3 Mart 2011

Buğra'nın 2. ay kontrolleri









Bugün Buğra'nın aylık doktor kontrolleri ve aşıları yapıldı. Malum 2. ayımızı da geride bıraktık. Aşı yapılırken çok ağladı miniğim kıyamam. Doktordan sonra anneannesine götürdüm bizim ufaklıkları. Begüm tabi fazlası ile memnun oldu bu durumdan. Kendisi gibi çatlak ve oyunbaz bir anneannesi olduğu için. Annem; öyle pek anneanne gibi değildir. Yani sakin, akıllı-uslu bir kadın değil. Hareketli, çocuk gibi bir kadın. Tabi bu hali Begüm için mükemmel anneanne kategorisine sokuyor onu ama bir de gelin bana sorun. Sanki 3 tane çocuğum varmış gibi oluyor onunla beraberken.

Gelelim Buğra'nın gelişimine;

Baş çevresi 39,5 cm olmuş.
Boy 58 cm.
Kilo 5.800 gr.

Doktorumuzun muayene sonucuna göre gelişimi gayet iyi gidiyor. Bana sorarsanız da iyi. Çünkü Begüm bebekken ayda toplasan 500 gr'mı zor alırdı. Buğra ise maşallah her 1 kg. veya üzeri alıyor. Sadece pipisinde biraz risk var. O da'' şimdilik sorun yok ama olurda iltihap falan olur o zaman en güzel çare hemen sünnet ettirmeniz olur'' dedi doktorumuz. Bakalım orasını artık zaman gösterecek.

Birde 3 gündür Begüm'e tuvalet eğitimi vermeye başladım. Gayet güzel bir şekilde gidip lazımlığına yapıyor çişini. Sonra poposunu tuvalet kağıdı ile silip, lazımlığını klozete boşaltıp sifonu çekiyor. Ardından lazımlığını küvette yıkayıp yerine koyuyor ve öyle yanıma geliyor.'' Kızım beni çağırsaydın ya, çişin olduğu zaman'' dediğimde. ''Hayiii anne men aptım'' diyor. Maşallah dilimi ısırayım. Bu gece ilk kez bezlemeden yatırdım. Alıştırma kiloduda giydirdim. Birde yatağına muşamba serip, üzerine alez ve çarşafını serdim. Eski usül yani. Bakalım! göreceğiz sabaha sabaha kadar temiz kalacakmı yatak. Tabi gece çişe kaldırıcam ama yine iddiaya varım ki bizim ki yapar yatağa. Çünkü günlük en az 2 litre su içiyor. 500 gr. süt, portakal suyu derken akşama kadar sıvı dolduruyor mideye .

Hayırlısı, yaşayıp görücez artık.

8 yorum:

  1. nihayet..:) günde kaç kere siteyi kontrol ediyorum güncel ne var diye :) bıdığım kocaman olmuş..erkek işte 1er kilo alıyolar keratalar :)

    YanıtlaSil
  2. aaaa çağırırlar mı? onların men yaptım,men açim,men yapim tutkusu yok mu:)Buğrayada maşallah annesi çok tatlı

    YanıtlaSil
  3. Ayla'cım teşekkür ederiz canım. Evet büyüdükçe daha da benci oluyorlar. Hoş, bu işime de gelmiyor değil hani :)

    YanıtlaSil
  4. Nursen'cim; blogger'a kapatma kararı geldi. Onun için pek birşey yazamıyordum günlerdir. Bağlanmamıza izin verilmiyordu. Şu anda kapatılma kararı onaylandı. Nasıl girdiğime ben bile şaşırıyorum.

    Buğra'ya gelince kocaman oldu. Sürekli konuşulmasını istiyor kendisi ile. Çok sevimli oldu yakışıklım çoook :)

    YanıtlaSil
  5. Maşallah ikisine de.. yalnız iki çocuk da sana çekmiş Selma'm.. fındık burunlu ikisi de maşallah

    YanıtlaSil
  6. Allah bağışlasın, nazar boncuğu kullanın, nazar değmesin :)

    YanıtlaSil
  7. Deli Anne; Sağol Mümine'cim. Allah'dan bana çekmişler di mi :)

    YanıtlaSil
  8. Didem Yazıcı; Çok teşekkür ederiz. Her sabah ve her akşam okuyorum onları doğduklarından beri. Bir de nazar boncuğu gibiler zaten :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...