15 Nisan 2009

Sonunda ek gıdaya başladık





Minik kuşum artık ek gıdaya başladı. Bugüne kadar konuştuğum herkes, internette yaptığım araştırmalar ve doktorumuz İrem Hanım'ın önerileri üzerine Begüm'ün yemek programını tamamen ona bıraktım. Hiç bir zorlama yapmadan neyi hangi saatte yemek istediğine, neyi yiyip yemeyeceğine karışmadan sadece yönlendirmeler ile onun kurduğu düzeni kabul edip öyle devam ettik.
Sonucu sorarsanız, Begüm yoğurt hariç (pek sevmiyor ama yiyor, tabii içine elma, armut gibi bir takım meyvalar rendelenirse) bugüne kadar verdiğim sebze ve meyve pürelerini gayet lezzetli bir şekilde yedi. Canı istemediğinde asla zorlamadım, nasıl olsa acıktığı zaman isteyip keyifli keyifli karnını doyuruyor. Asla aman şu saat yemek saati deyip ağzına zorla kaşığı tıkıştırmaya kalkmadım. Bir, iki kere kaşığı uzatmama rağmen ağzını mühür gibi kapatıyorsa hemen vazgeçiyorum yedirmekten. Bunların sonucunda;
Begüm, öğleden önce meyve püresi, öğlen sebze çorbası, öğleden sonra meyveli yoğurt (yoğurdu kendim yapıyorum ve istediğim meyveyi rendeleyerek veriyorum), akşam yatmadan 1 saat önce ise Milupa'nın 7 tahıllı mamasını yiyerek gününü tamamlamış oluyor. Tabii aralarda sürekli emiyor. Sabah ilk kalktığında, akşam yatmadan önce, gündüz her uyku öncesi ve uyku sonralarında emiyor. Fotoğrafta gördüğünüz üzere küçük hanım doymuş ve bana daha fazla yemek istemediğini eliyle işaret ediyor. Bitanem, çok tatlısın sen!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...