9 Aralık 2010

Begüm'e dair birkaç not






























Uzun zamandır fotoğraf ekleyip, birkaç kelime döktürdüğümü ama aslında kızımın gelişimi ile ilgili pek de birşey yazmadığımı farkettim. İşte, bu yazı biraz da bu açığımızı kapatma yönünde.

Begüm'ün gelişimine dair son zamanlarda şahit olduklarımı sıralayacak olursam :

  • 10 gün önce kadar 2 yeni kelime daha öğrendi. Ağaç ve mum. Begüm herşeyi anlayan fakat kelimeler yerine sesler ile ifade eden bir çocuk. Buna rağmen son birkaç haftadır kelimeleri de tercih eder oldu. Tabi bu bizim onu anlamamıza daha da kolaylık sağlamış oldu.
  • Dün gece babası ile uyumaya gittiklerinde, camdan dışarıyı seyredip geçen arabaları sayıyorlarmış ki Begüm ''yesi düt düt'' (yeşil araba yani ) demiş. Orhan bunu duyunca şaşırmış ve hemen tekrar ettirmeye başlamış. Neticede ilk kez bir rengin ismini de tam olarak söylemiş oluyor bebeğim.
  • Uykuya dalma  sürelerimiz uzamaya başladı. Hoş, öğle uykusunu Caillou'yu izledikten sonra, televizyonu kapatıp, köpeğini alıp doğruca yatağına giderek kendi kendine uyuyor meleğim. Akşamları ise babasının uyutmasını tercih ediyor ki, bu en çok benim işime geliyor. Bütün gün başbaşa olduğumuz düşünülürse, uyku seansından kaçmanın bana nasıl iyi geldiğini tahmin edebiiyorsunuzdur.
  • 2 hafta önce gittiğimiz doktor kontrolümüzde Begüm'ün; boyunun 92 cm, kilosunun ise 14,700 gr olduğunu öğrendik ve gayet mutlu olduk. Doktorun aslında bu yaştaki bir çocuğun boyunun 89 cm ve kilosunun 13 olması beklenir ama  Begüm'ün maşallahı var dedi.
          Bir haftadır rahatsız olduğundan kilodan baya bir kaybettik ama iyileşir iyileşmez onu geri alırız umarım.
          1 hafta griple uğraştık tam iyileşti derken 3  gündür de ishal ve kusma ile uğraşıyoruz.Gece gündüz,
          alttan üstten gidiyor çocuk. İnsanın gözlerinin önüne eriyorlar ya bu iç acıtıyor.Ne yapacağımı, ne
          yedireceğimi şaşırmış durumdayım ama bugün biraz daha iyi gibi. İyileşecek Allah'ın izni ile ama işte
          anne yüreği.
  • Saçları çok uzadı.Babası gibi kıvır kıvır olan saçları gittikçe düzleşmeye başladı ama neyseee.
  • Son 10 gündür beni üst üste 20-30 kere öpüyor. Bunu bir de çarpın gün içerisinde birkaç kez ile ortaya kocaman bir öpücük tarlası çıkıyor. Yo yooo bundan asla şikayetçi değilim ama sanki bunun nedeninin hamile olmam ve kendi içinde yaşadığı birtakım kayılar diye düşünüyorum. Allah razı olsun kızımdan beni gereksiz yormuyor. Aksine yardımcı bile oluyor.
  • Anneanne ve babaanne düşkünlüğü epeyice bir arttı.
  • İçsel kıskançlığı yaşamaya başladı. Kardeşinin doğmasına gerek kalmadan, kuzeni Baran'ı kıskanmakla başladı. Aslında Baran'ı değil , sevdiği kişileri Baran'la paylaşmak onu kıskandıran. Ama asla rahatsız edici veyahut da zarar verici boyutta değil. Benim meleğimden beklenmez zaten o tip davranışlar. Naif biryapısı var onun.
  • Son günlerde herşeye benim deme olayı başladı. Beğendiği herşeyi onun olduğuna inanıyor ama bunu tatsız bir hale getirmiyor en azından.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Bu hamilelik zor geçmeye başladı. Bu yüzden yazmakta zorlanıyoum. Elimden geldiğince yazmaya çalışıcam ama.

3 yorum:

  1. Kardeş geliyor demek.. sağlıkla kucağınıza alırsınız bebeğinizi dilerim.. sevgiler, kolaylıkalr..

    YanıtlaSil
  2. canım yeğenim benim hasta olmana kıyamam ben senin, hemen iyileşirsin umarım seni çok seviyorum halasının kuzusu..

    YanıtlaSil
  3. Deli Anne; güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim.

    Nursen'cim, daha kışa yeni girerken başladık, edvamında ne yapıcaz bakalım dimi.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...