22 Temmuz 2011

Neler mi yaptım son 1 aydır ! İşte bunları...



Yeni aksesuarlar aldım mesela kendime. Bu güzel kutuları ama benden önce Begüm sahiplendi ve incilerimle beraber başladı oyuna.


O kadarçok bebek oyuncağımız varken Buğra efendinin ısrarla ablasının hulahopu ile oynaması Begüm'ü de benide çıldırtmıyor değil hani


Geçtiğimiz hafta perşembe günü bir grup arkadaşımızı davet ettik. Uzun süredir çoğuyla görüşemiyorduk. Bu nedenle zaman da hepimiz açısından uygun olunca hemen bizde toplanma kararı aldık ve uyguladık. 4 aile ve bir tek tabanca. 3 aile çocuklu, bir ailemiz taze evli, tek tabanca Enver'imiz ise  halinden memnun bekarlık sultanlık modunda. Çocuklar bol bol oynadılar.


Evin her köşesinde çocuklarla oyun vardı. Şekil a da görüldüğü üzere bir grup da balkonda


Ardından çocuklar sıcaktan bunalınca küveti doldurup, bütün oyuncaklarını alıp, üstüne birde köpükle eğlencenin ve serinlemenin tadına vardılar.


Sonra Begüm'ün fotoğraf çekme merakı depreşince makinayı kurup masanın üstüne koyuyor ve herkesin toplanmasını sağlayıp grup fotoğrafları çekiyordu bol bol. Eğlendik mi ? evet hemde nasıl :)


En taze çiftimiz Hüşya ve Murat


Begüm gün geçtikçe ve Buğra büyüdükçe daha fazla onunla ilgilenir ve oynar oldu.


Neredeyse hergün tek kale maç yaptık salonun ortasında. Kızım dikkatli topa hızlı vurduğum zaman '' anne dikkat et süsleri kıracaksın '' diyordu bana.


Buğra emeklemelere başlamadı ama döne döne salonu bir baştan diğer başa gezer oldu. Emeklemeyi bırak hala destekle biraz zor oturuyor koca totolu ne olacak.


Yine elinde fotoğraf makinası ve çekmeyi en sevdiği manzara, yani kendisi...


Bol kahkalı, bol oyunlu ve bol aktiviteli günlerin gülümsemesi  hep yüzündeydi


Babaannenin doğum günüydü. Bizde toplandık ve kendi aramızda bir pasta kestik. Mumları kim üfledi dersiniz !


Ve babaannesine gelen hediyeleri kim açtı sizce :)


Karabük'den nihat dayımız geldi. Eşi Arzu ve yakışıklı oğulları Kutalp ile beraber. Ev şenlik havasında bebek sesleri ile neşeli bir hal almıştı. Bizim evde hep bebek sesi hasıl ama 2 başka 3 olunca daha başka oluyormuş :)


Sıcak havalar yüzünden bol bol jetonlu oyunlara kaçtık. Palladium'du Optimum'du derken gezdik durduk.







2 çocukla tek başıma Optimum yaptım zormuydu evet ama çokda değil. Kızım bol bol jetonlarda oynadı, oğlum arabasından etrafında olan biteni izledi. Ardından Begüm kum boyama yaptı ve acıkarak anne köfte yiyelim dedi. Oturduk Ramiz'e karşılıklı anne-kız ve bebişimizle beraber yedik 1'er porsiyon köftelerimizi. O gün babamızın futbol maçı vardı. Biz eve 10:30 da döndük babamız 11'de. Herkes için dolu dolu bir gündü.



Ablasının oyunlarını sabırla bıkmadan, usanmadan en önemlisi hiç huysuzluk yapmadan sakince izledi meleğim benim.


Sonra portakalları görünc hemen istedi bizim kız. Oturdu bar taburesine ve afiyetle yudumladı portakal suyunu.


Gün geçtikçe daha da çok büyüyor oğlum benim. 6.ayını bitirdi. Doktor kontrolüne gittik herşey yolunda. Aşılarını oldu. Kilo 8, boy 65 cm, kafa 44,5 olmuş keratada. Herşey yolunda. İştaha gelince artık ne versem yiyor. Onun için ayrıca bir yemek yapmıyorum. Biz ne yitorsak o da onu yiyor. Sadece yoğurdu kendim yapıyorum. Hem onun hemde kendimizz için. Çok tatlı oldu. Herşeye, herkese gülümsüyor. Uyanırken bile gülümseyerek uyanıyor. Banyo yapmayı sevmezdi şimdi ise bayılıyor. Şükürler olsun Bğra açısından bir sıkıntımız yok yani.

Bu patiler beni benden alıyor. Isırmaya koklamaya doyamıyor. Çabuk büyüme be oğlum.



