12 Kasım 2011

Kurban bayramında biz


Bayram sabahı pijamaları ile kahvaltı beklerken


Kahvaltı sonrası biraz ablasının çadırında keyif


Ardından, duşlar alınmış, ciciler giyilmiş doğruca babaanne ve dedeyle bayramlaşmaya gidildi





Nursen'ler de ordaydı. Yakışıklı Baran her zaman ki gibi yakışıklıydı. O yanakları nasıl mıncırasım geliyor ama annesi görmeden yapmalı :)


Orhan'nın kuzeni Oya ablasının kucağında seyri-alem. Bu arada bu ikili pek bir iyi anlaşıyor :)


Dayı-yeğen cep telefonu kurcalıyorlar


Anasının kuzusu, ya ben bu çocuğa ba-yı-lı-yo-rum neden bilmem :)


Ömre bedelim, herkes kendi halinde takılırken kendini oyalamanın yolunu bulmuş.


Bayramın 2. günü Afyon'daydık. Erkek kardeşim hakan'larla beraber gittik. Semoşun orta sehpasında oyun oynarlarken, bizim oğlan Öykü'nün sürekli mızmızlanmalarına kızınca kaldırdı elini osmanlı tokadını yerleştirmeye koyuldu. Allah'dan bu arada kızımız sustu da gerek kalmadı :)


He şöyle yola gel pozu :)


Baba kız pozu


Semoş tam keyif yaptı bu iki gün boyunca. Bir eli yağda bir eli balda derler ya! işte bu foto tam buna işaret


Hep beraber yenen akşam yemekleri



Neşeli ve bol curcunalı geçen uzuuun kahvaltı sefaları


Zeynepece kahvaltı yapmak istemezken


Begüm ısrarla fotoğrafının çekilmesine engel olmaya çalışırken


Duru dupduru bir güzeellik



Bizim oğlan yine yaygara çıkartırken ve Öykü şaşkın şaşkın onu seyrederken



Teyzesinin bahçesindeki domatesleri en çok kim toplayacak diye yarışırlarken ( tabi bu domatesler kızarmadığı için Semoş tarafından turşu yapılacaklar )



Dönüş yoluna çıkmaya 5 dk. kala fotoğraf çekme telaşına düşen ben makinayı doğru bir açı ile
kuramadığım için işte böyle bir foto yadigar kaldı elimize.

Bayram bizde Orhan'nın namaza gitmesi ile başladı. Onlar namaz arkası kurban kesimine gittiler. Ben bu arada uyanan bizim ufaklıkları yıkadım, pakladım, giydirdim. Başladık kahvaltı için babamızı beklemeye. Babamız geldi, önce bayramlaştık ardından oturduk masaya. Kahvaltı bitti, Orhan çocuklarla oynarken ben başladım payları ayırıp, kalan etleri temizleyip doğramaya. Sonra çocukları uyut. Etlere devam et derken baktım ki 4 saat ayakta et doğramışım. Çocuklar uyandı, giydirildi, doğru babaannelere bayramlaşmaya. Nursen'ler ve Oya' da ordaydı. Çocuklar oynadılar, biz sohbet ettik. Akşam yemeği, arkasından çay-tatlı keyfi döndük evimize.

Eve döndükten sonra hemen çocuklar uyutuldu. Kıyma yapılan etler teker teker poşetlenip buzluğa kaldırıldı. Ev derlendi toplandı, çantalar hazırlandı vs...ev ahalisi uyudu. Ben ise yarım saat uykuyla gecenin üçünde uyanıp yolculuk hazırlıklarını bitirdim. 4 gibi Hakan'lar geldiler ve yola koyulduk. Sabah 9 itibari ile Afyon'daydık.

Yolculuk tam bir sefaletti. Erkekler önde, 2 kadın, kucağımızda 2 bebek ve ortada oturan 2 çocukla koyulduk yola. İlerleyen saatlerde çocuklar mızmızlanınca Buğra'y verdim Orhan'nın kucağına, Begüm uzandı kucağıma. 5 saat pelt bir vaziyette uyuşmuş ve karıncalanmış bacaklarla dayandım yola.

Hep beraber kahvaltı yaptık, uyuduk uyandık, sohbet muhabbet derken 2.günü bitirdik. 3. gün kahvaltı sonrası çıktık gezdik, yemek yedik, çocukları oyun bölümünde oynattık. Onlar oynarken biz bir teras cafe de hep beraber keyif yaptık. Sonrasında eve döndük ve Cem Yılmaz'ın CD'lerini koyup kahkaha tufanına başladık. 4. gün kahvaltı, çocuklar bahçede oynadı, sonra biz kadınlar çıktık çocukları erkeklerle evde bıraktık. Biraz Afyon'a özgü yiyecek şeyler alışverişine koyulup eve döndük. Akşam yemeği ve ardından yola koyulduk. Saat 8 gibi yola çıktık. Gece 1'de evdeydik.

İşte biz bu bayramı 3 kardeş ailelerimizle hep beraber dolu dolu böyle geçirdik. Bol bol özlem gidererek.

5 yorum:

  1. Süper bir bayram olmuş sizin için.Ohhh ne ala.O maviş gözlü bebişe bayıldım bu arada.

    YanıtlaSil
  2. Kardeş kardeş geçirilen nadide bayramlardan biri oldu :) o maviş gözlü Öykü, erkek kardeşimin kızı. Çok şeker bir şey maşallah di mi :)

    YanıtlaSil
  3. öncelikle,kuzucuklar için,kocaman bir maşallah diyorum:)
    kırk bin kere hemde:)
    çok cici bir sayfanız war...
    seve seve izliyorum hemen sayfanızı...
    bende sizi beklerim sayfama...
    gönül dolusu sevilerimle...
    :))

    YanıtlaSil
  4. Birtutamkekik ; çok teşekkür ederim güzel sözlerinize. Sayfanıza hemen bir göz gezdirdim ve aldım sizi izlemeye. Bayıldım tariflerinize ve fotoğraf kalitesine. Elinize, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. çok teşekkür ederim anne karıncam:)
    iyi ki tanıdım sizi..
    çok naziksiniz...
    :)
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...