıkararak buldum yolu. Dediğin gibi, hak edene hak ettiği gibi

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...