6 Ocak 2010

16. ayımızı da bitirdik...

16. ayımız hem güzel, hem de yeni yeni ilk'lerle geçti. İlk'lerimiz neler mi ;
Begüm ilk kez mızıka çaldı (o gün bu gündür elinde mızıka ile dolaşıyor evde. Bayıldı, bayıldı )
İlk kez koltuğa kendi kendine çıkmayı başardı ve artık heryere tek başına çıkıp iniyor.
İlk kez beraber yeni yıl ağacımızı süsledik.
Şimdilik bu kadarı aklıma geliyor :)

Bu ay neler değişti peki ;

Artık televizyon'a kendisi daha iyi müdahele ediyor. Kumanda elinde istediği kanalı açıp, kapıyor. Sıkılınsa televizyonu komple kapatıyor.
Bezini değiştirdiğim zaman, kirli bezini çöpe kendisi götürüp atıyor.
Oyuncakları ile daha az oynar oldu. Herhal de bu da bir süreçtir. Öyle umuyorum. Çünkü elinde gır gır, hanım efendi halıları gırgırlıyor, faraşlı mutfak süpürgesini alıp koridorları süpürüyor.
Ben yemek yaparken illaki o karıştıracak. Kontrol memuru gibi, yemeğe bakmadan kapağını kapattırmıyor.
Artık saçlarına toka takmamıza izin veriyor. O da gözüne giriyor kızım dersen taktırıyor.
Oyuncaklarla oynamak yerine evi keşfetmeyi daha çok seviyor.
Hala baba'dan başka bir şey söylemiyor. Ne zaman konuşacak bu kız bilemiyorum. Ama inanın hiç acelem yok. Konuşmaya başlayınca başıma gelecekleri biliyorum çünkü :) o ne anne, bu ne anne, başımın etini yiyecek ...
Toplam da 8 dişimiz oldu, bu ay itibari ile
Resim yapmayı çok seviyor, öyle seviyor, öyle seviyor ki duvarlara bile çizmeye başladı. Tabi anne izin verir mi böyle bir şeye asla :)
Makyaj malzemelerime dadanır oldu.
Artık bezlenmek istemiyor. Kendi kendine çıkarmaya çalışıyor bezini. Ben de tamamen bıraktırmak için konuşmasını bekliyorum. Bez istemiyor diye, şimdi den tuvalet eğitimi vermeye çalışıp psikolojisini bozmak istemiyorum. Konuşmaya başlayınca, en azından derdini daha rahat dile getirebilir.
Çocukları ve onlarla beraber oynamayı çok seviyor.Begüm çok paylaşımcı bir bebek, bütün oyuncaklarını paylaşıyor arkadaşları ile ama beraber oynamak istiyor. Ama karşı taraf oyuncağını ona da oynatmaz, cazgırlık yapar sa acayip kızıyor. Ve onlar gittikten sonra bir hafta o oyuncağı ile uyuyor :)

Bu ay da her zama ki gibi güzel zaman geçirdik kızımızla. Yeni yıl heyecanı, ağacımızı süslerken oynadımız oyunlar, Kastamonudan anneannesi geldi prensesimin (acayip mutlu oldu anneanneyi görünce), kuzeni ile beraber keyifli zamanlar geçirdi. Herşey güzel di, daha da güzel olacak umarım.

Bu kızımla daha bir güzel, daha bir yaşanılası.

Seni çok seviyoruz lati lokumum benim :)
















2 yorum:

  1. Allah bağışlasın çok şeker bu begüm hanım..benimde begüm'den 1 ay büyük bir ela'm var..
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederiz Nalan, yorumunu görünce baktım hemen bloğuna. Allah bağışlasın küçük ela da çok tatlı maşallah.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...