Yorganı kıvrdım ve yere koydum. Zırt pırt devriliyor. Toto büyük olunca oturamıyor bir türlü. Yastıklarda kaydığı için bu yöntemle baya bir ilerleme kaydetti sonunda oturabilmek adına.

Banyo yapınca bu kadar sevimli olurmuş bir melek. Suyun içinde su gibi olurmuş. Dupduru ve ışıl ışıl.


3 boyutlu gözlüğü güneş gözlüğü niyetine nasıl kullanılıra en güzel örnek


Ek gıda da iyi gidiyoruz hamdolsun şimdilik. Devamında da inşallah aynen bu şekilde ilerleriz. Anneyi üzmeden, yormadan


Zeynepece'nin doğum günüydü.3 yaşını bitirdi esmer güzelim. Pastasını bile Begüm'le üfleyip beraber kestiler. Hediye faslını anlatmıyorum bile. Her zamanki gibi benim yok anne diye hüzünlendi fıstığım. Bu yüzden kimin doğum günü kutlanacak olsa bir pakette Begüm için alıyorum yanıma artık. Yeterki o üzülmesin.

Buğra dayısının Öykü annesinin kucağında. Hepimiz Buğra'nın dayısına benzediğini düşünüyoruz büyüdükçe.


Özgürlüğün simgesi gibi geliyor Begüm bana. Dur durak bilmiyor. Yapmak istediği birşeyi allem edip kullem edip yaptırıyor bir şekilde insana.

Anneannesi Kastamonu'ya gitmeden bolca parkta oynadılar. Birbirlerine doymaya çalıştılar aslında.

Düştü ve eli acıdı.

Nerede olursa olsun, oyun bile oynuyor olsa kardeşini öpüp koklamadan durmaz.





Babamızın doğum gününü kutladık. Tüm aile bireyleri toplandık bizde. Kendi aramızda küçük bir kutlamaydı ama en güzeli hep beraber olmakdı.


Çocuklar her zaman ki gibi en çok hediye faslına bayıldılar.

Uyuyan meleğim benim. Her halini her kareyi yakalamak istiyorum. Ona doyamıyorum. Şu anda bile şu satırları yazarken bile içim cız ediyor. Rabbim bana öyle güzel evlatlar nasip etti ki. Şükürler olsun ona.



Zıp zıp hamurları ile çiçekler yaptık. Çok sevdi bu işi çooook.

Ne ben ne de kızım öpmeye doyamayız biz. Biz sevgimizi sonuna kadar dokuna dokuna, söyleye söyleye hissettiririz. Kızımda bana çekmiş. İşte en güzel örneği bu foto.

Benden çok fotoğraf çekiyor. Makina sürekli elinde. En çok da kendini çekmeyi seviyor.

Afyon'dan teyzesi ve eniştesi geldi hafta sonu için ziyaretimize. Semoş eğitim, Umut iş için aslında. Tam da denk düştü diyebilirim yani. Özlemiştik...

Bebek dediğin emekler ama bizimki yuvarlana yuvarlana turluyor evi. Begüm asla yüzüstü durmazdı. Buğra ise bayılıyor. Her bebek, kardeş bile olsalar ne kadar farklı özelliklere sahip oluyorlar.

Faruk'la bol bol oynadılar. Bir hafta boyunca hergün sabah kahvaltısı ile başladı beraberliğimiz. Sadece uyku saatlerinde veine gidip uyuyor ardından öğle ve akşam yemeği dahil soluğu bizde alıyordu. Yemek yemeyen çocuğun iştahı yerine geldi. Faruk genelde yemek yemez. 5 gün boyunca sadece sabah yediği 1 adet haşlanmış yumurta ile günü bitirdiğini bilirim. Bu 5 günün sonunda da hastanelik olup serum yediğini. İşte bu kadar iştahsız bir çocuktur. Didem yani annesi bize geldikleri zaman çocuğun iştahının açıldığını görünce bizden çıkmak istemedi aslında ama 1 aylığına Mersin'e yazlığa gittikleri için şimdilik görüşemiyoruz. Bakalım gelince görücem umarım iştahını kaybetmemiştir yakışıklı.

Begüm'ün ilk arkadaşıdır Faruk ve en iyi arkadaşıdır.Hep mutludurlar beraberken. Faruk biraz geçimsiz ve zor bir çocuktur. Ama Begüm onu hep yola getirmiştir.


Havanın uygun olduğu her fırsatta Nezahat Gökyiğit botanik parkında aldık soluğu. Birde bizim buradan bebek arabası ile gidilebilecek gibi tünel geçit yaptılar harika oldu. Evden oraya yürümemiz 15 dk. alıyor. Bu sayede Begüm oyuna doyar oldu.





