3 Ekim 2011

Tarhana kokulu kadın


O benim anneannem. Misss gibi tarhana kokulu anneannem. Nam-ı diğer ''pire kadın''. Çok çalışkan ama çok. Pire gibidir. Hiç şikayet etmeden yaşar hayat. 5 kız evlat büyütmüş, 12 'de torun. Mavi gözlü güzel kadın o. Hiç kadın gibi yaşamamış hayatı ama. Kolonya bile sürmez yüzüne. Zorla yedirdikçe yedirir insana. Onun masasında, onun verdiğini yemeden kalkarsan kopar kıyamet. Zor kadındır vesselam. Asla öptürmez kendini mesela. Bazen dalga geçerdim ''sen hiç büyükbabamada mı öptürmedin kendini'' diye sorardım. Vııııııy git densiz diye cevap verirdi. Ben kimseye öptürmem kendimi derdi.

Şimdi büyükbabam yatalak hasta oldu. Ona bakıyor. Bütün günü onun bakımıyla uğraşmakla geçiyor. Kendiside çok hastalandı ama hep ayağa kalkmayı bildi.

Sendeki kudret bizde yok anneanne

22 yorum:

  1. Allah şifa versin herikisinede,çok seviyorum böyle toprak kadınlarını,Allah sizlere bağışlasın inş

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim. Onların varlığı bile yetiyor bizlere.

    YanıtlaSil
  3. yüzüne bakınca gözlerim doldu, neler yaşadı o çizgiler kimbilir nelere şahit oldu değil mi..biz iki bulaşık birikse ah yoruldum vah bittim..

    YanıtlaSil
  4. Kesinlikle öyle. Biz şu anda yaşadığımız hayatın konforuna bile mızmız ediyoruz.

    Onların yaşadıklarının onda birine tahammül bile edemeyiz.

    YanıtlaSil
  5. Allah sağlıklı uzun ömürler versin anneannene ve benim anneanneme de :)

    YanıtlaSil
  6. Amin Didem'cim amin, başımızdan eksik etmesin onları

    YanıtlaSil
  7. Benim anneannnem de öyle Selma,ne zaman bize gelse kalkıp sofrayı toplamaya başlıyor ki bu en basit yaptığı.kaldı ki annem bile gençlere bırakır bu tür işleri,sanki o hiç yaşlanmamış hala delikanlı kız gibi dolaşır durur anneanneciğim allah hepsine/hepimizinkilere birden uzun sağlıklı ömürler versin.

    YanıtlaSil
  8. Anneannelerimize eski toprak denmesinin nedeni bu çalışkanlıkları aslında. Annelerimin döneminden itibaren koflaşmaya başlamışız. Hep şikayet hep yorgunluk dimi :)Amin Meltem'cim amin

    YanıtlaSil
  9. Büyükbabana allah sağlık versin ...Annanenin maşallahı varmış...Allah nazarlardan korusun...

    YanıtlaSil
  10. maşallah allah hayırlı ömür versin inş.Dedenede allahtan şifa diliyorum.

    YanıtlaSil
  11. selam,aklıma gelmişken sorayım hangi foto mak.kullanıyorsun? markası vs.. nedir acaba ?

    YanıtlaSil
  12. selma diyecektim :)
    ama hani fena da olmamış,"selam"sız başlamak olmaz di mi ama :)

    YanıtlaSil
  13. ah bi de şunu farkettim yeri gelmişken sorayım,sen başka bir profille bloga nasıl devam ettin selmacım,bu yeni profilin 2011 e ait,oysa 2009dan beri bu blog var.yazılarını tek tek mi aktardın bu yeni profile ve yeni adrese? o nasıl yapılıyor canım..
    valla "çok"!! oluyorum farkındayım ama.
    bu arada ben nursen ile şuleyi de çok sevdim seni sevdiğim gibi.
    çok sıcak bir ailesiniz maşallah yaa.

    YanıtlaSil
  14. Selam Meltem'cim,
    Sony DSC-H7'yi kullanıyorum şu anda. Yarı profesyonel bir fotoğraf makinası. 4 sene önce almıştım.

    Selamsız başlamak olmaz tabii :)

    2009'da Begüm Baltacı diye açmıştım bu blogu. Buğra doğunca Begüm'ün ismiyle devam etmek istemedim. Büyüdüklerinde sorun olur diye. Bu yüzden varolan blogun adını değiştirdim sadece.

    Bunu da şöyle yaptım: Bloguna gir. Ayarlar butonuna tıkla. Ordan yayıncılık butonuna tıkla. Karşına senin blogunun adresi çıkacak. http:/.........blogspot.com diye. Noktaların olduğu yerde senin blogun ismi var. İşte onu sil ve hangi ismi koymak istiyorsan bloguna yeni ismi yaz. Ayarları kaydet de. Bloguna yeni ismiyle devam etmiş olursun. Daha önceki bütün kayıtların duruyor yani sadece blogun adı değişiyor canım.

    Bu arada Nursen ve Şule adına da teşekkür ederim canım. Sende çok sıcak kanlı bir insansın.

    Yardımcı olabileceğim şeyler olursa her zaman sorabilirsin tatlım. Sevgiler,

    YanıtlaSil
  15. çok ince düşünmüşsün gerçekten.öyle ya,şimdi birinin adıyla olmaz tek.

    bazen diyorum,acaba bizim yazdığımız onca şeyleri okuyacaklar mı acaba gerçekten yoksa off be anne benim şimdi okumam lazım gelen çooook şey var,deyip umursamayacaklar mı? olsun.biz bunları aslında en çok kendimiz için yazıyoruz değil mi selma?

    ben teşekkür ederim asıl selmacım güzel düşüncen için.

    YanıtlaSil
  16. çok ince düşünmüşsün gerçekten.öyle ya,şimdi birinin adıyla olmaz tek.

    bazen diyorum,acaba bizim yazdığımız onca şeyleri okuyacaklar mı acaba gerçekten yoksa off be anne benim şimdi okumam lazım gelen çooook şey var,deyip umursamayacaklar mı? olsun.biz bunları aslında en çok kendimiz için yazıyoruz değil mi selma?

    ben teşekkür ederim asıl selmacım güzel düşüncen için.

    YanıtlaSil
  17. bu arada yan butondaki "hikaye"ler kaçmadı gözümüzden bilesin:)

    en kısa zamanda bekliyoruz .merakla...sevgiler,

    YanıtlaSil
  18. Evet Meltem, ben bu blogu önce kendim için tutuyorum. Yaşlandığım zaman hatırlayamadığım anılara tekrar sahip olmak için. Sonra çocuklar için. Çocukken olmasa bile, onlarda birgün ebeveyn olacaklar. İşte o zaman işlerine yarar :)

    Harikasın :) yazıcam yazıcam. Küçüklüğüme ve hafızamda yer eden anılara yer vericem. Çok güzel hikayeler bunlar çooook :) Unutmak istemediklerimden derlemeler olacak.

    YanıtlaSil
  19. Selmam önce kırk bin kere maşallah sonra da Allah sağlıklı, uzun ömürler versin her ikisine de.. ne güzeldir, ne özeldir eski kadınlar.. ah ahh!

    YanıtlaSil
  20. maşallah... nerde bizde o özveri, enerji, sabır...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...