10 Eylül 2011

Hafta sonu Büyükada kaçamağı


Motorla Büyükada'ya giderken denizde işte böyle bir mazarayla karşılaştık. Balık kaynıyordu resmen. Offf, olta olacaktı tam o sırada...Begüm balıklar görünce çok sevindi. Akvaryum hariç, ilk kez denizde balık görüyordu.

Ada yolcusu kalmasııııın :)







Buğra ilk kez çubuk kreker yedi. Begüm'ün elinde yutkuna yutkuna bakınmaya başladı. Bende bir çubuk krekeri ikiye kırıp, iki eline birer tane verdim. Sonuç; ham ham ham (kendileri obur olduğu için kimin elinde yiyecek birşey görse yalanmaya başlıyor ) :)

Bu fotoğrafa bittim. Denizdeki köpüğe, renklere, özellikle de Begüm'ün fotoğrafta ki duruşuna...



Adaya ayak basar basmaz gördüğüm ilk şey macuncu amca idi. Çocukluğumun anısıydı. Onu görünce neler neler hatırladım. Hemen yanına gidip Begüm için bir macun yaptırdım. Meraklı fıstık yakından inceledi, inceledi ama yemedi. Sonrasında ne mi oldu ! Afiyetle mideme indirdim. Çok mutlu oldum ama çookkk.

Sonra fayton sefamız başladı. Lunapark diye adlandırılan bölgeye kadar faytonla gittik. Orhan'ın ve çocukların ilk fayton turları idi. Adayı faytonla gezmenin tadı bir başka...



Faytonda uyuya kalan güzel



Nasıl imrendim bu bisiklet turu yapanlara. Bir gün ama çocuksuz sadece sevgiliyle gidicem. İşte o zaman doya doya çocuksuz yapılabilecek herşeyi yapıcam.


Aşıklar çeşmesi dedikleri yer. Gerçekten de aşık çiftlerle doluydu.

Ene serbest peki demekten başka birşey gelmiyor insanın elinden. Benim çocukluğumda hepsi serbestti. Şimdi ormanı koruyoruz ayağına, bazılarına rant sağlamanın yolu aslında bu.




Öyle yalnız ve mutsuz görünüyordu içim acıdı resmen. 

Yüzünden hüzün akıyordu

Fotoğraf çektiğimi görünce poposunu dönen eşşek

Fayton sefasının sonu. Lunapark diye adlandırılan yer


Bu atlar da çayır-çimen gezinip otluyorlardı. Öyle güzeller ki.

Özgürlük onlara daha çok yakışıyor

Begüm ilk kez atları bu kadar yakından görüyor. Aslında 1 yaş civarı yine görmüştü ama o zaman bebekti :)

Bu fotoğraftaki ışık süzmelerini Orhan çok sevdiği için ekledim bu fotoyu

Yine her zaman olduğu gibi, nerede bir hayvan Begüm orada. Arkadaşı onun bütün hayvanlar. Seviyor onlarla ilgilenmeyi ve onlarla olmayı




Koşuyordu, yavaşlamasını söylediğimiz için bize kızdı ve küstü. İşte Begüm'den küzme kareleri


Oğluşumla gölge oyunumuz


Reşat Nuri Güntekin'in evi



Ada sakinleri


Ada sakinlerinlerinin gediklisi. Kedide ki keyfe bak...





Dudaktan Kalbe dizisinin çekimlerinin yapıldığı köşk. Tam 100 yıllıkmış.



Bu da benim alıp, dekore ettirip yaşamayı hayal ettiğim köşk


Oğlunu uyutma çabası içinde olan baba tablosu







Buğra'nın arabasında uyuya kalan güzel. Açık hava fena çarptı :)





Geti bitti, Begüm hala uyuyor. Bizde bari karnımızı doyuralım dedik. Lahmacun ve Alinazik sipariş ettik. Bizim oğlan sağolsun, Ali Naziğin bütün patlıcanları ve lahmacunun bir kısmını bizden evvel indirdi bile mideye. Obuuuuuuuuuuuuuuur :)


Dönüş zamanı ve son bir kare daha yakalamaya çalışan ben



Motorda dönüş yolundayız. Begüm ve Buğra dinazor kavgasındalar. İlk kez Begüm'e dinazor aldım. Belki oynar diye. Oynamazsa Buğra oynar dedim. Begüm'ün bu kadar seveceğini nerden bilebilirim. Dinazor Tom çizgifilm varya ordan biliyor dinazorları. Bu yüzden sevdi herhalde.


8,5 aylıksın daha ama şimdiden kavgalardan galip çıkmaya başladın. Aldın dinazorları dövüş yaptırıyorsun. Sen ne akıllı, ne alem çocuksun be oğlum. Hergüm beni yeniden şaşırtıyorsun. Hep buluyorsun beni şaşırtacak birşeyler.


Geçtiğimiz haftasonu pazar günü gittik Büyükadaya. Uuzn zamandır gitmemiştik iyi geldi.

O günün bize yaşattığı ilkler :
  • Begüm ilk kez macun gördü
  • İlk kez faytona bindiler
  • Buğra ilk kez çubuk kraker yedi. Birde ilk kez, lahmacun ve Ali Nazik yemeğinin patlıcanlarını :)
  • İlk kez atları ve eşşekleri bu kadar yakından gördüler
  • Reşat Nuri Güntekin'in evini gördük
  • Dudaktan kalbe dizisinin çekimlerinin yapıldığı evi görmüş olduk
  • Büyükadayı ilk kez gördüler
  • İlk kez denizde balık gördüler


7 yorum:

  1. Süper bir gezi olmuş. İmrendim. Çocukluğumda ben de binmiştim faytona ama yıllar önce yasaklandı. İnşallah tekrar İstanbula gelirsem ben de görmek isterim adaları

    YanıtlaSil
  2. Harika bir kaçamak olmuş,resimler çok güzel:)
    Oy kuzum pek iştahlı yiyor lahmacununu,afiyet olsun,sağlık olsun :)

    YanıtlaSil
  3. Nihan'cım inşallah fırsatını bulup gelir ve gezersin. Bende uzun süredir gidememiştim. Nasıl iyi geliyor insana anlatamam.

    YanıtlaSil
  4. Karıca'cım gerçekten güzel bir gündü. Yaa Buğra oburun önde gideni. Adam bebek çorbası yapıyorum ağzını sürmüyor ama bizim yediğimiz yemeklere ise gözü kapal dalıyor :)

    YanıtlaSil
  5. Ama annesi,acılı,tuzlu lahmacun varken ve onun gibi mamalar varken nasıl o sebze çorbasını yesin kuzum :))
    Maşallah kuzuma :)

    YanıtlaSil
  6. benim de aklım çelindi bu güzel fotoğrafları görünce.. hele R.nuri güntekin'in evi ne hoş ve ne manidar.. çok güzeller çok..

    YanıtlaSil
  7. Deliş, al çocukları git yarın. Nasıl insanı tazeliyor ada havası. Huzur depolayıp dönüyor insan resmen.

    R.Nuri'nin evi gerçekten güzel ama bahçenin dağınıklığı ve bakımsızlığı üzücüydü biraz

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...