24 Ağustos 2011

Begüm'ün 3 yaş doğum günü partisi



























































Begüm 3 yaşını bitirdi. Dolu dolu 3 yıl getirdik kızımızla. Hayatımıza kattığı renkleri bir bir anımsayarak geçirdik. ,

Evde aile ve sevdiğimiz bazı dostlarımızla birlikte kutladık doğum gününü. Aslında doğum günü 28'inde ama halası o tarihte tatilde olacağı için 1 hafta öne çektik kutlamayı. Tabi böyle olunca biraz garip geliyor ister istemez insana. Sonuçta biliyoruz ya o günün doğum günü olmadığını ondan. Tarihi öne çekmemiz nedeni ile kafamda tasarladığım doğum günü partisini tam anlamı ile organize etmek imkansız hale geldi. Bende elimde kalan süre zarfında yapabileceklerimle idare ettim. Umarım ortaya güzel manzaralar çıkarabilmişimdir. Umarım büyüyüp de bu fotoğraflara baktığında ve bu yazıları okuduğun zaman mutlu olursun güzel kızım.

Önce hep beraber yapılan iftarla başladık o akşama. İki masa kurduk salona. Ardından iftar biter bitmez herşey toplandı, kaldırıldı temizlendi. İkinci masayı kurdum. Yani parti masasını. Parti masamız yiyecek ağırlıklı değil abur-cubur ağırlıklı idi. İftar arkası millet birşey yiyemez diye fazla çeşide girmeden, herkesin seveceği atıştırmalıklar hazırlam. Sağolsun börek-mercimek köftesi ve sarmayı  kayınvalidem yapıp getirdi. Erken gelip yemek ve hazırlık aşamalarında da çok yardımcı oldu. Bir de canım arkadaşım Didem, bir hafta boyunca hep yanımdaydı. Benim evde annesi ile beraber hem kendi çocuğuna hem de benim çocuklarıma baktı. Ben parti malzemelerini almak ve diğer hazırlıkları tamamlayabilmek için çıkmaz zorundaydım. O sağolsun hem çocuklarla ilgilendi, hem de gecenin 11'lerine kadar benimle oturup sticker'ları bile hazırladı.

Hazırlıklara gelince; etsy sağolsun sticker'lar konusunu oradan hallettim. Konsept konusunda http://www.defneyleyasamak.com/ sahibi Tuğba'nın kızı için hazırlamış olduğu doğum günü partileri yol gösterici oldu bana. Begüm'ün de Mickey Mause isteği doğrultusunda işim kolaylaşmış oldu. Tek sıkındı kostümdü. Komstümcülere baktım 70 ila 180 arasında değişiyordu kostüm fiyatları. Birkaç saatlik giyilecek birşey için o kadar para vermem ben. Bilen bilir :)

Bu nedenle soluğu terzimde aldım.İnternette bir kostüm beğendim, bunu dikebilirmisin dedim. Dikerim dedi. Bende hemen kırmızı beyaz puantiyeli kumaş aramaya koyuldum. 3 semt gezdim bir kumaşçı da bile bulamadım. Çok iddialı bir renkmiş ve pek alıcısı yokmuş. Cevap buydu. Doğum gününe 1 gün kalmış ortada ne kstüm ne de tacı var. Gerisin geriye terzime döndüm ve tam bulamadım diyecekken küçük bir dükkanda kırmızı beyaz puantiyeli fularlar gördüm. Terzimle beraber baktık, bundan eteği dikebilimiyiz sence dedim o da deneriz dedi. Üstü için siyah çocuk atleti kullandık. Eteğini ve fiyonlarını da aldığımız fularlardan yaptık. Ucuna da siyah tül geçtik. Böylelikle kostümü tamamlamış olduk. Kostümün bana maliyeti; fularlar 5 lira, terzi ücreti 10 lira. Atleti zaten Didem getirmişti. Toplamı 15 liraya halletmiş oldum yani. Süper dimi. İçime fazlası ile sindi. Davetlilerin de beğenmesi hoşuma gitti. Sıra taca gelmişti onu da netten sipariş ettim. Doğum günü sabahı kagoyla geldi.

Annem Kastamonu'da idi. Süpriz yapıp akşam saat 6 gibi geldi. Begüm onu görünce çok şaşırdı ve çok mutlu oldu. Keza fazlasıyla özlemişti anneannesini.

Çocuklar masayı görünce birar ikişer oturdular hemen. Pastanın gelmesi ve maytapların yanmasıyla çocukların sevinci yüzlerinden okunuyordu. Hele ki Begüm'ün. Pastayı bile kendisi kesti küçük hanım. Afiyetle yenmeye başlandı. Oyunlar, eğlenceler, sohbetler, çocuk kavgaları, yemeler-içmeler aldı başını yürüdü. Bir ara o kadar bunaldım ve o kadar yorulmuştum ki ağlama krizine girdim. Şükür birkaç dakikada rahatlayıp kendime geldim. Ufak tefek aksilikler de canımı sıkmıştı. Herhalde patladı bende. Neyse tüm sevdiklerimiz olmasada çoğu yanımızda, bizimle bu mutlu günümüzü paylaştılar. Hepsine ayrı ayrı teşekkür ederim.

Asıl curcuna hediye faslında başladı. Gelen hediyeleri açmak için kapışmalar bile oldu. Yada oyuncak kavgaları. Ama bunlar tuzu biberi çocukluğun dimi :)

Bir ara, daha iftar yemeği yenilirken Begüm''kimse benimle ilgilenmiyor ki'' demiş. Bunu duyunca çok üzülmüştüm. Tabi daha doğum günü havasına bürünmemişti ev ve herkes iftarını açma telaşında idi. O sırada beklenti içinde olan kızım kendini mutsuz hisstemiş olacak ki bu cümleyi söylemiş. Sonrası onu mutlu etmeye yetti de artti bile. Hele ki pastasını görünce çok mutlu olmuştu. Bebeğim benim.

