22 Şubat 2011

40 derece ateşe dayanan minik vücut...



18 Şubat gecesi ateşlenmiş, verdiğin ateş düşürücü şuruplar sayesinde sabaha birşeyi kalmamıştı kızımın. Taki 19 Şubat gecesine kadar. Gece saat 12 gibi üstünü örtmek için odasına girdiğimde bir de ne göreyim cayır cayır yanıyor. Hemen ateşini ölçtüm 39,5 tabi bendeki manuel ateş ölçer ve aynı zaman da Begüm koltuğunun altında doğru dürüst tutmuyor. Tir tir titriyor ve ağlıyor. Hemen kayınvalidemi aradık. Sağolsun geldi ve evde Buğra'ya o baktı.

Biz de Begüm'ü aldığımız gibi doğruca  Kadıköy Şifa hastanesine gittik. Hemen ateşini ölçtüler 39.5 doktor Esra hn. 1 ölçek Pedifen ateş düşürü şurup verdirdi. Orhan hastaneye gitmeden ve Begüm uyumadan önce 1 ölçek calpol verdiği için Esra hn. Pedifenin düşüreceğinden umutlu idi. Olmadı 1 saat beklendi, Begüm çırıl çıplak soyuldu ama ateş düşmedi.Ardından buzlu su ile soğuk pansumana geçtik. 1 saat boyunca da soğuk suda ıslatılmış bezlerle pansuman yaptım kızıma. Ama o pansumanlar sırasında, soğuk ve ıslak bezleri vücuduna koydukça ''anne hayır anne'' diye hüngür hüngür ağlayarak, yalvarırca ellerini bana uzatıp bakmasını ve gözlerinde ki o çaresizliği asla unutamam.

Derken Orhan calpol'ü 1 tatlı kaşığı vermiş olduğu için yarım ölçek daha Pedifen verildi. Soğuk pansuman devam. Aradan 2,5 saat geçti. Ateş sürekli ölçülüyor. Sonunda ateşi 38,5 a düşürmeyi başardık. Bu kez inanılmaz derecede sarsıntılı bir titreme aldı kızımı. Esra hn. titremnin geçmesini beklememiz gerekiyor. Titreme ateşinin tekrar yükseleceğini gösteriyor dedi. Ateşin 38'e düşmsini bekliyoruz. Çünkü antibiyotik iğne yapacaklar. Ateşin düşmesini beklerken titremenin ardından birden 40 dereceyi gördük ve şok olduk.Ateş 15 dakikada tekrar yükseldi, hemde umduğumuzun üzerinde yükseldi. Bu sefer ılık su pansumanı yaparak yine bekledik. Son verdiğimiz yarım ölçek Pedifenin etkisini göstermesini. Ateş 38,5 ardından 37,7 düştü. Hemen iğnesi yapıldı.

Esra hn. bizi göndermeyeceğini, odaya alacağını ve sabaha kadar müşaade altında tutulması gerektiğini söyledi. Ama bir sorun vardı. Bizim özel sağlık sigortamız yoktu sadece SSK lıydık. Hemşireler isterseniz sizi başka hastaneye sevk edebiliriz dedi. Bizim artık umrumuzda değildi. Ne tutarsa tutsun yeter ki kızım iyi olsun. Ödemeye razı idim. 1-2 milyar fatura çıkaracaklarını biliyordum. Muayeneydi, odaydı, gerekli müdahelelerdi. Başka arkadaşlarımdan da daha önce duymuştum ciddi faturalar çıkardıklarını. Hastahaneye giderken zaten bunları göze alarak gitmiştim.

Esra hn yanımıza geldi ve ''ben muayene ücretini almıyorum'' dedi. Hemşirelerde gelip''hastane de sadece uygulanacak olan ilaçların ücretini alacak diğerlerini almayacaklar''dediler. Tabii biz de şaşırdık. Teşekkür ederiz dedik. Begüm'ün durumunun hassasiyeti Esra hn. etkilemiş, onu başka bir hastahaneye göndermek istememiş, bu yüzden bize bu indirimleri yaptırmıştı. Yavrumu hemen odaya aldılar. Serum bağladılar. serumun bitmesi 4 saat sürdü. Bu arada şuruplarını verip, aynı zaman da yarım saatte bir de ateşini ölçtüler. Herşey yolunda gibi görünüyordu. Sabah saat 05:00 serum bitti ve ateş tekrar 39 lara fırladı. İkinci serumu takıcaz dediler. Tamam bir 5 saat daha devam dedik. Diğer yandan şuruplara devam ettiler. Her 3 saatte bir.
Begüm çıplak bir vaziyette sabaha kadar yattı. Yavrum kolundaki serum bozulmasın diye kımıldatmadı bile kolunu. Susa, acıktı. Babasını yollayıp köfte ekmek aldırdım. Anca 2 köfte yiyebildi. Biraz uyudu biraz uyandı . Bu arada Buğra evde babaanneyle. Aklım onda. Aptamil vermesini söylemiştim kayınvaideme. Biz hastahaneye gittikten sonra vermiş. Gece hastanede hemşireler sağolsun sütünüzü sağmak istemisiniz diye sordular. Hiç aklıma gelmemişti. Makinamı evde bırakmıştım. Onlar bana hastanenin makinasını ve bir saklama poşetini getirdiler. Sağdım ve hemen eve yolladım. Hastaneyle evin arası araba ile 5. dakika. İyi oldu. Oğlumuda böylelikle sütünden mahrum bırakmamış oldum. Ben Begüm'ün telaşına düştüğüm için hiçbirşey gelmiyordu aklıma. Hemşireler söylemese farkına bile varmazdım. Üstüm başım süt olmuş farkında değildim.