Her gidişimizde birsürü arkadaş buluyor kendine. Parka girer girmez ''çocuklaaaar ben geldim. Hadi oyun yapalım'' diye sesleniyor çocuklara. İşin tuhaf yanı aslında hiç tanımıyor onları. Her gidişimizde farklı çocuklar oluyor. Ama bu Begüm için önemli değil. Çocuk olsun, onun tabiri ile ''oyun yapsınlar''. Çok ama çok seviyor arkadaş edinmeyi. Garip bir şekilde girdiği herkesde oynuyor onunla. Bazen 7-8 yaındakiler iplemiyor tabi bizimkini. Ozaman da küsüp geliyor. Anne benim hiç arkadaşım yok. Benimle oyun ypmıyorlar diyor. Kıyamam meleğime ben.

İşte bu yüzden Eylül ayından itibaren kreşe vermeye karar verdik. Arkadaşları olsun. Mutlu olsun. Burada birsürü kreş araştırdıktan sonra Üstün Dökmen'in Küçük Şeyler anaokulunda karar kıldık. Faruk'da oraya gidiyor. Didem memnun. Benim için en iyi referans onlar zaten. Bir aksilik olmazda kısmet olursa oraya yazdırıcam tatilden dönünce.



Oğlum; o hep sakin hep duyarlı. Yormayan anlayışlı bir bebek. Kıyamam bir taneme ben. Ablası oynuyor o izliyor.




En büyük zevki kumdur. Topladı çocukları doğruca kuma. Hep beraber oynadılar. Solucan çıkınca diğer çocuklar kaçtı ama bizimki tamam gelin sakladım ben onu diye bağırdı arkalarından. Ama ne hacet korktular bir kere gelirlermi.

Kum oynamak yerine ördeklere ekmek atmaya karar verdiler.

Yoruldu ve işte böyle dalgınlaştı. Daldı sanki taaaaa uzaklara gitti.

Başka bir gün babayla gittik.


Hayat arkadaşım değil can yoldaşım o benim. Beni herkesten değil benden bile iyi anlar ve iyi tanır. Candır Candan ötedir. Ömür verilir her nefesi için.Aşktır o...

Ömrümün en güzel renklerinden biridir o. O oğuldur. Canımdan can kanımdan kan evladımdır. Gülünce yüzünde güller açan, karşısındakinede aynı hisleri yaşatan evladımdır o benim.

Gülmeye güldürmeye doyamaz. Hep öpülmek hep sevilmek ister. Oyun ister. Anne onunla olsun ister. Yakışıklı oğlum benim.





Yorgunluk atmaya çalışırken kendini uzaklara dalmış bulursa insan...

Arkadaş bulamadığı için üzülüp kendini kumlara atıp yine de keyiflenemezse

Karton ve mukavvadan oyun evi yaptım ona. Daha bitmemişti ama o hemen oynamak istedi. İçini düzenlememe ve dışını kaplamama bile izin vermedi. Sonra dışına keçeli kalemlerle desenler çizdi. Kaplamak yerine. İçini ise eline geçen bütün küçük oyuncakları ile doldurdu. Ev onun değilmiydi. İstediği gibi oynardı, oynadıda.

Başka bir gün görümcem (Nursen) ve onun görümcesi (gönül) hep beraber gittik bu kez botanik parka.

Nursen ve yakışıklısı Baran

Buğra Baran'nın arabasında Gönül onu itiyor.

Begüm Buğra'nın arabasında bende onu itiyorum. Baran ise arabayı kaptırdığı için ve annesini özlediği anne kucağında gidiyor.

Bu da Begüm'ün son zamanlarda ne bulsa üzerine çiziktirdiği resimlerinden biri. Neymiş karıncaymıııııış

İşte bunalımlı geçen bir dönemi şöyle böyle atlatmaya çalışan ben bayaa bir hareketli geçirdim günlerimi. Evet sıkıntılarımın çoğunu geride bıraktım. Önce ruhumu, sonra evimi ve etrafımı temizledim baya bir. Herşeyin daha iyi ve güzel olmasını diliyorum rabbimden.

Not: Anladığım şu ki ; Anne mutluysa eş de mutlu çocukda. Eğer anne mutsuzsa herkes mutsuz herşey kötü.

4 yorum:

  1. dolu dolu geçen bir ay..hangisine yorum yapacağına şaşırıyor insan, bence bir daha ara vermemelisin, hep yaz sen gitme bi yerlere :)

    YanıtlaSil
  2. Tamam canım bundan sonra gitmek yok :)

    YanıtlaSil
  3. Hoşgeldin tekrar aramıza :)

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim didem'cim, hoşbuldum :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...