Ben bir haftadır hazırlıklarla uğraşıp kesip biçerken ''anne bunlar benim doğum günümün dimi'' diyordu bana. Evet kızım dediğimde de çok seviniyordu. Masayı görünce şekerci dükkanına düşmüş gibi hissetti kendi. Gelip gidip bir el attı kavanozlara. 

Hepsi senin içindi yavrum.  Güzel kızım, sevgi dolu 3 yıl yaşattın bize. Kısmetinle, bereketinle geldin yuvamıza. Bazen ben bazen sen anne oldun. Bana kızınmışım gibi davrandığın anlar o kadar çoğaldı ki bu aralar özellikle. Ne istediğini hep bildin ve istediğini nasıl elde edeceğinide. Rabbim, sağlık-sıhhat içinde geçireceğin, mutlu, huzurlu, sağlıklı ve tüm sevdiklerinle beraber geçirebileceğin bir ömür nasip etsin sana bebeğim. Gözümün nuru ay yüzlü kızım. Rabbim yolunu açık etsin kızım. Ömrün boyunca hiç kul hakkı yeme. Kimseye hakkını yedirme yavrum. Sevildiğin kadar sevmeyi bil annem. Hayat sana sağlam temelleri olan bir yaşam sunsun bebeğim.

Ben, baban ve kardeşin seni çok seviyoruz kızım.




14 yorum:

  1. yeni yaşı ve tüm yaşları sağlıkla, mutlulukla, huzurla ve çok çok mutlu geçsin inşaAllah Begüm kuzunun...
    herşey çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Merve çok teşekkü derim güzel temennilerin için.

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel bir doğum günü olmuş, yemekle başlayıp süper doğum günü pastası ile devam etmiş...
    En güzeli de hediye faslı galiba :))
    Begüm 'üm yeni yaşı hayırlı olsaun, yeni yaş yeni kazanımlar ile daha sağlıklı ve daha daha mutlu bir çocuk olur umarım.Nice yıllara Selmacığım :)

    YanıtlaSil
  4. İlknur'cum teşekkür ederiz canım. Pasta, şekerlemeler ve hediye faslı derken Begüm'ün mutluluk skalası tavan yaptı diyebilirim. En çok da eve birsürü arkadaşının gelmiş olması onu en çok mutlu eden şeydi.

    YanıtlaSil
  5. Ben biliyordum harika bir organizasyon düzenleyeceğini. O kadar yoruldun ki. bence fazlasıyla değmiş.
    Nice güzel yaşları olsun Begüm prensesinin

    YanıtlaSil
  6. Aminnnnn diyorum başka da bişey demiyorum...
    Ayrıca herşey süper görünüyor ellerine ve emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Nihaaaan gerçekten çok yoruldum. Bugün oldu ve ben hala dinlenemedim.Ama beğenmenize çok sevindim. Demek ki emeklere değmiş. Çok tşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  8. Gönül'cüm canım sağol, çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  9. NURYOLU....3/1/12 19:17

    çok güzel bi organizasyon.emeğinize sağlık.malzemeler çok orjinal.party sonrası temizlik en çok insanı yoran sanırım .ama her zahmette bi rahmet var evlatlarımız için herşey o kadar tatlı geliyor ki:) sanırım bizde en az onlar kadar meleğiz vesselam...

    YanıtlaSil
  10. Nur yolu ; çok teşekkür ederim. Temizlik konusuna gelince, keyifli geçince kutlama batmıyor temizlik kısmı insana.Yorucu ama yapılıyor işte.Ben kutlamaları çok severim. İnsanları bir araya getirir her zaman. Bu yüzden önce beni sonra çocukları çok mutlu eder hep böyle özel günler.

    YanıtlaSil
  11. NURYOLU...5/1/12 14:43

    haklısınız.o balonların alkışların arasında parlayan o minik gözler merakla, mutlulukla bakar ya etrafına işte o bakışlara dünyalar feda.benimde oğlum 3 yaşına girecek nisanda şimdiden başaldım hazırlıklara.anne olmak ne güzel şey....

    YanıtlaSil
  12. Ben çok zorlanmıştım çünkü 1 hafta kala başlamıştım hazırlıklara. Erken başlamak daha iyi.Tadını çıkara çıkara :)

    YanıtlaSil
  13. Selmacım merhaba,
    iyisindir umarım.Sen bu doğum günü sticker larını nasıl hazırladın.Yani kendin mi yaptın yoksa hazır mı aldın?
    Oğlumun doğum günü yaklaştı da...

    YanıtlaSil
  14. Gönül merhaba tatlım,
    İyiyim Allah'a şükür. Sadece vakit bulup yazamadım bu aralar.

    Ben Begüm'ün doğum gününde stickerları kendim yaptım. Konsepti belirleyip ETSY'den indirdim hepsini. Fotoğraf kağıtları alıp, yazıcıdan çıktı aldrdım Orhan'a.

    Ama Buğra'nın doğum gününde Cemil Ozalite yaptırdım. Buzdolabı magnetleri ve stickerlar dahil toplam 30-35 TL. ye geldi. Sadece stickerlar 20 TL falan tutuyor. Kendin uğraşmana değmiyor. o Konsepti ebatları ile mail attım onlara, hazır kesilmiş bir şekilde kendi kuryeleri ile gönderdiler eve kadar.

    Sadece asılı olan happy birthday yazını kendim yaptım.

    YanıtlaSil