14 Haziran 2011

Buğra'nın 4. ve 5. ay gelişimi


Bazı şeyleri yazmayı istemeden de olda unutuyorum. Kaçırmamak adına geçde olsa yazmak, ilerisi için not etmek istiyorum. İşte oğlumun 4. ve 5. ay gelişimlerini yazmayı unutmuşum.

4. ay gelişimi : Kilo 7.100 gr. Git gide kilo alımı düştü. Tabi normal. Artık hareketlenmeye başladı kerata.
5. ay gelişimi : Kilo 7.400 gr. Dediğim gibi. Artık 300 gr'dan fazla almaz oldu. Ama herkes, ben dahil kilosunun iyi olduğunu düşünüyoruz. Olması gerektiği gibi. Ne fazla, ne az.

  • Çok sevimli, çok yakışıklı oldu günden güne. Çemkirmeleri daha da arttı. Herkesin bir ağızdan konuştuğu kalabalık ortamlarda fena çemkiriyor mesela.
  • İsmi söylenince (birkaç kez) dönüp bakıyor artık.
  • Tattırmalara başladım 3 gündür. Üzüm suyuna bayılıyor. Önümüzde ki hafta tam anlamı ile başlayacağım ek gıdaya.
  • Boyu hızlı uzamaya başladı. 2 haftada kıyafetler küçülmüş oluyor küçük beye.
  • El-göz kordinasyonu çok iyi. İstediği herşeyi tutabiliyor elleriyle. Sese karşı çok duyarlı. Sesleri çok iyi ayırt ediyor.
  • Ablasını çok seviyor. Begüm yanında otursun gıkı çıkmıyor. Ama yanında kimse yoksa başlıyor mızıklanmalara. Çağırma mızıklanmaları bunlar ama. Artık bende ne zaman ne istediğini anlar oldum :)
  • Gülümsemesi dillere destan zaten. Sadece karşısına geip gülümsemeniz yetiyor. Başka hiçbirşey yapmanıza gerek yok. Sizin gülümsediğinizi görünce hemen başlıyor gülücükler atmaya.
  • Emmeye devam. Allaha şükür süt ile ilgili bir sorunumuz yok. Bazen ağzına süt çok geliyor diye kızıyor bile bana. Biberonda alıyor, emzik de. Bazen sağıp biberonla veriyorum. Allahdan içiyor.

Salona oyunparkını kurdum. Genelde içinde oynuyor. Bazen Begüm'de yanına girmek istiyor. Küsmesin diye izin veriyorum. Ama bugün benden habersiz girmiş. Elinde ki kocaman oyuncağı çocuğun suratına düşürdü. İstemeden oldu ama daha önce çok kez uyarmıştım onu dikkatli olması hususunda. Akıllıdır. Bilir yaptığı şeyin tehlikeli olup olmadığını ama onda deli cesareti var bana göre.

Bazen ceza alacağını bile bile yapar.Çok kızdım ona bugün. Oda cezası aldı. 1,5 saat odasında oynadı ve sonra yanıma gelip ''sös anne biy daha yapmıycam''dedi.Sonunda barıştık.

6 yorum:

  1. Maşallah Selmacım,
    Çocuklarınla sağlıklı,huzurlı bir ömür geçirmeni dilerim.Öyle şekerler ki...

    YanıtlaSil
  2. ben o yakışıklımı yerim bitiririm.öçok özledimmmmm

    YanıtlaSil
  3. e dayan 2 gün daha, sonra kavuşursun yeğenlerine :) bekliyorlar baak :)

    YanıtlaSil
  4. Selmam işyerindeki titizlik annelikte ve evde de devam ediyor besbelli.. :)

    YanıtlaSil
  5. Sorma delis etmeye calisiyor desek daha dogru olur herhalde
    :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...