Sonuç olarak sabah saat 10:00 da ikinci serum da bitti. Ateşini ölçtüler 38,2 tamam dediler. 2. antibiyotik iğnesini de yapıp bizi taburcu ettiler. Geri kalanı için. 2 adet iğne, Pedifen ve calpol verildi. İğneler bitince iğnenin şurubuna devam etmemiz söylendi. Anlayacağınız şu anda; iğneler bittiği için 12 saatte bir Duocid antibiyotik veriyorum. Ayrıca her 3 saatte bir, bir Pedifen bir calpol şeklinde ilerliyoruz. Şu an ki durumumuz bu. Ateşi 37,5 larda tutuyoruz.

Hastane bizden 100 TL. gibi rakam aldı. İnanılmaz şaşırdık. O da serumların ve yapılan iğnelerin maliyetleri sadece. Başta Esra hn. olmak üzere, bütün hastane yetkililerine ve hastane çalışanlarına çok teşekkür ederiz. İnsan böyle kötü günlerde, böyle güzel şeylerle karşılaşınca insanlık ölmemiş diyor.

Allah kimseyi ama kimseyi evladının acısı ile terbiye etmesin. Onun her ağlayışı benim yüreğimi dağladı. Onun her haykırışı beni dünyaya isyan ettirdi. Bu kadar soğuk kanlılıkla davranıp, bu kadar güçlü bir şekilde atlatabileceğimi düşünemezdim, böyle bir durumu. Bana bu gücü veren Rabbime şükürler olsun.


10 yorum:

  1. Çok çok geçmişler olsun.Hastalık zamanları çok zor,çaresizlikleri insanı nasıl çaresi bırakıyor.Üstelik çocuk sayısı bir değilse durum daha vahim.Allah hepimizin yardımcısı olsun...

    YanıtlaSil
  2. Yaruze; çok teşekkür ederim. Evet insanı çok zorluyor. Onları hiç böyle görmeye dayanamıyor insan.

    YanıtlaSil
  3. cok cok gecmıs olsun..ates ınsanı yoruyor gercekten pekı sebebı neymıs ust solunum yolları ılemı alakalı..

    YanıtlaSil
  4. Nohut Oda; çok teşekkür ederim. Sadece ateş olduğu için bir teşhis konulamadı. Birinden enfeksiyon yani virüs kapmış doktorumuzun dediğine göre. Kusma, ishal,öksürük gibi şeyleri olmadı. Sadece ateş, böyle olunca daha kötü oluyormuş. Saydıklarım olsa daha çabuk vücuttan atarmış çünkü. Ateşi düşürememizin nedeni de buymuş. Üst solunum yollarında bir sorun görünmedi.

    YanıtlaSil
  5. Okurken çok üzüldüm ne kadar çok inatçı bir ateşmiş böyle çok çok geçmiş olsun bir ara teşhis konulana kadar bizde ateşten çok çektik.Böyle insanları duyunca da çok seviniyorum gerçekten çok iyi insanlarmış Allah razı olsun onun gibilere.

    YanıtlaSil
  6. Çok çok geçmiş olsun çocuklarda ateş gerçekten çok tehlikeli bununla geçsin umarım

    YanıtlaSil
  7. Ayla; çok teşekkür ederim. Şimdi daha iyi prenses. Evet; insan bu devirde insanlık namına yapılan birşeyler gördüğünde daha da duygulanıyor.

    YanıtlaSil
  8. Yemek Vakti/Aylin; Çok teşekkür ederim. Böyle bir ateşi daha önce hiç yaşamamıştık. Bu yüzden olabilecek şeyleri düşündükçe daha da korkuttu bizi. Allaha şükürler olsun ki şimdi iyi.

    YanıtlaSil
  9. anne olunca anlarsın demişlerdi hakkatten anladım...Okurken duygulandım.Ama herşeyin beteri var diyerek Allah çocuklarımızı beterinden korusun diyerek dua etmektende geri kalmadım... :)

    Doktorunun ve hastanenin yapmış olduğu jeste de gerçekten hayran kaldım.Özel hastanelerden nedense hiç böyle şeyler beklemiyoruz.Karşılaşınca da şaşırıp kalıyoruz değilmi?

    YanıtlaSil
  10. İki Deli Kadın; Nuray'cım doğumunun gerçekleştiğini biraz önce bloguna girince gördüm. Tebrik ederim. Allah analı-babalı büyütmeyi nasip etsin minik yavrunu.

    Evet dediğin gibi insan anne olunca herşeye bakışı ve hissedişi farklılaşıyor. Hele hele o hastaneden hiç beklemezdim. Çünkü geçenlerde bir arkadaşımız 1 gece yatmak yorunda kalmış hastanede 3 milyar fatura etmişler. Bize yaptıkları çok büyük bir jestti. Hele ki böyle bir talebimiz olmamasına rağmen.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...